Home Relatie Een gebed van hoop voor singles die verlangen naar een huwelijk – Uw dagelijkse gebed – 23 juli

Een gebed van hoop voor singles die verlangen naar een huwelijk – Uw dagelijkse gebed – 23 juli

0
Een gebed van hoop voor singles die verlangen naar een huwelijk – Uw dagelijkse gebed – 23 juli


uw dagelijkse gebed devotionele kunst

apple podcast-knop spotify podcastknop youtube-knop

Een gebed van hoop voor singles die verlangen naar een huwelijk
Door Lynette Kittle

“Wie een vrouw vindt, vindt het goede en ontvangt gunst van de Heer” – Spreuken 18:22

Mijn ouders hadden een bruiloft in juni op wat zij zeiden dat een van de warmste dagen van het jaar was in Fort Wayne, Indiana, in een tijd dat kerken geen airconditioning hadden. Toch was trouwen in juni de droom van een jonge vrouw die uitkwam, met al haar zweet. Al tientallen jaren wordt juni gezien als de populairste maand voor bruiden om te trouwen, vooral in klassieke movies uit de jaren 40 en 50, waar het vaak het doel is van het hoofdmeisje om te trouwen in deze eerste zomermaand.

Maar voor singles die ernaar verlangen om te trouwen, is het meer dan de maand van de zomerzonnewende met de langste dag van het hele jaar, maar het kan ook lijken op de meest eindeloze maand van het jaar met doorlopende verlovingen, bruiloften en jubilea. Het kan hartverscheurend zijn om te zien hoe de dromen van de mensen om hen heen uitkomen terwijl ze daar zelf naar verlangen in het leven. Het kan lijken alsof God hen voorbijgaat door iedereen te geven wat ze willen, maar hun gebeden niet te verhoren.

Toch kunnen singles troost vinden in Psalmen 37:4wetende dat Gods Woord waar is. “Schep vreugde in de Heer, en Hij zal u geven de verlangens van uw hart.”

Onderdruk een door God gegeven verlangen niet
God noemt het huwelijk goed, maar vaak proberen sommige mensen singles die graag willen trouwen te troosten door hun verlangen te bagatelliseren, hen aan te moedigen het opzij te zetten en zich meer te richten op andere dingen die hen gelukkig maken. Soms bekritiseren ze hen omdat ze zo’n sterk verlangen hebben om te trouwen en het in hun leven nastreven. In Hebreeën 13:4God roept alle mannen en vrouwen op om het huwelijk te eren, maar sommigen maken er, vanuit hun eigen ervaringen, een lachertje van. Te veel komieken gebruiken hun huwelijk als foundation voor hun grappen. Helaas ontmoedigen sommige stellen, vanuit hun ongelukkigheid en teleurstellingen in hun eigen huwelijk, singles die willen trouwen, en lijken ze spijt te hebben van hun eigen situatie. Maar door dat te doen, onderdrukken ze een door God gegeven verlangen in individuen. Vooral als christenen willen we dit goddelijke doel niet bagatelliseren of bagatelliseren.

Je hoeft niet excellent te zijn om te trouwen
Op dezelfde manier misleiden sommigen die niet weten wat ze moeten zeggen tegen singles die verlangen naar een huwelijk, hen ten onrechte, door hun single-zijn te laten draaien om hun persoonlijke zwakheden en de noodzaak om hun onvolkomenheden te corrigeren. Vaak wordt singles verteld dat God wil dat ze zichzelf eerst verbeteren, omdat ze nog niet klaar zijn voor het huwelijk. Maar mannen en vrouwen vertellen dat ze nog niet geschikt zijn voor het huwelijk, is niet waar. Nergens in de Bijbel vertelt God ons dat we excellent moeten zijn om te kunnen trouwen. Het enige perfecte stel ooit op aarde waren Adam en Eva. “Toen bouwde de Heer God een vrouw uit de rib die hij uit de mens had genomen, en hij bracht haar bij de mens” (Genesis 2:22).

Maar hoe excellent hun verhaal ook is, we weten hoe het verdergaat. Genesis 3:6 vertelt: “Toen de vrouw zag dat de vrucht van de growth goed was om te eten en een lust voor het oog, en ook begeerlijk om er wijsheid door te verkrijgen, nam ze ervan en at ervan. Ze gaf er ook van aan haar man, die bij haar was, en hij at ervan.” Sinds de zondeval draait het huwelijk om twee onvolmaakte mensen die samenkomen onder leiding van een volmaakte God die door hen heen werkt om hen te helpen meer op Hem te gaan lijken.

Laten we bidden:

Beste vader,
Wij vragen U om vandaag de dag singles die verlangen naar een huwelijk te troosten en te troosten. Spreek woorden van hoop tot hun harten die hun angsten zullen kalmeren en de verwachting van alles wat U voor hen gepland hebt, zullen aanwakkeren. Assist hen om niet op hun eigen begrip te vertrouwen, maar erop te vertrouwen dat U hen naar hun toekomstige echtgenoten en echtgenotes zult leiden, waarbij ze vertrouwen op Uw voorziening in plaats van op hun eigen inspanningen. Ook, Heer, vragen wij U om mensen in hun leven te sturen die hen in dit proces zullen bijstaan ​​en bemoedigende woorden tot hen zullen spreken over het huwelijk. Leid zorgzame mensen om hen te helpen een associate te vinden door voor hen te bidden en hen voor te stellen aan vrienden en familieleden die ook op zoek zijn naar een huwelijk.
In Jezus’ naam, amen.

Fotocredit: ©Getty Pictures/Westend61

Lynette Kittel is getrouwd en heeft vier dochters. Ze schrijft graag over geloof, huwelijk, ouderschap, relaties en het leven. Haar werk is gepubliceerd door Concentrate on the Household, Choice, At this time’s Christian Girl, kirkcameron.com, Ungrind.org, StartMarriageRight.com en meer. Ze heeft een MA in Communicatie van Regent College en is affiliate producer voor Zielscontrole TV.

Gerelateerde bron: Denk aan Gods blijvende liefde voor jou in deze begeleide meditatie over Psalm 100!

Deze begeleide christelijke meditatie uit Psalm 100 zal u helpen God te ervaren en te prijzen voor zijn oneindige liefde voor u. Phrase u bewust van Gods aanwezigheid bij u en prijs God voor zijn loyale en blijvende liefde vanaf het start der tijden en in de toekomst. Luister naar elke aflevering van de Zoveel Meer Podcast op LevenAudio.comof abonneer u op Appel of Spotify zodat je nooit een aflevering mist!

Nu je gebeden hebt, heb je iemand nodig die voor JOU bidt? Klik op de knop hieronder!

Bezoek iBelieve.com voor meer inspirerende gebedsinhoud.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here