Home Relatie Een gebed om Jezus te kiezen – Uw dagelijkse gebed – 24 juli

Een gebed om Jezus te kiezen – Uw dagelijkse gebed – 24 juli

0
Een gebed om Jezus te kiezen – Uw dagelijkse gebed – 24 juli


uw dagelijkse gebed devotionele kunst

apple podcast-knop spotify podcastknop youtube-knop

Een gebed om Jezus te kiezen
Door Maggie Meadows Cooper

“Ze had een zuster genaamd Maria, die ook aan de voeten van de Heer zat en luisterde naar wat hij zei. Maar Martha was afgeleid door haar vele taken…” – Lucas 10:39-40 CSB

De afgelopen weken en maanden heb ik gemerkt dat ik me losgekoppeld voel van de Heer. Ik bid nog steeds, ga nog steeds naar de Bijbelstudie en de kerk, doe nog steeds alles… maar voel me soms een beetje een buitenstaander die naar mijn geloofsleven kijkt. Ik zeg de juiste woorden, maak keuzes om Hem de meeste dagen te eren, maar ik voel me gewoon “vreemd”. Weet je wat ik bedoel? Dus ik ging met mijn zorgen naar de Heer en ik voelde Hem zeggen: “Maggie, je hart voor Mij is niet veranderd, maar je bent afgeleid.”

En Hij heeft gelijk. Mijn man en drie kinderen, werk, einde college dingen, sport, reizen, kerk verplichtingen… er zijn veel dingen die mijn aandacht en mijn tijd verdelen van degene die het meest belangrijk is. En toen ik voelde dat Hij dat deelde, dacht ik meteen aan Martha. Sommigen van jullie weten misschien waarom. Maar anderen misschien niet, dus als je het verhaal van Martha en Maria niet kent, hier is het:

“Terwijl ze op reis waren, kwam hij in een dorp en een vrouw genaamd Martha verwelkomde hem in haar huis. Ze had een zuster genaamd Maria, die ook aan de voeten van de Heer zat en luisterde naar wat hij zei. Maar Martha was afgeleid door haar vele taken en ze kwam naar voren en vroeg: “Heer, kan het u niet schelen dat mijn zuster mij alleen heeft achtergelaten om te dienen? Zeg haar dan dat ze mij een handje moet helpen.” De Heer antwoordde haar: “Martha, Martha, je maakt je zorgen en bent over veel dingen overstuur, maar één ding is noodzakelijk. Maria heeft de juiste keuze gemaakt en die zal haar niet worden afgenomen.” Lucas 10:38-42 CSB

Dit verhaal is bij velen bekend en is al te vaak over geschreven en gedeeld om te tellen. Maar hoe vaak ik het ook heb gehoord, het raakt me nog steeds en blijkt een les te zijn die ik nog niet onder de knie heb en waarschijnlijk ook nooit zal leren. Maar uit deze korte boodschap heeft de Heer een paar nieuwe dingen op mijn hart gelegd en ik hoop dat ze jou ook zullen aanmoedigen.

Eerst, Het is niet genoeg om ons huis voor Jezus open te stellenDe Schrift zegt: “…Martha verwelkomde hem in haar huis…maar ze werd afgeleid door haar vele taken” Lucas 10:38,40. Het openen van de deur is niet voldoende. Hoeveel van ons nodigen Jezus uit, laten Hem rondkijken en vertellen Hem hoe dankbaar we voor Hem zijn, en laten Hem dan in een hoekje zitten om te wachten tot we onze to-dolijst hebben afgewerkt om met Hem te gaan zitten en te praten? Ik heb dat zeker gedaan, en het doet pijn in mijn hart. Ik geloof echt dat afleiding een van de grootste tactieken is die Devil gebruikt om ons van tijd met Jezus af te houden. Het is zo’n simpele strategie, die onze tijd weg van de Heer onschuldig laat lijken terwijl we aan andere waardige taken werken, maar uiteindelijk stellen we ze boven onze tijd met Hem. Het urgente lijkt steeds weer belangrijker te worden dan wat het belangrijkst is. Ja, als we andere gasten in ons huis uitnodigen, zitten we te praten en te eten en te luisteren. En wij zouden hetzelfde voor Jezus moeten doen.

Seconde, tijd doorbrengen met Jezus, luisteren en leren, is noodzakelijk om alle andere dingen in het leven te bereiken. In vers 40 vroeg Martha: “Heer, kan het U niets schelen dat mijn zuster mij alleen laat dienen?…” Ik moet zeggen dat ik Hem soms dezelfde vraag stel, en ik denk dat we allemaal de blanco kunnen invullen met onze eigen zorgen en verantwoordelijkheden. “Heer, kan het U niets schelen dat ______________???” Maar ik geloof dat Zijn antwoord hetzelfde voor ons zou zijn als het voor haar was. Hij antwoordde: “Martha, Martha, je maakt je zorgen en bent over veel dingen overstuur, maar één ding is noodzakelijk.” Hij noemde haar bij haar naam, tweemaal. Misschien omdat ze de eerste keer niet luisterde en hij wilde dat ze stopte en naar Hem keek. Maar ik denk dat hij het deed om het te benadrukken, om te laten zien dat hij om haar gaf. Om haar te laten zien dat hij haar hart kende en haar bij naam noemde omdat hij heel veel van haar hield. Jezus herkende al haar zorgen en hij negeerde ze niet. Maar hij herinnerde haar liefdevol aan het ene ding dat noodzakelijk is in dit leven: aan Zijn voeten zitten, de to-do-lijst opzij zetten, luisteren en van Hem leren. Noodzakelijk betekent “nodig, essentieel, de basisvereisten van het leven.” Toen Jezus zei: “Ik ben de wijnstok; jullie zijn de ranken. Als jullie in mij blijven en ik in jullie, zullen jullie veel vrucht dragen; zonder mij kunnen jullie niets doen” in Johannes 15:5Ik denk dat dit is wat hij bedoelde. Onze tijd met Hem is nodig.

