Home Relatie Een gebed voor de overweldigde moeder met Kerstmis – Jouw dagelijkse gebed – 4 december

Een gebed voor de overweldigde moeder met Kerstmis – Jouw dagelijkse gebed – 4 december

0
Een gebed voor de overweldigde moeder met Kerstmis – Jouw dagelijkse gebed – 4 december


je dagelijkse gebedsdevotionele kunst

Apple podcast-knop Spotify podcast-knop youtube-knop

Een gebed voor de overweldigde moeder deze kerst
Door Alicia Searl

“De Heer antwoordde: ‘Mijn aanwezigheid zal met je meegaan, en Ik zal je rust geven.’” Exodus 33:14

Kerst is een mooie en heilige tijd van het jaar, die ervoor zorgt dat we stilstaan ​​bij en nadenken over Gods rijke liefde voor ons, terwijl we genieten van al zijn wonderen. Maar voor de overweldigde moeder kan het ingaan van deze tijd een golf van paniek veroorzaken. Naarmate de opwinding en verwachting toenemen, nemen ook de angst, de zenuwachtige zenuwen en de seizoensstress toe. De lastige taak om iedereen om haar heen tevreden te stellen en tegelijkertijd herinneringen te maken voor haar dierbare familie is officieel begonnen, en ze is al moe. Haar bedoelingen kunnen het goed bedoelen en komen over het algemeen voort uit een zuiver hart, maar na verloop van tijd leidt al dit streven en geven, onvermoeibaar gericht op het tevredenstellen van familie en vrienden, uiteindelijk tot een plek die een vage gloed uitstraalt die een beetje flauw is.

Moeders zijn er altijd behoorlijk goed in geweest om hun eigen geluk te onderdrukken om het beste in anderen naar boven te halen. Deze behoefte om magische herinneringen te creëren wordt alleen maar groter naarmate Kerstmis dichterbij komt. Ze beloven zichzelf (vrijwel elk jaar) dat deze kerst anders zal zijn. Deze kerst gaat meer over… vul de lege plek in. Dit gedachtespoor wordt veroorzaakt door de omweg die ze maakte toen ze terugkeek op de voorbije kerstdagen.

Maar naarmate de tijd verstrijkt en de to-do-lijst langer wordt, wordt de ooit beschouwde ‘heilige en vrolijke moeder’ langzaam vervangen door de lichtgroene grimmigheid van de Grinch. Vreugde en vrede worden verteerd door de wirwar van gebeurtenissen en eindeloze eisen, en de opwinding verdwijnt snel door onvervulde verwachtingen.

Binnenkort zullen de drukke patronen van dit seizoen ervoor zorgen dat het hart van een vermoeide moeder zachtjes fluistert: “Waar ben je, Kerstmis?” Misschien Jij ben die overweldigde moeder die hoop nodig heeft. Welnu, laat mij u eraan herinneren dat onze Verlosser nabij is! Als we echt willen dat deze Kerst anders is, moeten we ruimte maken in ons schema om overweldigd te raken door Zijn aanwezigheid (Exodus 33:14).

Zoek deze kerst naar manieren om weg te glippen en verwijderd te worden van al het ‘gedoe’, zodat je kunt worden bijgetankt door Gods onfeilbare liefde. Maak tijd vrij om in Zijn Woord te graven, door Zijn prachtige schepping te wandelen, onder de growth te zitten en te genieten van de glorieuze gloed ervan. Laat die kleine en kostbare momenten die u Jezus ontmoette, u ertoe aanzetten om u te verheugen en Hem te danken en te prijzen voor alles wat Hij in uw leven heeft gedaan (Jesaja 12:4-5).

Ik wil je graag uitnodigen om vandaag even stil te staan ​​en met mij te bidden. Laten we Jezus dit seizoen zoeken en Hem zachtjes tot je vermoeide hart laten spreken. Als we stoppen met zoeken naar de perfecte Kerst, ontmoeten we een perfecte Verlosser. Rust vandaag in Hem en laat Zijn aanwezigheid het veelbelovende geschenk van vreugde zijn voor uw overweldigde ziel (Romeinen 15:13).

Laten we bidden:

Heer Jezus, U bent de ware reden voor dit seizoen, en ik ben gezegend door het geschenk van verlossing dat U naar deze gevallen wereld bracht om ons te redden, om mij te redden. Deze tijd van het jaar verlang ik ernaar speciale herinneringen voor mijn gezin te creëren, maar het is zo gemakkelijk om overweldigd te raken door de druk en eisen van dit seizoen. O God, schep in mij een hart dat overweldigd wil worden door Uw kostbare aanwezigheid en ets dat in de harten van mijn kinderen. Creëer grenzen in mijn leven waardoor ik vervuld kan worden door Uw liefde, zodat ik vrijelijk Uw overvloedige liefde met anderen kan delen.

Heer, vergeef mij waar ik U in de steek laat. De momenten die ik dit seizoen door de kalender de vreugde van mij heb laten ontnemen, vul ik zo snel met onnodige evenementen. Toon mij gebieden waarin ik mijn schema kan vereenvoudigen en additional ruimte kan maken om stil en stil te zijn (Psalmen 46:10).

Wanneer die gebeurtenissen zich voordoen, en wij als gezin een band proberen te opbouwen, nodig ik U uit om het belangrijkste onderdeel van onze bijeenkomst te zijn. Leun wat dichterbij als ik onrealistische of onvervulde verwachtingen krijg. Spreek tot mijn hart en leid en leid mij terug naar Wie Jij bent.

Jezus, ik ben zo dankbaar voor Uw lieve en kostbare geboorteverhaal. Ik verlang ernaar om dit seizoen en het hele jaar door overweldigd te worden in Uw aanwezigheid. Met liefde en aanbidding. Amen.

Fotocredit: ©GettyImages/evgenyatamanenko

Alicia SearlAlicia Searl is een toegewijde auteur, blogger en spreker die gepassioneerd is in het uitstorten van haar hart en het terugwijzen van dames van alle leeftijden naar Jezus. Ze heeft een onderwijsachtergrond en een grasp in alfabetisering. Haar favoriete mensen noemen haar moeder, en daarom besteedt ze een groot deel van haar tijd aan het aanmoedigen van hen tijdens een softbalwedstrijd of dansles. Ze is getrouwd met haar hartenbreker (een lange blondine met stekelig haar) die een gemene latte kan bereiden. Ze nipt van dat lekkers terwijl ze haar hart op een pagina schrijft terwijl haar pet haar voeten likt. Bezoek haar web site op aliciasearl.com en join met haar op Instagram en Fb.

LUISTER naar meer kerstgebeden op LifeAudio

Leer ons bidden is een GRATIS gebedspodcast gehost door iBelieve-schrijfster Christina Patterson. Elke week geeft ze je praktische, praktijkgerichte ideas over hoe je je geloof en relatie met God kunt laten groeien door de kracht van gebed. Klik hieronder om naar haar aflevering over Wat je ‘s ochtends moet bidden voor een zorgeloze dag te luisteren!

Banneradvertentie voor de podcast Leer ons bidden

Nu je hebt gebeden, heb je iemand nodig die voor JOU bidt? Klik op de onderstaande knop!

Bezoek iBelieve.com voor meer inspirerende gebedsinhoud.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here