Home Relatie Een gebed om Jezus mijn toevluchtsoord te laten zijn – Uw dagelijks gebed – 1 augustus

Een gebed om Jezus mijn toevluchtsoord te laten zijn – Uw dagelijks gebed – 1 augustus

0
Een gebed om Jezus mijn toevluchtsoord te laten zijn – Uw dagelijks gebed – 1 augustus


uw dagelijkse gebed devotionele kunst

apple podcast-knop spotify podcastknop youtube-knop

Een gebed om Jezus als mijn toevluchtsoord te behouden
Door Chelsey DeMatteis

“Wie in de schuilplaats van de Allerhoogste woont, zal overnachten in de schaduw van de Almachtige. Ik zal tot de Heer zeggen: ‘Mijn toevlucht en mijn vesting, mijn God, op wie ik vertrouw.’” – Psalmen 91:1-2

Gezegend zijn zij die hun toevlucht nemen tot Hem, kan ik een amen krijgen? De laatste paar weken waren een van de moeilijkste die ik ooit heb meegemaakt sinds ik met Jezus wandel. De aanvallen van de vijand waren als het meest onder druk zetten van de snelkookpan, en het verdriet om het verlies van een familielid dat zo dichtbij was, heeft mijn hart in stukken gebroken. Aanvallen en verdriet, terwijl ik probeerde het bij elkaar te houden voor mijn eigen kleine gezin.

Door de genade van God is Jezus mijn toevluchtsoord geweest en is dat nog steeds. God heeft mij dichtbij getrokken in de momenten dat ik wilde instorten, wat de afgelopen maand vaak is gebeurd. Hij heeft mij op de been gehouden met de waarheid van Zijn Woord. Met liederen die een balsem zijn voor mijn geest en de gebeden van andere gelovigen, heeft Hij bewezen trouw te zijn in deze storm. Hij heeft bewezen standvastig te zijn in deze deining. Hij heeft bewezen eerlijk te zijn in de momenten dat de vijand leugens heeft verteld. Alleen al het schrijven van deze woorden nodigt mij uit om even de tijd te nemen om adem te halen en uit te blazen over de zwaarte van dit seizoen. Ik weet zeker dat velen van jullie zich hierin kunnen vinden, en dat spijt me enorm.

Zelfs door de golven van verdriet en de aanvallen van de vijand heen, zal ik mijn toevlucht blijven zoeken bij degene die mij geschapen heeft, en ik zal ervoor kiezen om geen toevlucht te zoeken in de valse “comfortabelheden” van deze wereld. Ik zal de Heer dienen met vrees, en ik zal mij verheugen, bevend voor de machtige God die ik dien. In deze recente reis van ontbering en hartzeer, phrase ik herinnerd aan degenen die we in de Bijbel zien wandelen door absolute verwoesting, en ze kozen er toch voor om God te vertrouwen en trouw te zijn aan Zijn roeping in hun leven.

De persoon die er voor mij het meest uitspringt in dit seizoen is Mozes. Hij kreeg een ongelooflijke taak van de Heer. Hij heeft echter veel ontberingen, verdriet, overtuiging en soms verwoesting doorstaan. Toch koos hij ervoor om God te volgen en Hem te dienen, omdat hij vertrouwde op wat God hem vanaf het start had gezegd. Wat ik ook tegenkom, ik weet dat ik erop kan vertrouwen dat God zal gebruiken wat ik doormaak om Hemzelf te verheerlijken en anderen dichter bij Hem te brengen.

