Home Relatie Een gebed om vreugde te vinden in eenvoudige zegeningen – Uw dagelijkse gebed – 12 augustus

Een gebed om vreugde te vinden in eenvoudige zegeningen – Uw dagelijkse gebed – 12 augustus

0
Een gebed om vreugde te vinden in eenvoudige zegeningen – Uw dagelijkse gebed – 12 augustus


uw dagelijkse gebed devotionele kunst

apple podcast-knop spotify podcastknop youtube-knop

Een gebed om vreugde te vinden in eenvoudige zegeningen
Door Amanda Idleman

“Een vrolijk hart is een goed medicijn, maar een gebroken geest droogt de beenderen uit.” – Spreuken 17:22

Onze geest is ontworpen om vreugde te ervaren. Het houdt ons gezond en gemotiveerd en is een van de vruchten van de geest. Toch leven we in een gevallen en gebroken wereld waarin vreugde ons gemakkelijk kan ontglippen. Onze geest, lichaam en ziel zijn in oorlog met de chaos om ons heen. We worstelen allemaal om vreugde huge te houden terwijl we door onze dagen heen gaan. Ik herinner me ongeveer zes jaar geleden toen ik als moeder onder het gewicht van een burn-out zat. Het was niet een specifiek iets dat te zwaar voor me was geworden om te dragen; het was dat alles op elkaar was gestapeld, waardoor al mijn reserves als mens uitgeput raakten. Vreugde was moeilijk te vatten. In plaats daarvan, mijn standaardmodus was depressie, angst, frustratie en uitputting. Ik kon mijn simpele zegeningen niet zien.

Een paar dingen hielpen me om uit mijn put te kruipen. God hielp me om de simpele zegeningen om me heen te vieren. Ik begon een lijst te schrijven met dingen waar ik dankbaar voor was en voegde er dagelijks dingen aan toe. Ik werd dankbaar voor zoveel kleine dingen omdat ik mezelf dwong om langzaam genoeg te gaan om ze te zien. Hier zijn een paar dingen van die lijst waar ik nu tranen van in mijn ogen krijg als ik ze lees, omdat ik weet hoe kostbaar die periode van het jonge moederschap was en hoe graag ik die dagen goed wilde leven ondanks al mijn vele beperkingen als moeder. Nummer 574 op de lijst is mijn kleine jongen die zegt: “Mam, dit is mijn speciale dag!” Nummer 524 is mijn jongens die met knuffeldraken in mattress spelen. Nummer 427 is het kijken naar broers die samen kleuren na bedtijd.

Elk merchandise dat ik opschreef was zo simpel, maar het waren momenten vol belofte en vreugde. In totaal beloofde ik dat jaar 1000 kleine en grote dingen op te schrijven waar ik dankbaar voor was. Die lijst met speciale, simpele zegeningen is een schat voor mij. Het heeft niet alleen mijn hart uit de klauwen van de depressie gehaald, maar het gaf me ook iets om al het moois te herdenken dat in dat intense seizoen van het opvoeden van drie kleine kinderen zat.

Soms moeten we op pauze drukken, vertragen en de ruimtes in ons leven opruimen om de eenvoudige zegeningen te zien die we hebben gekregen. We moeten ons hart, onze geest, onze ziel en ons lichaam richten op het goede en het mooie om ons heen om de donkere schaduwen die onze ogen proberen te bedekken, terug te dringen. Na dat jaar van dankbaarheid, realiseerde ik me dat ik met meer intentionaliteit moest leven. Een overweldigd hart is geen vreugdevol hart. Investeren in mijn welzijn werd een onderdeel van investeren in mijn gezin, mijn geloof en mijn toekomst. Vreugde is een levensstijl die afhankelijk is van Gods kracht om ons in stand te houden. Het omarmt Gods tempo, wat rust omvat. Het kijkt naar Hem wanneer we het nodig hebben in ons leven. Vreugdevol leven neemt niets als vanzelfsprekend aan en streeft er altijd naar om degene te zien die het allemaal heeft gemaakt en Hem te danken voor alles wat Hij heeft gedaan.

Laten we bidden:

Vader, ik dank U dat de vreugde die U ons biedt helend is. Het vernieuwt onze kracht. Het geeft hoop in deze donkere wereld. Het is elke ochtend nieuw. Wij hebben als gelovigen toegang tot vreugde in elk seizoen. Ik dank U dat we vreugde kunnen vinden in het eenvoudige alledaagse. Moge Uw Geest ons ertoe aanzetten om te vertragen en nota te nemen van Uw schoonheid en goedheid. Assist ons om ons verdriet in te ruilen voor vreugde. Verander onze as in schoonheid. Hef onze ogen keer op keer naar U op, en herinner ons eraan dat U in alle dingen goedheid bewerkt. U hebt een doel in elk seizoen en kracht voor elk probleem. Toon ons Uw wegen; leer ons Uw pad. Leid ons naar Uw waarheid die altijd vreugde inspireert in onze vermoeide harten. We hebben U elke dag nodig om ons eraan te herinneren dat U voor ons bent. Helpt ons Uw trouw te zien en geluk te vinden in zelfs de kleinste dingen. We houden van U, Jezus. Amen.

Fotocredits: ©Getty Photos/Sasha_Suzi


Amanda Idleman is een schrijver wiens passie het is om anderen aan te moedigen om te leven vrolijkZe schrijft devoties voor My Every day Bible Verse Devotional en Podcast, Crosswalk {Couples} Devotional, de Every day Devotional App, ze heeft werk gepubliceerd met Her View from House, op de MOPS Weblog, en is een vaste medewerker voor Oversteekplaats.com. Ze heeft onlangs een devotioneel boek gepubliceerd, Consolation: Een 30-daagse overdenking waarin Gods liefdevolle hart voor moeders wordt verkend. Meer over Amanda kun je vinden op haar Facebookpagina of volg haar op Instagram.

Gerelateerde bron: Denk aan Gods blijvende liefde voor jou in deze begeleide meditatie over Psalm 100!

Deze begeleide christelijke meditatie uit Psalm 100 zal u helpen God te ervaren en te prijzen voor zijn oneindige liefde voor u. Phrase u bewust van Gods aanwezigheid bij u en prijs God voor zijn loyale en blijvende liefde vanaf het start der tijden en in de toekomst. Luister naar elke aflevering van de Zoveel Meer Podcast op LevenAudio.comof abonneer u op Appel of Spotify zodat je nooit een aflevering mist!

Nu je gebeden hebt, heb je iemand nodig die voor JOU bidt? Klik op de knop hieronder!

Bezoek iBelieve.com voor meer inspirerende gebedsinhoud.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here