Home Relatie Een gebed om onuitsprekelijke vreugde – Uw dagelijkse gebed – 9 december

Een gebed om onuitsprekelijke vreugde – Uw dagelijkse gebed – 9 december

0
Een gebed om onuitsprekelijke vreugde – Uw dagelijkse gebed – 9 december


je dagelijkse gebedsdevotionele kunst

Apple podcast-knop Spotify podcast-knop youtube-knop

Een gebed om onuitsprekelijke vreugde
Door Jessica Van Roekel

‘En de engel zei tegen hen: ‘Wees niet bang, need zie, ik breng jullie goed nieuws van grote vreugde die voor het hele volk zal gelden. Need u is heden in de stad van David een Redder geboren, die Christus de Heer is.’Lukas 2:9-10 ESV

In mijn kleine stadskrant uit het Midwesten is het gebruikelijk om geboortekaartjes af te drukken. Na de geboorte van mijn vier child’s bewaarde ik de aankondiging als aandenken voor hun babyboek om een ​​deel van hun verhaal te markeren. Bij de geboorte van Jezus verlichtte God de nachtelijke hemel om zijn aankondiging te doen. Kunt u zich voorstellen dat u in het donker zit, uzelf verwarmt bij een vuur en uw oor afstemt op de nachtelijke geluiden wanneer een engel voor u verschijnt en de glorie van God de nacht vult?

De angst die de herders voelden maakte plaats voor onuitsprekelijke vreugde. God deed zijn aankondiging aan de herders, degenen die verantwoordelijk zijn voor de zorg voor de schapen. Dit waren degenen die afgescheiden van de samenleving leefden en degenen die het beste Gods herdering van zijn volk vertegenwoordigden. Gods spetterende aankondiging van de geboorte van Jezus deed twee dingen. Het liet zien dat God niet alleen voor koningen kwam, maar ook voor de laagste van allemaal: de herder, die doorgaans de jongste in de familie was.

In bijbelse tijden gaf de geboortevolgorde het belang aan. Elke zoon groeide uit het herderschap naar belangrijker werk, totdat de jongste zoon uiteindelijk de herder van het gezin werd. We zien dit in het leven van koning David toen Samuël naar het huis van Isaï ging om de nieuwe koning van Israël te zalven, en Isaï alleen de zeven oudere broers aan Samuël presenteerde. De jongste werd vergeten.

Ten tweede versterkte het het idea van herderschap dat in beide Testamenten terug te vinden is. In het Oude Testomony lezen we over Abel, Mozes, David, Jakob en God. God was een herder voor zijn eigenzinnige schapen, de Israëlieten. In het Nieuwe Testomony noemt Jezus zichzelf de Goede Herder, die zijn leven geeft voor zijn schapen. God waardeerde herders, vandaar zijn aankondiging aan de nachtelijke hemel aan hen. Degenen die zich bezighielden met het hoeden van schapen over dezelfde weilanden en dezelfde dagelijkse cyclus herhaalden, waren de eersten die het nieuws van de geboorte van de Messias hoorden.

In ons dagelijks leven kunnen we een tunnelvisie krijgen op wat voor ons ligt. We rijden dag in dag uit dezelfde route, koken dezelfde maaltijden en krijgen te maken met dezelfde moeilijkheden waaraan maar geen einde lijkt te komen. Teleurstellingen in ons leven overheersen gevoelens van vreugde, en vreugde lijkt verloren te gaan. We vragen ons af waar ons Licht van de Wereld is, en we wachten op de dageraad, zoals de herders die nacht deden toen hun wereld veranderde.

“Zoek eerst de koninkrijk van God en al deze dingen zullen je worden toegevoegd’ (Mattheüs 6:33, ESV). Het Griekse woord voor zoeken betekent opgaan in de zoektocht naar iets. Deze absorptie vult onze hele aandacht. Een aantal jaren geleden verloor ik een belangrijk papier. Urenlang heb ik in alle hoeken en gaten, in elke archiefkast en doos op zolder gezocht. Het vinden van het verloren papier nam mijn gedachten en handelingen in beslag. Het zoeken naar God met dat soort aandacht leidt tot onuitsprekelijke vreugde en voert ons door lange, donkere nachten.

Toch hoeven we niet te wachten tot God een grote, spetterende aankondiging in ons leven doet, zodat we onuitsprekelijke vreugde kunnen ervaren. Toen hij ons bij zich riep en wij reageerden, kenden we een onuitsprekelijke vreugde. Hij baande een weg toen er geen weg leek te zijn, en we herinneren ons hoe hij dat deed en wat we voelden. We kunnen deze herinneringen in onze gedachten oproepen als we het gevoel hebben dat we moeten blijven zitten en de nacht moeten wachten. Vreugde komt als we hem zoeken.

Laten we bidden:

Heilige God,
Ik voel me een beetje vreugdeloos vandaag. Ik zit ineengedoken, wachtend tot dit lange middenstuk eindigt. Dag na dag sta ik op, ga naar mijn werk, kom thuis met eindeloze taken en ga naar mattress. Ik phrase wakker en de nieuwe dag is internet als gisteren. Vreugde voelt vreemd aan. Ik kan me niet herinneren wanneer vreugde mijn hart voor het laatst overspoelde. Ik wil zo blij zijn met jouw vreugde, internet als de herders die avond zo lang geleden, dat ik mensen vertel over wat je in mijn leven hebt gedaan. Assist mij om U te zoeken met heel mijn wezen. Geef mij ogen om jou aan het werk te zien in mijn leven. Laat mij vandaag een onuitsprekelijke vreugde kennen.
In Jezus’ naam, Amen

Verder lezen:
Lukas 2
Hoe je vreugde kunt zoeken tijdens de feestdagen

Fotocredit: ©Getty Photos/Citysqwirl


Headshot van de auteur van Jessica Van RoekelJessica Van Roekel houdt van het omgekeerde leven van het volgen van Jezus terwijl ze door gebrokenheid naar heelheid reist. Als auteur, spreker en aanbiddingsleider gebruikt ze haar gaven en ervaringen om Gods transformerende kracht om te redden, te herstellen en te vernieuwen te delen. Ze verlangt ernaar dat u weet dat afwijzing uw toekomst niet hoeft te bepalen of te bepalen wanneer u deze in de genezende handen van God legt. Meer te weten komen herkaderenafwijzingboek.com Je kunt contact met haar opnemen by way of Instagram En Fb.

LUISTER naar meer kerstgebeden op LifeAudio

Leer ons bidden is een GRATIS gebedspodcast gehost door iBelieve-schrijfster Christina Patterson. Elke week geeft ze je praktische, praktijkgerichte suggestions over hoe je je geloof en relatie met God kunt laten groeien door de kracht van gebed. Klik hieronder om naar haar aflevering over Wat je ‘s ochtends moet bidden voor een zorgeloze dag te luisteren!

Banneradvertentie voor de podcast Leer ons bidden

Nu je hebt gebeden, heb je iemand nodig die voor JOU bidt? Klik op de onderstaande knop!

Bezoek iBelieve.com voor meer inspirerende gebedsinhoud.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here