En tenslotte, we moeten allemaal elke dag een keuze maken. Nadat Jezus Martha in vers 42 had verteld wat er nodig was, zei hij: “Maria heeft de juiste keuze gemaakt, en die zal haar niet worden ontnomen.” Andere vertalingen zeggen dat Maria koos wat “beter” of “het goede deel” was. Mensen, dit impliceert dat Martha’s keuze om rond te rennen, een chique diner te bereiden, de tafel te dekken, voor gasten te zorgen, enz. niet was wat ze op dat second moest doen. In die kamer moest een duidelijke beslissing worden genomen. Ik begrijp Martha’s plichtsgevoel om gastvrouw te zijn, haar verlangen om misschien indruk te maken op de gasten die er waren, en misschien een beetje van de trots dat bij die dingen hoort. Ik denk niet dat dit betekent dat er geen tijd voor is. Maar op dat second, op dat second, wist hij dat wat hij te bieden had levensreddend was en noodzakelijk om al die andere kleine taken te volbrengen. En Maria koos er eerst voor om haar tijd met Hem door te brengen.

Lieve vrienden, mijn ontkoppeling is ontstaan ​​door de afleidingen van het leven. De keuzes die ik heb gemaakt om andere dingen voorrang te geven boven mijn tijd met Jezus. En misschien heb jij dat ook wel eens gedaan. Maar de mooie boodschap van dit verhaal is dat Jezus Martha niet opzij heeft gezet. Hij liet haar weer achter met een keuze die gemaakt moest worden. Ik heb me vaak afgevraagd of ze op dat second bij hem kwam zitten. Of ze haar schort en ovenwant opzij legde om bij Maria aan zijn voeten te zitten. En de waarheid is dat we het niet weten. Maar die keuze is niet alleen voor Martha. Het is ook voor ons.

Open je huis voor Jezus. Nodig hem uit en bereid je voor om hem het beste van jezelf te geven, maar laat hem niet alleen zitten. Neem de tijd om aan zijn voeten te zitten en luister terwijl hij je vult met de nodige woorden van waarheid die je nodig hebt om dit leven te leven. Maak die keuze dan keer op keer. Mogen we allemaal kiezen wat goed, beter en het goede deel is, elke dag opnieuw.

Laten we bidden:

Lieve Jezus,
Er zijn zoveel taken om te volbrengen in dit leven, en ik geef toe dat ik soms afgeleid raak. Vergeef me alsjeblieft dat ik mijn to-do-lijst en zorgen boven tijd met U stel. Assist mijn hart naar U gericht te blijven terwijl ik de tijd neem om aan Uw voeten te zitten, te luisteren en U keer op keer te kiezen. Dank U voor Uw genade, Uw barmhartigheid en Uw bereidheid om mij opnieuw te laten kiezen.
In Uw machtige Naam, Jezus, amen.

Fotocredit: ©iStock/Getty Photographs Plus/Therd oval

Maggie Cooper, auteursfotoMaggie Meadows Cooper is een vrouw, moeder, opvoeder, auteur en blogger met een verlangen dat vrouwen een hart voor Jezus en anderen ontwikkelen. Ze is de auteur van het kinderboek “Bumper” en blogt op The Little Moments over wat de Heer haar leert by way of haar kinderen en het dagelijks leven. Ze draagt ​​bij aan Blogs by Christian Girls, Devotional Diva, She Disciples en Connecting Ministries. Als opvoeder met een M.Ed. in Early Childhood Training van Auburn College (Warfare Eagle!), heeft ze twintig jaar ervaring in het werken met jonge kinderen. Ze houdt van alles wat met chocolade te maken heeft, echte Coca-Cola, en woont met haar man, drie kinderen en twee onstuimige honden in Opelika, Alabama.

Gerelateerde bron: Denk aan Gods blijvende liefde voor jou in deze begeleide meditatie over Psalm 100!

Deze begeleide christelijke meditatie uit Psalm 100 zal u helpen God te ervaren en te prijzen voor zijn oneindige liefde voor u. Phrase u bewust van Gods aanwezigheid bij u en prijs God voor zijn loyale en blijvende liefde vanaf het start der tijden en in de toekomst. Luister naar elke aflevering van de Zoveel Meer Podcast op LevenAudio.comof abonneer u op Appel of Spotify zodat je nooit een aflevering mist!

Nu je gebeden hebt, heb je iemand nodig die voor JOU bidt? Klik op de knop hieronder!

Bezoek iBelieve.com voor meer inspirerende gebedsinhoud.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here