Home Relatie Een gebed om vervulling als uw dagen saai en somber aanvoelen – Uw dagelijkse gebed – 22 februari

Een gebed om vervulling als uw dagen saai en somber aanvoelen – Uw dagelijkse gebed – 22 februari

0
Een gebed om vervulling als uw dagen saai en somber aanvoelen – Uw dagelijkse gebed – 22 februari


je dagelijkse gebedsdevotionele kunst

Apple podcast-knop Spotify podcast-knop youtube-knop

Een gebed om vervulling als uw dagen saai en somber aanvoelen
Door Keri Eichberger

“Toen Jezus opnieuw tot de mensen sprak, zei hij: ‘Ik ben het licht van de wereld. Wie mij volgt, zal nooit in duisternis wandelen, maar zal het licht van het leven hebben.'” (Johannes 8:12)

Vijf dagen lang braken de wolken niet. Niet zozeer als een straaltje zonneschijn sierde het oppervlak van mijn gezicht. En de aanzwellende schaduwen begonnen mijn ziel binnen te dringen. Het licht van het leven waar ik naar verlangde, voelde gesmoord. Ik was web terug van een warme, overvloedig verlichte, vreugdevolle bestemming vol herinneringen, dus het schril distinction leek uitzonderlijk onerous. Dat wil zeggen, in vergelijking met de saaiheid van het landschap dat mijn man en ik begroette toen ons vliegtuig onder de dichte wolken daalde en de landingsbaan in Gloomsville, VS, bereikte.

Ik weet niet zeker hoe het er nu uit je raam uitziet en of de neutrale kleuren van een koude, schemerige winter je ziel en geest zelfs verduisteren, zoals ze dat bij mij doen. Maar we lopen zeker allemaal door seizoenen waarin het leven om ons heen minder dan helder aanvoelt, onze doeltank bijna leeg raakt, of onze tevredenheid met dezelfde ole, dezelfde ole zo goed als onbestaande is. Duisternis cirkelt om ons heen.

We verlangen allemaal naar vervulling. We hunkeren naar een doel, betekenis en een rijke, blijvende glimlach van de ziel. Maar helaas zorgt onze menselijke natuur ervoor dat we verlangen naar volheid in de wankele wegen van de wereld. We denken dat als de letterlijke zon gewoon zou schijnen en zou schijnen, of onze situatie gunstig zou worden opgefleurd, of we gewoon terug zouden kunnen gaan naar die verantwoordelijkheidsvrije vakantieplek, of zelfs vooruit zouden kunnen snellen door het moeilijke voor ons naar het gemak dat mogelijk wacht. Was het maar… mogelijk wanneer… misschien dan… Misschien vinden we eindelijk de volheid waar we zo wanhopig naar verlangen.

Maar het probleem is dat al ons streven naar spullen en idolen, het zoeken naar onzekere oplossingen en het vertrouwen stellen in vluchtige genoegens geen voldoening geeft. Opnieuw en opnieuw. En altijd. Je weet dit, nietwaar? Je hebt het waarschijnlijk op de harde manier geleerd. Maar wij weten dit ook… Vader God. Onze Heer en Verlosser. Onze constante metgezel en vriend, Jezus. Hij is absoluut de alleen echte lichtbron. Maar oh, wat vergeet ik het vaak.

Romeinen 13:14 zegt: ‘Bekleedt u liever met de Heer Jezus Christusen denk er niet over na hoe je de verlangens van het vlees kunt bevredigen.”

Dit vers vond zijn weg naar mijn stille tijd op de dag dat de zon eindelijk weer verscheen en er verfrissende bemoediging over mijn omstandigheden werd geworpen. En ik werd veroordeeld. In een vallei van teleurstelling, de donkere dagen waarin ik het gevoel had huge te zitten, was ik obsessief begonnen met het plannen van leuke avondjes uit, zorgeloze dagjes weg, updates van mijn huis, leuke aankopen van eten en drinken, mijn lichaam en schaal tot in de perfectie aanpassen, en die droom ontwerpen. zwembad voor mijn saaie achtertuin. Geobsedeerd zijn door verlangens van het vlees in plaats van geobsedeerd zijn door Jezus.

We weten dat Jezus de weg, de waarheid en het leven is (Johannes 14:6) en dat hij het licht van het leven is (Johannes 8:12). Hoe mooi zijn deze waarheden? Dit zijn waarheden waar ik vandaag onerous aan wil vasthouden. Dit zijn waarheden waarvan ik bid dat u ze samen met mij zult vasthouden, namelijk dat hij inderdaad een overvloedig licht is. De alleen licht dat nooit zal dimmen. Het enige licht dat is altijd voor ons beschikbaar. Het licht dat volledige volheid biedt voor vandaag en al onze dagen die saai en somber aanvoelen.

Laten we bidden:

Trouwe Heer God, web als de zon die niet ophoudt met schijnen, alleen maar omdat de wolken boven ons hangen, ben ik zo dankbaar voor uw licht dat nooit ophoudt te stralen in de harten en levens van uw geliefde kinderen. En dat geldt ook voor mij. Jouw liefde, jouw vrede en jouw vreugde zijn altijd voor mij beschikbaar. Je vele schatten en zichtbare gaven zijn verspreid over je glorieuze creatie voor mij. Ik ben onder de indruk, en ik dank je. Ik moet bekennen dat ik er niet in slaag mij te concentreren op uw voortdurende zegeningen dat uw voortdurende licht over mijn leven uitstraalt terwijl ik op zoek ben naar valse vervulling en de gebrekkige ‘gevoelsgoederen’ van de wereld. Heer, U bent de enige bron die mijn ziel volledig bevredigt. Assist mij genieten van uw rijke aanwezigheid. Assist mij stil te zitten met uw nimmer falende woorden en te laten sudderen in uw perfecte beloften. Assist mij de waarheid te vertrouwen dat u altijd goed en altijd trouw bent. Jij bent de liefde van mijn leven, het heldere licht dat geen enkele macht in de hele schepping kan doven. Ik ben overvloedig en eeuwig door jou gezegend.
In de naam van uw stralende Zoon, Jezus, Amen.

Fotocredit: ©GettyImages/LightFieldStudios

Keri Eichberger-fotoKeri Eichberger is een Jezus-liefhebbend meisje uit Kentucky. Ze is getrouwd met haar beste vriend Mike en heeft een vol huis met vijf kinderen. Na jarenlang voor een on-line publiek te hebben geschreven, werd Keri gewijd by way of de Southeast Christian Church, waardoor ze haar leven aan een fulltime bediening wijdde. Zij is de auteur van Overwin zorgen: overwin wat je schudt en vlieg mee met degene die overwint, en heeft een passie voor het delen van geloofsvolle aanmoediging door middel van devotioneel schrijven. Neem contact op met Keri op KeriEichberger.com of Instagram.

Leer ons bidden is een GRATIS gebedspodcast gehost door iBelieve-schrijfster Christina Patterson. Elke week geeft ze je praktische, praktijkgerichte suggestions over hoe je je geloof en relatie met God kunt laten groeien door de kracht van gebed. Klik hieronder om naar haar aflevering over Wat je ‘s ochtends moet bidden voor een zorgeloze dag te luisteren!

Banneradvertentie voor de podcast Leer ons bidden

Nu je hebt gebeden, heb je iemand nodig die voor JOU bidt? Klik op de onderstaande knop!

Bezoek iBelieve.com voor meer inspirerende gebedsinhoud.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here