Home Geschiktheid Fitbit’s jaaroverzicht: welke landen hebben hun gezondheid en conditie in 2022 naar een hoger niveau getild?

0

Terwijl we een nieuw jaar ingaan, is het altijd belangrijk om na te denken over het voorbije jaar. 2022 was gevuld met hoogte- en dieptepunten, overwinningen en verliezen, reduce en vieringen. Bovenal heeft het ons geleerd dat wanneer we als gemeenschap samenkomen, we geweldige dingen kunnen bereiken, zoals de gecombineerde 47 biljoen stappen die we in 2022 hebben gezet!

Als je dat indrukwekkend vindt, wil je verder lezen, need Fitbit-onderzoekers hebben gegevens van Fitbit-gebruikers over de hele wereld geanalyseerd en enkele van je meest opmerkelijke statistieken tot nu toe gevonden. Lees verder en ontdek welke landen de beste kanshebbers waren voor het hoogste aantal stappen, de beste rust, de minst stressvolle landen en meer.

Totale mondiale stappenstatistieken

De Fitbit-gemeenschap stapte op en liet op 27 mei zien dat ze in totaal 162 miljard stappen zette, waarmee dit de meeste stappen zijn die in 2022 op één dag over de hele wereld zijn gezet. Fitbitters leken ook een additional veer in hun stap te hebben tijdens de maand Moge het onze beste stapmaand van het jaar zijn!

Ten slotte hebben we samen in 2022 in totaal 20 miljard kilometer afgelegd. Dat is genoeg om 143 keer naar Mars te lopen en genoeg om 6,5 keer naar Pluto te lopen!

Totale wereldwijde slaapstatistieken

Hoe ging het met Fitbitters als het ging om het hooien? Met een gemiddelde van 6,5 uur slaap en een gemiddelde slaapscore van 76 geven deze statistieken je een “eerlijke” rating tijdens het snoozen. Maar maak je geen zorgen: je kunt je Fitbit-slaapgegevens gebruiken om je te helpen weer een ‘uitstekende’ slaapscore te bereiken in 2023!

Nog een leuk weetje? Het meest voorkomende slaapdier in 2022 was de giraf, wat betekent dat je slaap vaak korter is, en dat je waarschijnlijk later slaapt en eerder wakker wordt. Je hebt relatief veel diepe en REM-slaap, ondanks een kortere totale duur.¹

Totale wereldwijde trainingsstatistieken

Actieve zoneminuten, of AZM, is de hartgebaseerde statistiek die bijhoudt hoeveel tijd een gebruiker besteedt aan hartkloppingen. Met een totaal van 173 miljard Actieve Zoneminuten zorgden Fitbit-gebruikers in 2022 zeker voor een hoogtepunt – vooral op 14 mei, met in totaal 612 miljoen minuten. Manier om in beweging te komen!

Wie behaalde de hoogste Actieve Zoneminuten in 2022?

Gebaseerd op aanbevelingen van de Wereldgezondheidsorganisatie, American Coronary heart Affiliation en anderen, moeten we elke week minstens 150 minuten activiteit met matige intensiteit of 75 minuten activiteit met hoge intensiteit doen. Wie heeft deze activiteitendoelstellingen ter harte genomen en de meeste AZM’s in 2022 behaald? Tromgeroffel alstublieft… Zwitserland! De volgende waren respectievelijk Zweden en Denemarken.

Wie heeft de stap gezet in 2022?

Maar welk land was de echte MVP van stappen? Laten we een applaus krijgen voor Hong Kong! Op de voet gevolgd door Zwitserland en Spanje. Goed gespeeld!

Wie kreeg de beste rust in 2022?

Zelfs met drukke schema’s en wisselende routines herinnerde Fitbitters zich dat wanneer je prioriteit geeft aan een goede nachtrust, je lichaam en geest gezonder zijn. Volgens onze gegevens was Finland het afgelopen jaar het meest in trek. Andere top-snoozers zijn onder meer Nieuw-Zeeland en België.

Wie had de beste stressmanagementscore in 2022?

Je hebt gebruik gemaakt van je mindfulness-oefeningen en je geestelijke gezondheid op de eerste plaats gezet, zelfs met de aanhoudende onzekerheid in de wereld. En het land dat de beste Stress Administration Rating in 2022 gained? Niemand minder dan Spanje! De volgende waren Zweden, Nederland, Ierland en ten slotte Denemarken. Hoe is dat voor zen?

Dit nieuwe jaar zal ongetwijfeld een nieuwe reeks kansen en uitdagingen bieden, aangezien we allemaal onze gezondheids- en welzijnsroutines blijven verfijnen en ontwikkelen. Bij dit alles is het belangrijk om te onthouden dat de reis internet zo belangrijk, zo niet belangrijker, is dan de bestemming. Proost op 2023!

¹ Vereist Fitbit Premium-lidmaatschap. Niet bedoeld voor medische doeleinden. Raadpleeg uw zorgverlener als u vragen heeft over uw gezondheid. Moet het apparaat gedurende een periode van een maand ten minste 14 nachten dragen om te kunnen slapen.