Home Relatie Een gebed om de gave van Christus te delen – Uw dagelijkse gebed – 9 augustus

Een gebed om de gave van Christus te delen – Uw dagelijkse gebed – 9 augustus

0
Een gebed om de gave van Christus te delen – Uw dagelijkse gebed – 9 augustus


uw dagelijkse gebed devotionele kunst

apple podcast-knop spotify podcastknop youtube-knop

Een gebed om de gave van Christus te delen
Door Chelsey DeMatteis

“En Hij zei tot hen: “Gaat heen in de gehele wereld en verkondigt het evangelie aan de gehele schepping. Wie gelooft en zich laat dopen, zal behouden worden, maar wie niet gelooft, zal veroordeeld worden.” – Marcus 16:15-16

Als volk van God begrijpen we waarom God ons regels, grenzen en richtlijnen heeft gegeven voor de manier van leven. Gods ontwerp voor het leven van de gelovige brengt zekerheid, helderheid en uiteindelijk een diepere verbinding met Hem. Als u web als ik bent, weet u ook hoe het is om niet binnen het kader te leven dat God ons heeft gegeven. Het is dus logisch dat we de volwassenheid zouden kunnen hebben om de wereld om ons heen te onderzoeken door een lens van het zien van de verlorenen als degenen die een Redder nodig hebben.

Iets waar ik het vaakst aan phrase herinnerd is wat er gebeurde toen ik nauw met God begon te wandelen, ik ervoer wat er in de Psalmen staat. Ik proefde en zag dat de Heer goed was. Mijn omstandigheden en zonden waar ik doorheen werkte, veranderden niet wie God was en wat Hij voor mijn leven wenste. Deze nieuwe verschuiving in mijn leven heeft eerder concreet gemaakt hoe liefdevol God was om zulke goede dingen voor mij te wensen. Degenen die de goedheid van Gods genade nog niet hebben geproefd of Zijn genade over hun leven hebben gevonden, struikelen echt door hun dagen heen. Hun wereldlijkheid voelt goed in hun gedachten omdat ze worden gecontroleerd door deze wereld, en de vijand heeft grip op hen.

Terwijl we samen op reis zijn met hen die de Heer nog niet kennen, denk ik dat het ongelooflijk nuttig zou zijn als we, met opzet en overtuiging, ons zouden herinneren wat Gods grote opdracht ons in dit leven zegt. Marcus 16:14-16“Daarna verscheen Hij aan de elf zelf, terwijl zij aan tafel lagen, en Hij bestrafte hen vanwege hun ongeloof en hun hardheid van hart, omdat zij hen die Hem zagen nadat Hij was opgewekt, niet hadden geloofd. En Hij zei tot hen: Ga heen in de hele wereld en verkondig het evangelie aan de hele schepping. Wie gelooft en zich laat dopen, zal behouden worden, maar wie niet gelooft, zal veroordeeld worden.”

We hebben de mogelijkheid om het allergrootste nieuws te delen met mensen die hoop nodig hebben, die moeten weten dat genade voor hen beschikbaar is en dat ze dieper geliefd zijn dan ze zich ooit hadden kunnen voorstellen. In dezelfde adem hebben we ook de mogelijkheid om ons getuigenis te delen, het verhaal dat God ons heeft gegeven, om hen te onthullen waarom we Jezus nodig hadden om naar het kruis te gaan. Dat onze zonden door Christus zijn betaald en dat we door Hem een ​​nieuw leven, een nieuwe weg en de enige weg naar eeuwige glorie met onze Schepper worden aangeboden.

Ik weet uit eigen ervaring dat God een ongelooflijke manier heeft om degenen die web over Hem leren, te leiden met zachte berisping en tedere overtuiging. De kracht van de Heilige Geest verandert harten die ooit van steen waren, snel in harten van vlees die in vuur en vlam staan ​​voor Christus. God is trouw. Hij was genadig genoeg om het werk door jou en mij te doen. Laten we biddend zijn en gretig om deel te nemen aan het zien van Zijn werk voltooid in de levens van de mensen om ons heen.

Laten we bidden:

Heer, ik bid dat ik altijd de verlangens van uw hart zal herinneren. Ik vraag dat mijn hart vol overtuiging zal zijn wanneer het begint af te wijken van het pad dat u mij hebt gegeven. Herinner mij er voortdurend aan dat er kracht zit in gebed, een gave in het leiden met nederigheid, en overvloedige, oneindige hoop in uw levende Woord. Assist mij om standvastig te zijn in het delen van uw waarheid en anderen een reden te geven om te verlangen u te kennen. Ik bid dat mijn verhaal zal worden gebruikt om u glorie te brengen. Open mijn ogen om degenen om mij heen te zien die u moeten kennen en wek in mijn hart de roep op om die mensen te bemoedigen met de waarheid en liefde uit uw Woord. In Jezus’ naam, amen.

Fotocredit: ©GettyImages/andreswd

Chelsey is de stem achter de Podcast Leven met minder en auteur van de 52 weken durende devotionele Meer van Hem, minder van Mij: Een op Christus gericht leven leiden in een op Mij gerichte wereld. Ze schrijft devoties voor Lifeway Girls’s Journey Journal, Oversteekplaats.comEn iBelieve.com. Ze schrijft ook Bijbelleesplannen voor de YouVersion Bijbel App. Chelsey woont in Ohio met haar man en twee kinderen. Je kunt contact met haar opnemen through Instagram @chelseydematteis en op haar web site ChelseyDeMatteis.com.

Gerelateerde bron: Denk aan Gods blijvende liefde voor jou in deze begeleide meditatie over Psalm 100!

Deze begeleide christelijke meditatie uit Psalm 100 zal u helpen God te ervaren en te prijzen voor zijn oneindige liefde voor u. Phrase u bewust van Gods aanwezigheid bij u en prijs God voor zijn loyale en blijvende liefde vanaf het start der tijden en in de toekomst. Luister naar elke aflevering van de Zoveel Meer Podcast op LevenAudio.comof abonneer u op Appel of Spotify zodat je nooit een aflevering mist!

Nu je gebeden hebt, heb je iemand nodig die voor JOU bidt? Klik op de knop hieronder!

Bezoek iBelieve.com voor meer inspirerende gebedsinhoud.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here