Home Relatie Een gebed om een ​​bruggenbouwer te zijn – Uw dagelijkse gebed – 7 augustus

Een gebed om een ​​bruggenbouwer te zijn – Uw dagelijkse gebed – 7 augustus

0
Een gebed om een ​​bruggenbouwer te zijn – Uw dagelijkse gebed – 7 augustus


uw dagelijkse gebed devotionele kunst

apple podcast-knop spotify podcastknop youtube-knop

Een gebed voor kansen om een ​​bruggenbouwer te zijn
Door Amanda Idleman

“Als ik de talen van mensen en engelen spreek, maar de liefde niet heb, ben ik een galmende gong of een schelle cimbaal. En als ik profetische krachten heb, en alle geheimenissen en alle kennis begrijp, en als ik al het geloof heb, zodat ik bergen kan verzetten, maar de liefde niet heb, ben ik niets. Als ik al wat ik heb weggeef, en als ik mijn lichaam overgeef om verbrand te worden, maar de liefde niet heb, win ik niets.” – 1 Korintiërs 13:1-3

Liefde is wie God is. Als we denken aan liefdevol zijn, wat komt er dan in ons op?

Ik denk dat niemand van ons eraan zou denken om kritisch, bevooroordeeld, onvergeeflijk, strijdlustig, overdreven dogmatisch en ongevoelig te zijn. liefhebbendmaar het is vaak de manier waarop we mensen benaderen die er anders uitzien en anders geloven dan wijzelf. In een extreem verdeelde cultuur zien we mensen overal strikte lijnen trekken over met wie ze bereid zijn om vriendelijk om te gaan. Hoewel het makkelijk is om mee te surfen op de golf van de cultuur, is het belangrijk om te onthouden dat Jezus op een andere manier leefde.

Jezus heeft ons gevraagd onze naaste lief te hebben als onszelf (Marcus 12:31). Jezus trok lijnen in het zand, toen de zelfingenomenen kwamen om de overspeligen te stenigen. Hij liet degenen die hongerden om gerechtigheid te doen op hun voorwaarden zien dat we allemaal gezondigd hebben en niet het recht hebben om stenen naar onze buren te gooien (Johannes 8:7).

Mattheüs 5:9 Jezus zegt:Gezegend zijn de vredestichtersomdat zij zonen van God genoemd zullen worden.” Degenen die vrede brengen, werken aan het bouwen van bruggen waar scheiding is geweest. Vrede stichten vereist radicaal geloof in Gods soevereiniteit, vertrouwend dat Hij onze beschermer is en dat Hij de ultieme rechter is. We hoeven niet in onmin te leven met degenen die zich “anders” voelen, need God gaat voor ons uit! We hoeven ons standpunt niet te beargumenteren, need de Heilige Geest openbaart de waarheid op zijn perfecte timing en manier.

Een vredestichter zijn betekent ook dat je bereid bent om het perspectief van anderen te overwegen. We kunnen de kreten van broeders en zusters in Christus die onrecht en ongelijkheid noemen niet negeren, alleen omdat het niet onze eigen ervaring is. Vredestichters zijn bereid om verder te kijken dan hun eigen wereldbeeld om een ​​brug te slaan die veilig is voor iedereen die eroverheen gaat. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat degenen met wie we in touch komen zich veilig voelen als de brug die we probeerden te bouwen onveilig voor hen voelt? Open oren, een vriendelijk hart en een nederige Geest maken ruimte voor iedereen om ons heen om zich gezien, geliefd en veilig te voelen.

Radicale bruggenbouw is wat Jezus deed. Hij at met de tollenaars, genas de zondaars en sprak tot de verstotenen. Hij liet geen enkel sociaal, economisch, raciaal of religieus verschil hem ervan weerhouden om contact te maken met iemand die openstond voor zijn liefde. Leven zoals Jezus betekent dat we openstaan ​​voor liefde die verder gaat dan wat redelijk voelt. Onlangs, in het verhaal van mijn familie, riep God ons op om uit wat comfortabel voelde te stappen om een ​​brug te bouwen. De biologische vader van onze aanstaande adoptiedochter kwam weer in haar leven. Hij kwam met een verleden dat ons bang maakte; hij zag er anders uit dan wij, sprak andere talen dan wij en hij kwetste, in zijn eigen gebrokenheid, zijn dochter, degene die we nu delen.

Maar God. God riep ons op om een ​​brug te bouwen met deze vader, niet door naar zijn verleden te kijken, maar door naar de toekomst te kijken die hij onerous aan het bouwen is op een stevigere foundation. We zien onze verschillen als iets om te vieren, en nu is hij een deel van zijn en onze dochters leven. We mogen deel uitmaken van een marvel vanwege deze brug van genade die we als group hebben gebouwd. Het is iets zo moois en ik ben zo dankbaar dat we deze speciale relatie mogen delen. Wanneer we bruggen bouwen, hebben we de kans om iets nieuws te ervaren, eenheid te zien groeien, vrede te zien en genezing te zien ontstaan, wat ons eigen leven op diepgaande manieren verrijkt. Breek de muren van angst af die je geïsoleerd willen houden en omarm radicale genade die bruggen bouwt.

Laten we bidden:

God, wij danken U dat U de oorspronkelijke bruggenbouwer bent. Wij werden van U gescheiden door zonde, en door Uw geweldige genade, stuurde U Uw zoon om de kloof tussen ons en U, onze Heilige en volmaakte God, te overbruggen. Het marvel van de verlossing is zo’n geschenk. Assist ons om Uw leiding te volgen en liefde te tonen, zelfs in de moeilijkste relaties. Open onze ogen voor de vooroordelen die we kunnen hebben die ons ervan weerhouden om bruggen te bouwen met onze buren. Assist ons om open oren te hebben om de worstelingen, behoeften en verlangens van degenen om ons heen te horen die misschien een ander wereldbeeld hebben. Laat Uw Heilige Geest onze woorden en stappen leiden wanneer we werken aan vrede in onze gemeenschap. Laat Uw wil in ons en door ons geschieden. Amen.

Fotocredit: ©iStock/Getty Photographs/Tonktiti


Amanda Idleman is een schrijver wiens passie het is om anderen aan te moedigen om te leven blijZe schrijft devoties voor My Day by day Bible Verse Devotional and Podcast, Crosswalk {Couples} Devotional, de Day by day Devotional App, ze heeft werk gepubliceerd met Her View from Dwelling, op de MOPS Weblog, en is een vaste medewerker voor Oversteekplaats.com. Ze heeft onlangs een devotioneel boek gepubliceerd, Consolation: Een 30-daagse overdenking waarin Gods liefdevolle hart voor moeders wordt verkend. Meer over Amanda kun je vinden op haar Fb pagina of volg haar op Instagram.

Gerelateerde bron: Denk aan Gods blijvende liefde voor jou in deze begeleide meditatie over Psalm 100!

Deze begeleide christelijke meditatie uit Psalm 100 zal u helpen God te ervaren en te prijzen voor zijn oneindige liefde voor u. Phrase u bewust van Gods aanwezigheid bij u en prijs God voor zijn loyale en blijvende liefde vanaf het start der tijden en in de toekomst. Luister naar elke aflevering van de Zoveel Meer Podcast op LevenAudio.comof abonneer u op Appel of Spotify zodat je nooit een aflevering mist!

Nu je gebeden hebt, heb je iemand nodig die voor JOU bidt? Klik op de knop hieronder!

Bezoek iBelieve.com voor meer inspirerende gebedsinhoud.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here