Home Relatie Een gebed als je geen vrienden hebt – Je dagelijkse gebed – 10 augustus

Een gebed als je geen vrienden hebt – Je dagelijkse gebed – 10 augustus

0
Een gebed als je geen vrienden hebt – Je dagelijkse gebed – 10 augustus


uw dagelijkse gebed devotionele kunst

apple podcast-knop spotify podcastknop youtube-knop

Een gebed als je geen vrienden hebt
Door Kelly Balarie

“De Mensenzoon is gekomen, etend en drinkend, en zij zeggen: Zie, een vraat en een dronkaard, een vriend van tollenaars en zondaars. Maar de wijsheid wordt gerechtvaardigd door haar daden.” – Mattheüs 11:19 NBV

Heb je ooit opgemerkt dat het mogelijk is om met mensen om te gaan en je toch eenzaam te voelen? Het is mogelijk om met mensen-overvloedig om te gaan en je onbekend, ongehoord en ongeïnteresseerd te voelen. Ik haat dat gevoel. Ik denk dat mijn probleem is dat ik niet van smalltalk houd. Smalltalk voelt leeg, oppervlakkig en waardeloos in het grote geheel van het leven.

“Wat voor werk doet u?”
“Het kan me niks schelen,” denk ik.

Dan en daar, terecht of onterecht, besluit ik dat het gesprek saai is. Ik heb plotseling een sterke drang om naar het bathroom te gaan. Waarom? Omdat het me niks kan schelen hoeveel geld iemand verdient of wat voor klachten hij of zij heeft over de dag of wat hij of zij vindt van het eten dat we eten. Het leven is kort; tijd is kostbaar. Ik wil echte betekenis. Toch geeft oppervlakkige gesprekken me het gevoel dat ik mijn tijd verspil. Het doet me denken dat mijn leven beter zou zijn als ik ergens anders was. Alsof ik thuis zit met een geweldig boek dat me boeit met zijn wijze waarheid en gezonde raad.

Als ik wat dieper ga, denk ik dat er meer is… Vrienden? Soms heb ik geen zin om in mensen te investeren, omdat ik bang ben dat ze me teleurstellen, tekortdoen of pijn doen. Ik denk dat ik soms vroegtijdig uitstap bij mensen… Het afpellen van de lagen van mijn hart is web als het afpellen van een ui. Ik voel me eenzaam vanwege mijn eigen beslissingen, omdat ik niet altijd anderen kan verdragen of verdragen, en omdat mijn zoektocht naar echte betekenis vaak zelfingenomen is trots.

God, het spijt me.
Jezus maakte geen vrienden met mensen die web als Hij waren; Hij was een vriend ‘van tollenaars en zondaars’.Mattheüs 11:19)
In deze Schrift, merk ik op dat Jezus geen vriendschap sloot met Zichzelf, maar met hen – de zondaars. Jezus keek niet naar wat er in relatie voor Hem was, maar Hij ging op pad met woorden, gebeden en affect die altijd anderen beïnvloedden.

Vergeef mij, Vader, dat ik egoïstisch ben in relaties.
Jezus was anders dan zondaars, maar leerde ze toch kennen. Doe ik dat ook?
Jezus was heiliger dan deze mensen, maar bracht toch tijd met hen door. Doe ik dat ook?
Jezus had geen relatie met zondaars op elk niveau, maar gaf ze toch een kans. Doe ik dat wel?

Vaak niet. Ik ben soms ongeduldig. Maar het zet me aan het denken – misschien kan ik dingen op een nieuwe manier doen… Ik kan imperfecte (of mogelijk nerveuze) mensen meer kans geven. In plaats van na 10 minuten oppervlakkige conversatie het podium te verlaten, kan ik vragen stellen die mensen dieper brengen. Ik kan mee op de wandeling met de vrouw die maar blijft vragen.

Ik vraag me af, hoe zou het voor jou zijn om dingen op een nieuwe manier te doen? Om te volharden in een relatie? Om anderen te verdragen? Om een ​​relatie aan te gaan, zelfs als het eng voelt? Om je open te stellen? Onze beweging voorwaarts in het aangezicht van angst is vaak Gods diepe werk dat ons bevrijdt. Vaak staan ​​de mensen die God wil dat we liefhebben – en met wie we een connectie maken – vlak voor ons.

Laten we bidden:

Vader, ik ben eenzaam. Ik weet dat ik niet alleen ben. De Schrift zegt dat Jezus “zich vaak terugtrok op eenzame plaatsen en unhealthy (Lucas 5:16).” Soms voelt de wereld zich eenzaam. Soms zijn er redenen waarom we van mensen worden afgezonderd. Soms houden de omstandigheden van het leven ons gescheiden. Vader, ik vraag u om zinvolle relaties in mijn leven te herstellen. Ik vraag u om de juiste mensen in mijn wereld te brengen. Ik vraag u om mijn hart voor hen open te stellen. Ik vraag u om mij een luisterend oor te geven. Assist mij om het soort vriend te zijn dat u voor mij bent geweest. Ik dank u voor uw vriendschap. Ik wil niet langer alleen zijn. Ik wil verbinding en relaties met anderen. Wilt u mij vrienden sturen? In Jezus’ machtige naam. Amen.

Fotocredit: ©iStock/Getty Pictures Plus/fizkes


hoofdfoto van Kelly BalarieKelly verheft gelovigen met een increase van geloof; phrase wekelijks bemoedigd door Kelly’s blogberichten per e-mail. Kelly, een cheerleader van het geloof, is een blogger, nationale spreker en auteur van Neem elke gedachte gevangen, rust nu, klaar voor de strijd, En Angst Vechten. Kelly vindt het geweldig om de kracht van gebed in actie te zien. Ze vindt het geweldig om de uitdrukking op de gezichten van vrouwen te zien als ze zich realiseren dat hun God trouw is! Kelly’s werk is te zien geweest in The Right now Present, CBN’s 700 Membership, Related en De christelijke vrouw van vandaag.

Gerelateerde bron: Denk aan Gods blijvende liefde voor jou in deze begeleide meditatie over Psalm 100!

Deze begeleide christelijke meditatie uit Psalm 100 zal u helpen God te ervaren en te prijzen voor zijn oneindige liefde voor u. Phrase u bewust van Gods aanwezigheid bij u en prijs God voor zijn loyale en blijvende liefde vanaf het start der tijden en in de toekomst. Luister naar elke aflevering van de Zoveel Meer Podcast op LevenAudio.comof abonneer u op Appel of Spotify zodat je nooit een aflevering mist!

Nu je gebeden hebt, heb je iemand nodig die voor JOU bidt? Klik op de knop hieronder!

Bezoek iBelieve.com voor meer inspirerende gebedsinhoud.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here