Home Relatie Een gebed om uw companion te bemoedigen wanneer hij/zij worstelt met zijn/haar geloof – Uw dagelijkse gebed – 2 augustus

Een gebed om uw companion te bemoedigen wanneer hij/zij worstelt met zijn/haar geloof – Uw dagelijkse gebed – 2 augustus

0
Een gebed om uw companion te bemoedigen wanneer hij/zij worstelt met zijn/haar geloof – Uw dagelijkse gebed – 2 augustus


uw dagelijkse gebed devotionele kunst

apple podcast-knop spotify podcastknop youtube-knop

Een gebed om uw companion te bemoedigen wanneer hij/zij worstelt met zijn/haar geloof
Door Kelly Balarie

Liefde faalt nooit.”-1 Kor. 13:8 NBV

Stel je voor dat je langs een zwembad loopt. Iets trekt je aandacht. In het zwembad zwaait iemand met zijn armen en probeert lucht te krijgen. Water spat omhoog en op de stoep waar je op loopt. Je hoort de luide hijgjes lucht. Je handen worden klam. Je weet dat je snel moet handelen. Of je springt erin en redt ze, of ze verdrinken. Of je gooit een reddingsboei in het water, of het is voorbij. Jij bent de enige hoop voor ze om te leven… Vaak voelen we ons zo als een companion worstelt met geloof.

We moeten snel handelen, anders is het voor hen voorbij. We moeten snel reageren, anders is het niet goed. We moeten ze het antwoord geven, anders gaan ze ten onder. We moeten het advies, de leer en de goddelijke oplossing hebben, anders zal het niet goed aflopen… Onze angst zorgt er vaak voor dat we het worstelende geloof van een echtgenoot onder handen nemen, in de overtuiging dat alles op het punt staat een wending ten kwade te nemen.

Ben je er ooit geweest? Ik in ieder geval wel.

  • Ik geef advies, maar het is waardeloos.
  • Ik geef wijze oplossingen, maar die zijn ongewenst.
  • Ik geef lange lezingen over Gods trouw, maar die worden genegeerd.
  • Ik bedenk inzichten waarom God doet wat Hij doet; die worden niet ontvangen.
  • Ik moedig je eindeloos aan, maar ik krijg geen enkele dank.
  • Uiteindelijk heb ik door de jaren heen geleerd dat je nooit in de problemen moet komen om te repareren wat God met een companion doet. Het is een fout om God in de weg te staan.

Wanneer we een companion zien worstelen in het geloof, is het verstandig om te onthouden dat God iets van plan is. Terugtrekken betekent niet dat het ons niets kan schelen; het betekent dat we op het punt staan ​​om de strijd op een andere manier aan te gaan – door gebed. Een companion die bidt weet dat hoewel adviserende woorden een fragment van de waarheid kunnen bevatten, alleen Gods woorden boekdelen spreken. Boekdelen die de verhaallijnen, de harten van mensen, hun vooruitzichten, hun gedrag en hun toekomst veranderen – op manieren die onze beste oplossingen nooit zouden kunnen. Zullen we onze companion aan God toevertrouwen?

Op een keer dacht ik dat ik het juiste antwoord had voor mijn man. Ik wist precies welke zet hij moest doen als het om een ​​zakendeal ging. Toch gaf de Heilige Geest me een duwtje om niet te spreken en in plaats daarvan te bidden. Ik dangerous dagenlang dat hij de juiste beslissing zou nemen en kort daarna draaide mijn man zich naar me toe en zei: “Weet je, ik had dit grappige idee…” Het idee dat hij deelde, was precies wat ik dacht dat hij moest doen. Het is veel krachtiger om iemand zelf tot een conclusie te laten komen met God dan om dingen voor hem te concluderen.

Een antwoord van Goddelijke omvang weegt veel zwaarder dan het antwoord van de mens. En het is de moeite waard om te wachten op… Iemand genoeg liefhebben om hem of haar toe te staan ​​zijn of haar geloof te belijden, onderweg belangrijke reduce te leren en hem of haar nog steeds met geloof bij te staan, is een daad van geduld en vriendelijkheid. Dit zijn de belangrijkste eigenschappen van liefde (zie 1 Kor. 13). “Liefde faalt nooit.” (1 Kor. 13:8 NBV)

Laten we bidden:

Vader, ik verhef mijn echtgenoot tot U. Ik vraag U om hen te bemoedigen in al hun wegen. Ik vraag U om hen op te beuren in nieuwe kracht en om hen geloof te geven om te geloven. Mogen zij steeds meer op U vertrouwen. Ik vraag U om de waarheid te spreken om hen te bevrijden van alle zonde, alle twijfel en alle angst. Toon hen Uw trouw. Openbaar Uw wegen aan hen. Leid hen naar Uw Woord. Verfris en ontmoet hen through Uw hart van liefde. Houd hen weg van het kwaad en de verleiding. Leid hen in al hun wegen. In Jezus’ machtige naam. Amen.

Fotocredits: ©GettyImages/Drazen Zigic


hoofdfoto van Kelly BalarieKelly verheft gelovigen met een enhance van geloof; phrase wekelijks bemoedigd door Kelly’s Weblog berichten per e-mail. Kelly, een cheerleader van het geloof, is een blogger, nationale spreker en auteur van Neem elke gedachte gevangen, rust nu, klaar voor de strijd, En Angst Vechten. Kelly vindt het geweldig om de kracht van gebed in actie te zien. Ze vindt het geweldig om de uitdrukking op de gezichten van vrouwen te zien als ze zich realiseren dat hun God trouw is! Kelly’s werk is te zien geweest in The At this time Present, CBN’s 700 Membership, Related en De christelijke vrouw van vandaag.

Gerelateerde bron: Denk aan Gods blijvende liefde voor jou in deze begeleide meditatie over Psalm 100!

Deze begeleide christelijke meditatie uit Psalm 100 zal u helpen God te ervaren en te prijzen voor zijn oneindige liefde voor u. Phrase u bewust van Gods aanwezigheid bij u en prijs God voor zijn loyale en blijvende liefde vanaf het start der tijden en in de toekomst. Luister naar elke aflevering van de Zoveel Meer Podcast op LevenAudio.comof abonneer u op Appel of Spotify zodat je nooit een aflevering mist!

Nu je gebeden hebt, heb je iemand nodig die voor JOU bidt? Klik op de knop hieronder!

Bezoek iBelieve.com voor meer inspirerende gebedsinhoud.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here