Home Relatie Een gebed om verzekerde hoop – Uw dagelijkse gebed – 21 februari

Een gebed om verzekerde hoop – Uw dagelijkse gebed – 21 februari

0
Een gebed om verzekerde hoop – Uw dagelijkse gebed – 21 februari


je dagelijkse gebedsdevotionele kunst

Apple podcast-knop Spotify podcast-knop youtube-knop

Een gebed om verzekerde hoop
Door Laura Bailey

‘Maar wat mij betreft, wat is het goed om dicht bij God te zijn! Ik heb de Soevereine HEER tot mijn toevlucht gemaakt en ik zal iedereen vertellen over de prachtige dingen die je doet.’ – Psalmen 73:28 NLT

Heeft u ooit een beoordeling van geestelijke gaven gedaan? De eerste keer dat ik een van deze exams deed, stond ik op het punt om de middelbare college af te ronden. Onze zondagsschoolleraar moedigde ons aan om de unieke gaven en talenten te gebruiken waarmee de Heer ons gezegend had toen we naar de universiteit gingen en de wereld in gingen. Als betweterige tiener fluisterde ik zelfverzekerd tegen mijn vriendin dat ik deze take a look at niet hoefde te doen; Toen ik naar de lijst met geschenken keek, wist ik welke ik had. En hoewel ik accuraat was over mijn sterke punten op het gebied van gaven, kwamen de gebieden waar ik het laagst scoorde als een schok.

Hoe werd geloof beschouwd als een van mijn laagste gaven? Ik was in de kerk opgegroeid, had Christus als jong sort aanvaard en was actief in onze jeugdgroep, las mijn Bijbel en leidde kleine groepen. Deze take a look at was fout. In werkelijkheid zouden deze beoordelingen met open hand moeten plaatsvinden. Het zijn richtlijnen, geen definitieve antwoorden op de manier waarop de Heer ons heeft geschapen. Ze kunnen echter waardevolle hulpmiddelen zijn om onze ogen te openen voor gebieden die we moeten verbeteren of waar we meer aandacht aan moeten besteden. En de harde waarheid was dat ik worstelde met mijn geloof.

Ik ben een resultaatgericht meisje, en als ik de dingen niet zie gebeuren, het leven niet vooruit zie gaan of geen tastbare verbeteringen zie, heb ik de neiging om op te geven. Ik worstel met God en vraag Hem mij te laten zien waar Hij werkt. Mijn geloof is op zijn greatest wankel in tijden van onzekerheid en bestaat bijna niet als ik God niet aan het werk kan zien. Mijn gebrek aan vertrouwen verandert al snel in hopeloosheid en uiteindelijk, als ik daar lang genoeg blijf, in wanhoop.

In het boek Psalmen vinden we een man genaamd Asaf, een tempelleider die problemen had met een wankel geloof en afnemende hoop op Gods plan (Psalm 73). Asaf was trouw en leidde een rechtvaardig leven, maar het ging niet zo goed met hem. Ondertussen waren de mensen om hem heen – die God openlijk afwezen – voorspoedig in hun leven (tenminste uiterlijk). We zien Asaf zijn klachten voor de Heer presenteren in de eerste paar verzen van Psalm 73, maar dan zien we een verschuiving. In plaats van om zich heen te kijken, begon hij omhoog te kijken, en naarmate hij dichter tot God begon te naderen, werd zijn geloof vernieuwd en werd de hoop hersteld. En diezelfde troost en hoop is ook voor ons beschikbaar!

Wij lezen in Psalmen 73:26-28 dat het in de aanwezigheid van God zijn ons geloof vernieuwt en onze ziel herstelt:

“Mijn vlees en mijn hart falen misschien, maar God is voor altijd de kracht van mijn hart en mijn deel. Degenen die ver van u verwijderd zijn, zullen omkomen; Je vernietigt iedereen die je ontrouw is. Maar wat mij betreft: het is goed om dicht bij God te zijn. Ik heb de Soevereine HEER tot mijn toevlucht gemaakt; Ik zal al je daden vertellen.’

Vriend, ik weet niet precies wat je nu doormaakt, maar ik weet wel dat God je ziet, en zelfs als het voelt alsof Hij heeft uitgecheckt, kan ik je verzekeren dat Hij bij je is. En hier is nog het andere goede nieuws: zelfs als geloof, internet als ik, niet vanzelfsprekend voor je is, kunnen we God vragen ons te helpen in ons ongeloof (Markus 9:24).

Laten we bidden:

Hemelse Vader, wij komen voor u in eerbiedige aanbidding. Alleen u bent onze lof en aanbidding waard. Vergeef ons als we twijfelen en u ondervragen; wij zijn dankbaar dat u een God van genade en barmhartigheid bent. Assist ons om U aan te roepen in ons ongeloof. Als ons geloof wankelt en onze hoop afneemt, geef ons dan de kracht om de goede strijd te strijden en de race die voor ons ligt te beëindigen.

Wij danken u voor het geschenk van de gemeenschap; assist ons om raad en gebed te vragen aan onze broeders en zusters in Christus als we het gevoel hebben dat ons geloof bijzonder kwetsbaar is. Wij vragen dat u ons begeleidt bij het zoeken naar manieren om anderen te sterken, elkaar op te bouwen en een band met elkaar op te bouwen. Wij houden van u, Heer.

In Jezus’ Naam, Amen,

Fotocredit: ©GettyImages/Motortion

Portretfoto van Laura BaileyLaura Bailey is een Bijbelleraar die vrouwen uitdaagt en aanmoedigt om diep in de Bijbel te duiken, van een aardse naar een eeuwige denkwijze over te stappen, en het leven te filteren door de lens van Gods Woord. Zij is de auteur van Voorbij het lawaai, en houdt van elke gelegenheid om vrouwen van alle leeftijden te spreken en te onderwijzen. Ze is echtgenote en moeder van drie jonge meisjes. Maak contact met haar op haar web site, www.LauraRBailey.com, Fb En Instagram.

Leer ons bidden is een GRATIS gebedspodcast gehost door iBelieve-schrijfster Christina Patterson. Elke week geeft ze je praktische, praktijkgerichte suggestions over hoe je je geloof en relatie met God kunt laten groeien door de kracht van gebed. Klik hieronder om naar haar aflevering over Wat je ‘s ochtends moet bidden voor een zorgeloze dag te luisteren!

Banneradvertentie voor de podcast Leer ons bidden

Nu je hebt gebeden, heb je iemand nodig die voor JOU bidt? Klik op de onderstaande knop!

Bezoek iBelieve.com voor meer inspirerende gebedsinhoud.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here