Home Relatie Een gebed voor wanneer u met een gezondheidscrisis te maken krijgt – Uw dagelijkse gebed – 27 juli

Een gebed voor wanneer u met een gezondheidscrisis te maken krijgt – Uw dagelijkse gebed – 27 juli

0
Een gebed voor wanneer u met een gezondheidscrisis te maken krijgt – Uw dagelijkse gebed – 27 juli


uw dagelijkse gebed devotionele kunst

apple podcast-knop spotify podcastknop youtube-knop

Een gebed voor wanneer u met een gezondheidscrisis te maken krijgt
Door Amanda Idleman

“Genees mij, Heer, en ik zal genezen zijn; pink mij, en ik zal gered zijn, need U bent mijn lof.” – Jeremia 17:14

Onze lichamen verraden ons zo vaak. Ze zijn niet gemaakt om lang mee te gaan, en de pijntjes die we voelen als we ouder worden herinneren ons eraan dat het leven hier op aarde kort is. We verwelken als de planten, hier en dan weer weg. In onze gevallen wereld volgen ziekte, pijn en dood ons. Pijn herinnert ons eraan dat dit lichaam dat we hebben gekregen slechts een tent is, die ons huisvest tot de dag dat we nieuw worden gemaakt in de hemel. Deze strijd tegen ziekte en dood brengt lijden en onzekerheid met zich mee. Wanneer we de knobbel vinden, de oproep krijgen of de pijn voelen, slaat de angst toe omdat we niet weten welke problemen morgen in petto hebben. We vragen ons vaak af waarom God!

Waarom lieten mijn cellen me in de steek? Waarom stopte mijn orgaan met werken? Leidt mijn DNA tot lijden? Het is onmogelijk om te begrijpen waarom we allemaal op verschillende manieren lijden, maar we weten wel dat God onze pijn nooit verspilt. In Johannes 11 we lezen over Lazarus, de vriend van Jezus. Terwijl Jezus weg was, kreeg Lazarus te maken met een gezondheidscrisis die leidde tot de snelle achteruitgang van zijn lichaam. Jezus werd opgeroepen, maar voordat hij terug was bij zijn vrienden, gaf Lazarus’ lichaam het op en stierf hij. De gemeenschap was verwoest en Jezus leefde mee met hun pijn. Jezus beloofde echter dat dit lijden voor Gods glorie zou zijn! Het verdriet en verlies dat de gemeenschap voelde, zou niet verspild worden; uiteindelijk zou het een krachtig getuigenis worden dat bevestigde dat Jezus de Zoon van God was.

Als we in de plaats van Lazarus zijn, vragen we ons misschien af ​​waar Jezus is. Waarom neemt hij de tijd om te verschijnen en ons te genezen? De dood kan zelfs als het einde voelen voor de mensen om ons heen. We kunnen misschien niet zien hoe God iets moois kan maken van ons lijden. Maar Jezus ziet ons. Hij is ons niet vergeten. Jezus nam de tijd om terug te keren naar Lazarus omdat hij wist het einde van het verhaal! Hij wist dat zelfs de dood niet in de weg zou staan ​​van Gods plan voor Lazarus’ leven, en zelfs in Lazarus’ dood zou God verheerlijkt worden. Jezus verspilt nooit onze pijn als hij onze God en Koning is.

We kunnen God vertrouwen, zelfs als we slecht nieuws krijgen of als iemand van wie we houden met een gezondheidscrisis kampt. Onthoud Jezus huilde voor Lazarus en hij doet hetzelfde voor ons. Hij leeft mee met onze pijn en belooft de gebrokenheid van deze stervende wereld te gebruiken voor Gods glorie. Nog beter dan dat vertelt hij ons dat hij een eeuwig thuis voor ons voorbereidt in de hemel, waar geen ziekte, pijn, lijden of verlies meer zal zijn. Wat we vandaag ook tegenkomen, we hebben de hemelse belofte dat het beste nog moet komen! Dood, waar is je angel? Het graf is overwonnen door onze Koning!

Als je de oproep krijgt die je nooit hoopte te krijgen, bedenk dan dat Jezus ons uitnodigt om Hem te vragen om alles wat we nodig hebben. Roep om genezing, vraag Hem om aanwezig te zijn te midden van het lijden, en bedenk dat Hij onze lof verdient, zelfs als het nieuws niet is wat we gehoopt hadden.

Laten we bidden:

Jezus, ik dank U dat U met mij huilt. U bent de God die mij ziet, en daarvoor ben ik zo dankbaar. Zelfs als ik met een disaster te maken krijg, sta ik op de belofte in Uw woord dat als U voor mij bent, niemand tegen mij kan zijn. U bent een geweldige genezer, en ik vraag dat als U bereid bent, U deze pijn van mij wegneemt. God, gebruik mijn verhaal voor Uw glorie. Verspil mijn pijn niet. Zelfs in dit second van wanhoop, kies ik ervoor om U te aanbidden, om te vertrouwen dat U elke dag die U voor mij hebt gepland in Uw handen houdt, en ik kies ervoor om te geloven dat ik hoop heb, ongeacht wat de uitkomst van wat er met mijn lichaam gebeurt magazine zijn. Laat mij vooruitgaan met de eeuwigheid in gedachten, en onthouden dat zelfs als ons lichaam verwelkt, onze ziel dichter bij U komt. Amen.

Fotocredit: ©GettyImages/kieferpix


Amanda Idleman is een schrijver wiens passie het is om anderen aan te moedigen om te leven blijZe schrijft devoties voor My Day by day Bible Verse Devotional and Podcast, Crosswalk {Couples} Devotional, de Day by day Devotional App, ze heeft werk gepubliceerd met Her View from Residence, op de MOPS Weblog, en is een vaste medewerker voor Oversteekplaats.com. Ze heeft onlangs een devotioneel boek gepubliceerd, Consolation: Een 30-daagse overdenking waarin Gods liefdevolle hart voor moeders wordt verkend. Meer over Amanda kun je vinden op haar Fb pagina of volg haar op Instagram.

Gerelateerde bron: Denk aan Gods blijvende liefde voor jou in deze begeleide meditatie over Psalm 100!

Deze begeleide christelijke meditatie uit Psalm 100 zal u helpen God te ervaren en te prijzen voor zijn oneindige liefde voor u. Phrase u bewust van Gods aanwezigheid bij u en prijs God voor zijn loyale en blijvende liefde vanaf het start der tijden en in de toekomst. Luister naar elke aflevering van de Zoveel Meer Podcast op LevenAudio.comof abonneer u op Appel of Spotify zodat je nooit een aflevering mist!

Nu je gebeden hebt, heb je iemand nodig die voor JOU bidt? Klik op de knop hieronder!

Bezoek iBelieve.com voor meer inspirerende gebedsinhoud.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here