Home Relatie Een gebed om twijfels te overwinnen en geloof te omarmen – Uw dagelijkse gebed – 13 augustus

Een gebed om twijfels te overwinnen en geloof te omarmen – Uw dagelijkse gebed – 13 augustus

0
Een gebed om twijfels te overwinnen en geloof te omarmen – Uw dagelijkse gebed – 13 augustus


uw dagelijkse gebed devotionele kunst

apple podcast-knop spotify podcastknop youtube-knop

Een gebed om twijfels te overwinnen en geloof te omarmen
Door Emma Danzey

“Maar als je vraagt, moet je geloven en niet twijfelen, need degene die twijfelt, is als een golf van de zee, die door de wind wordt bewogen en opgejaagd.” – Jakobus 1:6

Twijfel zorgt ervoor dat we ons onzeker voelen en heen en weer geslingerd worden door vragen van onszelf en anderen. Het kan verstikkend aanvoelen als we worstelen met fixed ongeloof. Of we nu op de universiteit zitten met professoren die ons berispen omdat we in Christus en de Bijbel geloven, of samenwerken met collega’s die onze overtuigingen in twijfel trekken of door een beproevingsperiode gaan, twijfels zijn natuurlijk en komen naar ons toe in deze gebroken wereld.

Als we terugdenken aan de eerste zonde van de mensheid, zorgde de slang ervoor dat Eva aan haar Schepper God ging twijfelen. Devil zei: Heeft God echt gezegd: Van geen enkele increase in de tuin magazine je eten?” (Genesis 3:1b) Een leugen die in onze gedachten wordt geplant zonder dat we het aan de Heer voorleggen, kan leiden tot twijfel als we niet oppassen. Eva had naar Adam kunnen gaan, die bij haar was, of ze had rechtstreeks naar God kunnen gaan om Hem ernaar te vragen voordat ze haar beslissing nam. Ze koos er echter voor om de leugen te vertrouwen en de twijfels te accepteren. Hoeveel van onze eigen beslissingen zouden anders kunnen zijn als we even de tijd zouden nemen om de Heilige Geest ernaar te vragen?

De Heer is niet boos op ons als we twijfels hebben, Hij nodigt ons uit om ze bij Hem te brengen. Hij wil onze zorgen, vragen en angsten horen. Op zijn beurt wil Hij ons groot geloof geven door Zijn Geest. Of het nu een grote twijfel is of een kleine twijfel, we kunnen onze gedachten bij Hem brengen. Het is beter om een ​​twijfel te erkennen dan deze onopgemerkt te laten.

Vandaag, terwijl we bidden over het overwinnen van onze twijfels en het omarmen van geloof, mogen we ons herinneren dat Christus om al onze zorgen geeft. Hij houdt van ons en Hij is in staat om meer te doen dan we ooit zouden kunnen vragen of bedenken door Zijn kracht. Laten we Hem vandaag geloven in Zijn Woord.

Laten we bidden:

Lieve Heer,

Vandaag erkennen we dat we internet als Eva worstelen met het in twijfel trekken van wie U bent en wat U hebt gezegd. Ik erken persoonlijk dat ik vandaag twijfels heb over ___________________. U hebt beter voor mij dan te leven in een staat van bevroren zijn in onzekerheid. Assist mij om deze twijfels te overwinnen en geloof te omarmen. U vertelt ons in Uw Woord dat geloof een berg kan verzetten.Mattheüs 17:20) Je leert ons dat geloof zonder werken is dood.Jakobus 2:14-26) U herinnert ons eraan dat geloof een vrucht van de Geest is, waartoe wij allemaal toegang hebben door Jezus.Galaten 5:22-23) Assist ons om niet op ons eigen inzicht te vertrouwen, maar op U, wetende dat U onze paden recht zult maken.

Twijfel houdt ons tegen en we beseffen dat U ons vooruit wilt stuwen, maar we moeten even stilstaan ​​en met onze vragen naar U toe komen. Vergeef ons dat we niet naar U toe komen als we worstelen of worstelen. Onze harten verlangen ernaar om met U verbonden te zijn en door U versterkt te worden. Onze angsten en twijfels houden ons echter tegen om het leven van vertrouwen en vrede te leiden dat U voor ons wenst. We belijden dat leven in onze twijfels gemakkelijker en aantrekkelijker kan zijn dan het werk te doen van het uitstorten van ons hart bij U en afhankelijk te zijn van U in plaats van onze eigen kracht. Herinner ons aan Uw grote kracht. Verdrijf alle angst, open onze ogen voor blinde vlekken en onthul de waarheid met Uw Woord. We weten dat U betrouwbaar, bekwaam, soeverein en persoonlijk bent. U zorgt voor al onze behoeften. U kent al onze twijfels. Niets verrast U. Assist ons om U echt te geloven.

Dank U dat U ons eraan herinnert dat wij door U meer dan overwinnaars zijn (Romeinen 8:31-39). Wanneer de vijand wil dat we ons te ver heen of te twijfelachtig voelen om gebruikt te worden voor de glorie van God, mogen we dan onthouden dat U kwam en stierf voor onze twijfels, zodat we in vrijheid konden leven. Assist ons te onthouden dat Thomas, die twijfelde, een van Uw discipelen en beste vrienden was, en dat hij U volgde te midden van zijn twijfels. Ook wij kunnen geloof uitleven door Uw kracht, zelfs als we die niet in onszelf hebben.
In het volste vertrouwen in Uw naam bidden wij, Jezus. Amen.

Fotocredit: ©Getty Photographs/Poike

Emma DanzeyEmma Danzey‘s missie in het leven komt voort uit Efeziërs 3:20-21, om het buitengewone te omarmen. Een van haar grootste vreugdes is om met de Heer op reis te gaan in Zijn Schriften. Ze is de vrouw van Drew en moeder van Graham. Emma dient samen met haar man in de bediening, ze besteedt het grootste deel van haar tijd aan het huishouden, maar houdt ervan om artikelen te schrijven over de Bijbel, levensvragen en de christelijke levensstijl. Haar artikel over interraciaal huwelijk was nummer 1 op Crosswalk in 2021. Onlangs bracht Emma Schatten voor peuters(liederen uit het geheugen van de Schrift) en meerdere boeken en devotionals voor jonge kinderen. Tijdens haar bedieningscarrière heeft Emma Wildflower: Bloeien door single te zijntwee aanbidding EP-albumsrichtte Polished Convention Ministries op en leidde deze, en runde het Refined Journal. U kunt haar artikelen bekijken op haar weblog op emmadanzey.wordpress.com en bekijk haar Instagram @Emmadanzey.

Gerelateerde bron: Denk aan Gods blijvende liefde voor jou in deze begeleide meditatie over Psalm 100!

Deze begeleide christelijke meditatie uit Psalm 100 zal u helpen God te ervaren en te prijzen voor zijn oneindige liefde voor u. Phrase u bewust van Gods aanwezigheid bij u en prijs God voor zijn loyale en blijvende liefde vanaf het start der tijden en in de toekomst. Luister naar elke aflevering van de Zoveel Meer Podcast op LevenAudio.comof abonneer u op Appel of Spotify zodat je nooit een aflevering mist!

Nu je gebeden hebt, heb je iemand nodig die voor JOU bidt? Klik op de knop hieronder!

Bezoek iBelieve.com voor meer inspirerende gebedsinhoud.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here