Exodus 3:10-15 Kom, Ik zal u naar Farao zenden, opdat gij Mijn volk, de kinderen Israëls, uit Egypte zult leiden. Maar Mozes zei tot God: Wie ben ik, dat ik naar Farao zou gaan en de kinderen Israëls uit Egypte zou leiden? Hij zei: Maar Ik zal met u zijn, en dit zal voor u het teken zijn, dat Ik u gezonden heb: wanneer gij het volk uit Egypte geleid hebt, zult gij God dienen op deze berg. Toen zei Mozes tot God: Als ik tot de kinderen Israëls kom en tot hen zeg: De God uwer vaderen heeft mij tot u gezonden, en zij mij vragen: Hoe is Zijn Naam? wat zal Ik hun dan zeggen? God zei tot Mozes: Ik ben, die Ik ben. En Hij zei: Zeg dit tot de kinderen Israëls: Ik ben heeft mij tot u gezonden. Ook zei God tot Mozes: Zeg dit tot de kinderen Israëls: De HEERE, de God uwer vaderen, de God van Abraham, de God van Isaak en de God van Jakob, heeft mij tot u gezonden. Dit is mijn naam voor altijd, en daarom zal ik door alle generaties heen herinnerd worden.”

Ongeacht waar u doorheen gaat of doorheen zult gaan, houd u trouw aan de taken die God u heeft geroepen om te doen voor Zijn goed en glorie. Herinner u, internet als Mozes, en vertel opnieuw wat God eerder in uw hart heeft gewekt. Kies ervoor om te volgen waar God u leidt, zelfs als het door een seizoen gaat dat u achterlaat onder een final die u niet alleen kunt schudden, het was nooit de bedoeling dat u de zwaarte alleen zou overwinnen, onze Hemelse Vader is degene die de lasten optilt. Leun op Hem en zie Hem bewijzen dat Hij trouw is, zoals Hij altijd doet. Rust in de waarheid die ons is gegeven in Psalmen 91:1-2“Wie in de schuilplaats van de Allerhoogste woont, zal overnachten in de schaduw van de Almachtige. Ik zal tot de Heer zeggen: “Mijn toevlucht en mijn vesting, mijn God, op wie ik vertrouw.”

Laten we bidden:

Vader, dank u dat u mij beschermt en door de donkerste tijden heen draagt. U bent trouw om de stormen in uw timing te kalmeren en te stabiliseren, maar als het tumultueus aanvoelt, bent u bij mij. U bent mijn toevluchtsoord en mijn veilige plek. Assist mij te zien hoe u mij draagt; herinner mij aan de manieren waarop u trouw was in het verleden. Bescherm mij in de golven van verdriet en zwakte tegen de vijand en zijn leugens. Houd mij stevig huge, Vader, terwijl ik mijn toevlucht zoek in uw liefdevolle omhelzing. In Jezus’ naam, amen.

Fotocredits: ©GettyImages/shuang paul wang

Chelsey is de stem achter de Podcast Leven met minder en auteur van de 52 weken durende devotionele Meer van Hem, minder van Mij: Een op Christus gericht leven leiden in een op Mij gerichte wereld. Ze schrijft devoties voor Lifeway Girls’s Journey Journal, Oversteekplaats.comEn iBelieve.com. Ze schrijft ook Bijbelleesplannen voor de YouVersion Bijbel App. Chelsey woont in Ohio met haar man en twee kinderen. Je kunt contact met haar opnemen through Instagram @chelseydematteis en op haar web site ChelseyDeMatteis.com.

Gerelateerde bron: Denk aan Gods blijvende liefde voor jou in deze begeleide meditatie over Psalm 100!

Deze begeleide christelijke meditatie uit Psalm 100 zal u helpen God te ervaren en te prijzen voor zijn oneindige liefde voor u. Phrase u bewust van Gods aanwezigheid bij u en prijs God voor zijn loyale en blijvende liefde vanaf het start der tijden en in de toekomst. Luister naar elke aflevering van de Zoveel Meer Podcast op LevenAudio.comof abonneer u op Appel of Spotify zodat je nooit een aflevering mist!

Nu je gebeden hebt, heb je iemand nodig die voor JOU bidt? Klik op de knop hieronder!

Bezoek iBelieve.com voor meer inspirerende gebedsinhoud.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here