Home Relatie Een gebed om vervuld te worden met de Heilige Geest – Uw dagelijkse gebed – 28 juli

Een gebed om vervuld te worden met de Heilige Geest – Uw dagelijkse gebed – 28 juli

0
Een gebed om vervuld te worden met de Heilige Geest – Uw dagelijkse gebed – 28 juli


uw dagelijkse gebed devotionele kunst

apple podcast-knop spotify podcastknop youtube-knop

Een gebed om vervuld te worden met de Heilige Geest
Door Kyle Norman

“U zult vervuld worden met kracht wanneer de Heilige Geest over u komt” – Handelingen 1:8

In mijn eerste jaar als gewijde predikant ontmoette ik een man genaamd Curly. Elke week reisde ik naar zijn huis om een ​​dienst te leiden voor de kleine groep mannen die bijeenkwamen voor gebed en bijbelstudie. Toen ik Curly ontmoette, kon hij niet meer lopen en had hij 24 uur per dag zuurstof nodig. De slang die hem van zuurstof voorzag, liep door het hele huis. Tijdens een bezoek kwam ik bij het huis aan en zag ik alle heren rond Curly zitten. Ik pakte een stoel, schoof die naast Curly en begon de dienst te leiden. Op een gegeven second tijdens onze gebeden werd het duidelijk dat Curly’s gemoedstoestand was veranderd. Hij leek naar adem te snakken en zijn huid leek steeds bleker te worden. De heer en ik wisselden bezorgde blikken uit.

Ik besloot dat er een ambulance gebeld moest worden en stond op van mijn stoel. Toen ik dat deed, haalde Curly diep adem en de kleur keerde snel terug op zijn gezicht. Blijkbaar had ik, toen ik aankwam, per ongeluk mijn stoel op zijn zuurstofslang gezet! (Niet mijn beste uur van bediening)

Wat snijdt je af van de Heilige Geest? Is er iets in je leven dat je ervaring van de kracht van de Geest dempt? Jezus wil de Geest in het leven van al zijn volgelingen blazen, maar wij moeten openstaan ​​voor de aanwezigheid van de Geest. Innerlijk moeten we ontvankelijk zijn voor de Geest en openstaan ​​voor het werk van de Geest.

Dit is wat we zien op de dag van Pinksteren. De discipelen zijn allemaal samen op één plek. Ze waren getuige geweest van Christus’ opstanding en hemelvaart, maar ze hadden nog veel vragen. Ze weten niet hoe alles in elkaar previous. En ze moesten nog naar voren stappen in de bediening. Plotseling, zonder waarschuwing, horen ze een geluid als een machtige wind. Tongen van vuur lijken van de worteltop te vallen en rusten op elk van hen. De Heilige Geest – die altijd aanwezig is geweest, maar niet altijd herkend – daalt nu op een krachtige manier op hen neer. Zo is de uiterlijke razernij van de dag van Pinksteren.

Maar de ware kracht van die dag gebeurde innerlijk. Innerlijk voelen de discipelen de innerlijke vibratie van het geloof dat in hen pulseert. Met de Geest komt er helderheid over Jezus. Nu zit er een bepaalde kracht en macht in hun gebeden, terwijl de Geest door hun woorden beweegt om mensen om hen heen te beïnvloeden. En alsof dat nog niet genoeg is, lijken de discipelen een innerlijke kracht en stoutmoedigheid te hebben om buiten hun comfortzones te stappen en andere mensen het goede nieuws te laten weten van wie Jezus is.

De discipelen doofden het werk van de Geest niet, en ze verzetten zich er niet tegen. Ze begonnen te getuigen tegen anderen, niet omdat ze een plan of strategie hadden, maar omdat ze volgden waar de Geest hen leidde. De gebeden die ze baden werden gevoed met kracht en effectiviteit, niet omdat ze geheime zinnen en systemen ontdekten, maar omdat ze de Geest toestonden door hen heen te werken. Dit was het christelijke leven dat de discipelen leefden, en het veranderde de wereld om hen heen drastisch.

