Home Relatie Een gebed voor overwinning over zondige gedachten – Uw dagelijkse gebed – 26 juli

Een gebed voor overwinning over zondige gedachten – Uw dagelijkse gebed – 26 juli

0
Een gebed voor overwinning over zondige gedachten – Uw dagelijkse gebed – 26 juli


uw dagelijkse gebed devotionele kunst

apple podcast-knop spotify podcastknop youtube-knop

Een gebed voor overwinning over zondige gedachten
Door Jessica Van Roekel

“Maar wie kan zijn eigen dwaling onderscheiden? Vergeef mijn verborgen fouten. Bewaar ook uw dienaar voor opzettelijke zonden; mogen zij niet over mij heersen. Dan zal ik onberispelijk zijn, onschuldig aan grote overtreding. Mogen deze woorden van mijn mond en deze overdenking van mijn hart welgevallig zijn in uw ogen, Heer, mijn Rots en mijn Verlosser.” – Psalmen 19:12-14NBV

De strengen garen, de haak en de instructies lagen opgestapeld op mijn schoot. Ik haalde de pagina’s uit elkaar en vond plaatjes die de voortgang van garen en haak tot voltooid challenge lieten zien. Op de een of andere manier zou de rommel die ik had iets herkenbaars worden als ik de stappen in de juiste volgorde zou volgen. Het volgen van instructies kan moeilijk zijn. We moeten ontcijferen wat de afbeelding betekent en waar de afkortingen voor staan. We verwijzen naar de sleutel, lezen de instructies opnieuw en proberen het vervolgens om te zetten in actie.

Uit frustratie kunnen we de instructies opzij gooien, wat leidt tot voltooide projecten die niet helemaal lijken op de instructies. Of we leggen het met een schouderophalen in de kast, waardoor we ons doel niet bereiken. Maar als we volharden en de instructies nauwkeurig volgen, eindigen we met een prachtig object. Overwinning komt ook met een set instructies. Bouwers bekijken de plannen, golfers bestuderen de baan en hardlopers bereiden hun lichaam voor op de ontberingen van een marathon. Spirituele overwinning behalen betekent de dingen in ons leven overwinnen die ons scheiden van God.

Volgelingen van Christus houden van God en dienen Hem met heel hun hart, maar we zijn nog steeds onvolmaakt in dit leven en we kunnen tekortschieten in Gods normen en doelen zonder het te weten. Dan zijn er de momenten waarop we een opzettelijk standpunt innemen tegen Gods principes en richtlijnen. De psalmist David noemt deze keuzes “grote overtredingen” omdat ze minachting voor God tonen. We behalen de overwinning wanneer we willen dat God onze harten, woorden en levens aangenaam voor Hem houdt. Dit komt voort uit een voortdurende spirituele relatie met God, waarin we onze gedachten en spraak afstemmen op wat Hem aangenaam is.

David noemt God zijn Rots, Toevluchtsoord en Verlosser. In Israël boden kalksteenrotsen schaduw, bescherming en herkenningspunten voor reizigers. God is solide, fixed en betrouwbaar. Hij is degene die ons redt van vernietiging door zonden die in onwetendheid of overleg zijn begaan. David verheugde zich omdat God hem redde, zijn ziel bevrijdde van geestelijke onderdrukking en zijn relatie met God herstelde na geestelijke mislukkingen. In Psalmen 19David reflecteert op de keren dat hij Gods waarschuwing negeerde en Gods wil niet hield. Hij verwijst naar fouten – die gemaakt in onwetendheid, geheime fouten – de dingen die we proberen te verbergen maar weten dat ze verkeerd zijn, en opzettelijke zonden – die keuzes die gepland en gezocht zijn.

Zonde volgt een progressie. Het begint met een voorbijgaande gedachte en gaat naar een gekozen gedachte. Dan, van een gekozen gedachte naar het object van onze meditatie naar gewenste vervulling naar planning naar het zoeken naar een kans naar actie naar gewoonte naar genot naar afgoderij naar supply en uiteindelijk naar slavernij. Tijdens deze progressieve reis zegt de Heilige Geest: “Cease” en geeft ons een uitweg.

1 Korintiërs 10:13 zegt het prachtig: Geen verleiding heeft u overvallen behalve wat aan de mensheid gemeenschappelijk is. En God is getrouw; Hij zal niet toestaan ​​dat u boven uw kunnen wordt verzocht. Maar wanneer u wordt verzocht, zal Hij ook een uitweg verschaffen, zodat u het kunt doorstaan.

Overwinning over zondige gedachten begint met afhankelijkheid van God om vrij te blijven van de slavernij van zonde. Het is een leven dat geleefd wordt met een overgegeven mond en hart voor God. Winnen vereist dat we onze Rots herinneren, die ons redt en ons een stevige plek geeft, en onze Verlosser, die ons redt van totaal verlies.

Laten we bidden:

Heilige God,
U kent mijn hart beter dan ik. U ziet mijn fouten en brengt mij in uw Waarheid. En die fouten die ik probeer te verbergen? Die zijn niet voor u verborgen. Hebreeën 4:13 vertelt me ​​dat je alles ziet. Dan zijn er de daden en woorden die ik spreek waarvan ik weet dat ze ingaan tegen alles wat je dierbaar is. Ik ben een puinhoop. Maar ik ben jouw puinhoop. Ik ben er klaar voor dat jij me schoonmaakt en nieuw maakt. Ik wil de overwinning behalen over deze zondige gedachten – de gedachten die ik veel te vaak denk – omdat ik weet dat ze je niet behagen. God, ik kom naar je toe en belijd. Vergeef me alsjeblieft. Web als David smeek ik je om hulp. Je bent mijn kracht. Je bent mijn vrijheid. Bescherm me tegen opzettelijke zonden, zodat ze niet over me heersen. Ik wil je wegen en instructies volgen. Leid me op paden van een juist leven, omwille van je naam. Dank je voor je vergeving en voor je liefde voor mij. Dank je dat je me helpt om in overwinning te leven. God, ik verheug me in wat je in mijn leven doet. Mogen de woorden die ik spreek en de gedachten die ik denk je plezier brengen.
In Jezus’ naam, Amen

Fotocredit: ©GettyImages/Doucefleur


Headshot van de auteur van Jessica Van RoekelJessica Van Roekel houdt van het omgekeerde leven van het volgen van Jezus terwijl ze reist naar heelheid door gebrokenheid. Als auteur, spreker en aanbiddingsleider gebruikt ze haar gaven en ervaringen om Gods transformerende kracht te delen om te redden, herstellen en vernieuwen. Ze verlangt ernaar dat je weet dat afwijzing je toekomst niet hoeft te definiëren of te bepalen wanneer je het in Gods helende handen legt. Ontdek meer herkaderenafwijzingboek.met U kunt contact met haar opnemen through Instagram En Fb.

Gerelateerde bron: Denk aan Gods blijvende liefde voor jou in deze begeleide meditatie over Psalm 100!

Deze begeleide christelijke meditatie uit Psalm 100 zal u helpen God te ervaren en te prijzen voor zijn oneindige liefde voor u. Phrase u bewust van Gods aanwezigheid bij u en prijs God voor zijn loyale en blijvende liefde vanaf het start der tijden en in de toekomst. Luister naar elke aflevering van de Zoveel Meer Podcast op LevenAudio.comof abonneer u op Appel of Spotify zodat je nooit een aflevering mist!

Nu je gebeden hebt, heb je iemand nodig die voor JOU bidt? Klik op de knop hieronder!

Bezoek iBelieve.com voor meer inspirerende gebedsinhoud.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here