Home Relatie Een gebed om dingen los te laten – Uw dagelijkse gebed – 6 december

Een gebed om dingen los te laten – Uw dagelijkse gebed – 6 december

0
Een gebed om dingen los te laten – Uw dagelijkse gebed – 6 december


je dagelijkse gebedsdevotionele kunst

Apple podcast-knop Spotify podcast-knop youtube-knop

Een gebed om dingen los te laten
Door Laura Bailey

“Als het mogelijk is, voor zover het van jou afhangt, leef dan in vrede met iedereen.” Romeinen 12:18 NIV

Onlangs had ik de zeldzame traktatie om uit eten te gaan met een aantal van mijn beste vriendinnen. We begonnen onze komende vakantieplannen te bespreken. Binnen enkele minuten werd het onderwerp schoonfamilie, gezinsspanningen en algemene angst voor het ontmoeten van familieleden in de komende weken ter sprake gebracht.

Zelfs in de beste omstandigheden kunnen familierelaties moeilijk te hanteren zijn. De dynamiek kan jaarlijks veranderen door nieuwe toevoegingen, zoals een latest huwelijk of de geboorte van een child. Of misschien voelt uw gezin de spanning door de afwezigheid van een geliefde patriarch of matriarch. Hoewel niet altijd te vermijden, kunnen relatiespanningen onder controle worden gehouden of op zijn minst worden gematigd.

Ik geef toe dat ik gemakkelijk in de conflict kan raken, vooral als het om familie gaat. Ik neem elk kleinigheid waar, vat de dingen vaak op de verkeerde manier op en ga doorgaans uit van het ergste bij familieleden. Mijn dochter, van wie ik niet wist dat ze in de andere kamer was, klaagde bij mijn man over een last-minute wijziging in de vakantieplannen en zei: ‘Mam, doe gewoon wat je me zegt; laat het gaan!” Welp, ik wou dat ik die laatste vijf minuten opnieuw kon beleven. Had ze zojuist mijn gezeur en gezeur gehoord over iets waarvan ik diep van binnen wist dat het geen probleem was? Niettemin had ze gelijk; Ik moest het gewoon loslaten.

Hoewel dit geval mij niet in beroering had mogen brengen, zijn er momenten waarop het gepast kan zijn om beleefd en zonder woede iets te zeggen. Als de plannen niet passen binnen het schema van ons gezin, hoeven we onze kalender niet helemaal aan te passen. We kunnen rustig informeren of er een andere datum is die voor iedereen wel zou werken.

Wanneer onze gezinsleden onderwerpen ter sprake brengen die tot onenigheid en onenigheid leiden, kunnen we beleefd voorstellen om die onderwerpen te vermijden en het gesprek een andere richting te geven. Als onze schoonfamilie een vraag stelt over de keuze van voedsel, kinderkleding of de beslissing om in een resort boven hun huis te verblijven, kunnen we ervan uitgaan dat ze alleen maar informeren en onze beslissingen niet zomaar bepalen.

Paulus wist dat het voor mensen onmogelijk was om conflicten te vermijden, en dat zouden wij ook niet moeten doen. Gezonde conflicten zijn goed voor een relatie; Het uiten van onze grieven en het bespreken van kwesties die irritatie of gekwetste gevoelens veroorzaken, helpt de banden te versterken. We moeten echter ijverig zijn in het bewaken van onze woorden, het beschermen van ons hart en het zorgvuldig nadenken voordat we iets zeggen.

Paulus geeft ons twee bepalingen in Romeinen 12:18. ‘Als het mogelijk is’ en ‘omdat het van jou afhangt’, betekent leven in vrede met iedereen dat we een keuze hebben. Soms betekent dat dat we niets zeggen, minachtingen negeren en dingen actief loslaten ter wille van de vrede. Het is niet alleen rond de feesttafel, maar het hele jaar door, voor onze familieleden, de familie van gelovigen en ongelovigen.

Terwijl u de increase snoeit, de cadeaus inpakt en de kerstperiode viert, laten we ons steentje bijdragen aan het delen van de vrede op aarde.

Laten we bidden:

Hemelse Vader, wij komen nederig voor u en vragen u ons te vergeven als we tekortschieten. U biedt ons onbeperkte genade, overvloedige barmhartigheid en onwankelbare liefde; Bedankt. Dank u voor uw zoon, Jezus. Zijn dood en opstanding maken de weg vrij voor ons om verlost te worden. We zijn vervuld van hoop terwijl we reikhalzend uitkijken naar de terugkeer van uw Zoon; wanneer alles nieuw gemaakt zal worden, zullen wij verheerlijkt worden, en zullen de gevolgen van de zonde verdwenen zijn!

Heer, dank u voor de familie, zowel door bloed als door Christus, die u in ons leven hebt geplaatst. Leid onze gesprekken, veroordeel ons als we anderen onrecht hebben aangedaan en assist ons onze spraak te bewaken. Laten we niets doen uit zelfzuchtige ambitie, maar meer aan anderen denken dan aan onszelf, en kijken naar het volmaakte voorbeeld in Christus Jezus. We vragen dat de Heilige Geest in ons leven werkt terwijl we het beste in mensen aannemen en de woorden uit onze mond en daden laten aansluiten bij iemand die belijdt een volgeling van Christus te zijn.

Als onze gevoelens gekwetst worden, onze voorkeuren over het hoofd worden gezien en onze meningen worden genegeerd, laten we dan snel vergeven en de andere wang toekeren. Laten we de weg naar vrede kiezen, ongeacht de kosten voor ons persoonlijk trots. Assist ons onze excuses aan te bieden als we anderen snel onrecht hebben aangedaan. Mogen wij bedenken dat onze Vader in de hemel alles ziet, en dat U rechtvaardig bent, en dat U terecht zult wreken en oordelen. In Jezus’ Naam, Amen.

Fotocredits: ©iStock/Getty Photographs Plus/twpixels

Portretfoto van Laura BaileyLaura Bailey is een Bijbelleraar die vrouwen uitdaagt en aanmoedigt om diep in de Bijbel te duiken, van een aardse naar een eeuwige denkwijze over te stappen, en het leven te filteren door de lens van Gods Woord. Zij is de auteur van Voorbij het lawaai, en houdt van elke gelegenheid om vrouwen van alle leeftijden te spreken en te onderwijzen. Ze is echtgenote en moeder van drie jonge meisjes. Maak contact met haar op haar web site, www.LauraRBailey.com, Fb En Instagram.

LUISTER naar meer kerstgebeden op LifeAudio

Leer ons bidden is een GRATIS gebedspodcast gehost door iBelieve-schrijfster Christina Patterson. Elke week geeft ze je praktische, praktijkgerichte ideas over hoe je je geloof en relatie met God kunt laten groeien door de kracht van gebed. Klik hieronder om naar haar aflevering over Wat je ‘s ochtends moet bidden voor een zorgeloze dag te luisteren!

Banneradvertentie voor de podcast Leer ons bidden

Nu je hebt gebeden, heb je iemand nodig die voor JOU bidt? Klik op de onderstaande knop!

Bezoek iBelieve.com voor meer inspirerende gebedsinhoud.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here