Helaas denken veel mensen ten onrechte dat Pinksteren slechts een gebeurtenis uit het verleden is en dat de Heilige Geest niet zo aanwezig is bij hen als bij andere, meer ervaren gelovigen. De polsslag van de Heilige Geest is een realiteit voor de gelovige. We kunnen de opstanding van Christus internet zo min ontkennen als we de aanwezigheid van de Heilige Geest in ons leven kunnen ontkennen. De schenking van de Heilige Geest is niet afhankelijk van ons, onze vaardigheden of aanleg, onze heiligheid of onze religieuze inspanningen. Nee, de verzegeling van de Heilige Geest is beloofd door Christus zelf, gegeven als een geschenk als getuigenis van Jezus’ heerschappij.

Dezelfde realiteit die aanwezig was voor de discipelen, is aanwezig in ons leven. Dit betekent dat het vuur van de Geest, en wat de Geest deed voor de vroege discipelen, ook voor ons beschikbaar is. De Geest is altijd beschikbaar voor ons, en als we een frisse herinnering aan de Geest in ons leven nodig hebben, hoeven we alleen maar contact op te nemen en te vragen.

Laten we bidden:

Almachtige God, ik dank U voor de aanwezigheid van de Heilige Geest in mijn leven. Ik weet dat de Geest altijd aanwezig is, altijd aan het werk. Maar de stress en worstelingen van het leven kunnen betekenen dat ik de Geest niet herken; ik kan mezelf zelfs afsluiten voor het werk van de Geest. Maar toch, in uw genade, belooft u dat de Geest aan mij wordt gegeven, een getuigenis van het verbond dat u met mij hebt gesloten in mijn doop. Ik bid dat u mij en mijn geloof vernieuwt met de kracht van uw Geest. Stuur het vuur van de Geest over mij, zoals op de dag van Pinksteren. In geloof open ik mezelf voor het werk van de Geest in mijn leven. O Heilige Geest, werk door mij heen. Leid mij in alle waarheid, leid mij dieper in geloof, inspireer mijn gebeden en werk krachtig door die gebeden, en strek mij uit voorbij mijn consolation naar de plaatsen van bediening en getuigenis. Kom, Heilige Geest, kom. Vul mij opnieuw. Zet mij in vuur en vlam. Adem in mij en werk door mij heen. Amen.

Fotocredit: ©iStock/Getty Photos Plus/sakepaint


SWN-auteurDe Eerwaarde Dr. Kyle Norman is de rector van St. Paul’s Cathedral, gelegen in Kamloops BC, Canada. Hij heeft een doctoraat in spirituele vorming en is een gewilde schrijver, spreker en retraiteleider. Zijn geschriften zijn te vinden op Christianity.com, oversteekplaats.com, ibelieve.comRenovare Canada, en vele anderen. Hij onderhoudt ook zijn eigen weblog revkylenorman.caHij heeft 20 jaar pastorale ervaring en zijn bediening richt zich op het helpen van mensen om tijden van geestelijke ontmoediging te overwinnen.

Gerelateerde bron: Denk aan Gods blijvende liefde voor jou in deze begeleide meditatie over Psalm 100!

Deze begeleide christelijke meditatie uit Psalm 100 zal u helpen God te ervaren en te prijzen voor zijn oneindige liefde voor u. Phrase u bewust van Gods aanwezigheid bij u en prijs God voor zijn loyale en blijvende liefde vanaf het start der tijden en in de toekomst. Luister naar elke aflevering van de Zoveel Meer Podcast op LevenAudio.comof abonneer u op Appel of Spotify zodat je nooit een aflevering mist!

Nu je gebeden hebt, heb je iemand nodig die voor JOU bidt? Klik op de knop hieronder!

Bezoek iBelieve.com voor meer inspirerende gebedsinhoud.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here