Home Relatie Een gebed om onwrikbaar te zijn – Uw dagelijkse gebed – 20 juli

Een gebed om onwrikbaar te zijn – Uw dagelijkse gebed – 20 juli

0
Een gebed om onwrikbaar te zijn – Uw dagelijkse gebed – 20 juli


uw dagelijkse gebed devotionele kunst

apple podcast-knop spotify podcastknop youtube-knop

Een gebed om onwrikbaar te zijn
Door Meg Bucher

“Aangezien wij een Koninkrijk ontvangen dat onwankelbaar is, laten wij dankbaar zijn en God behagen door hem te aanbidden met heilige vrees en ontzag. Need onze God is een verterend vuur.” – Hebreeën 12:28-29 NLT

Onwrikbare kracht, dankbaarheid, genade, vergeving, acceptatie en alle andere menselijke capaciteiten blijven voor ons onmogelijk om te handhaven. De waarheid is dat we God nodig hebben om sterk, dankbaar, genadig, vergevingsgezind, accepterend en alle andere menselijke capaciteiten te zijn. Om te leven op de manier waarop Hij ons heeft ontworpen, moeten we op Hem leunen.

“Er is een groot verschil tussen de vlam van een kaars en de brullende explosie van een bosbrand,” merkt de NLT Life Utility Bible op, “We kunnen niet eens in de buurt van een intens vuur staan. Zelfs met geavanceerde brandbestrijdingsapparatuur woedt een verslindend vuur vaak buiten menselijke controle. We kunnen God ook niet beheersen. We kunnen hem niet dwingen om iets voor ons te doen door onze gebeden. Hij kan niet worden ingedamd. Toch toont hij ons mededogen. Hij redt ons van de zonde, en hij zal ons redden van de dood. Maar alles wat tijdelijk, waardeloos, zondig, onvolmaakt of destructief is, zal worden verslonden door het vuur van zijn toorn. Alleen wat goed, waar, heilig en rechtvaardig is, zal overblijven. Wat een catastrofe voor iedereen die overweegt zich van God af te keren!”

Alleen God is onwrikbaar. Maar het goede nieuws is dat we in Christus rechtvaardig zijn. Het surprise van onze redding is de genade en vergeving. Eerlijk gezegd, wie God is, zou dankbaarheid in ons moeten opwekken die niet onderdrukt kan worden door welke razende vuurstorm deze wereld ook op ons afvuurt.

Laten we bidden:

Vader,
U bent een verslindend vuur. Wij aanbidden U met heilige vrees en ontzag. Ontwikkel in ons een juist gelaat en begrip van wat het betekent om in heilige vrees en ware nederigheid te leven. Geef ons het geschenk van begrip van wie U bent, elke dag een beetje meer. God, wij zijn dankbaar voor Uw kracht. U belooft ons te versterken. Dank U! U belooft alle dingen ten goede te laten werken. Dank U! Uw beloften zijn rotsvast, God, in tegenstelling tot de vluchtige hoop en wensen die we vaak in deze wereld koesteren. Uw Woord is een lamp om onze voeten te leiden en een licht voor onze paden. Dank U! Zonder Uw wijsheid zouden we geschokt worden door elke kans die de wereld heeft om ons pantser te doorboren en ons geloof te schudden. Assist ons te begrijpen wat het betekent om dankbaar te zijn, God. Geef ons een onwankelbaar geloof in Christus Jezus terwijl we Uw wil in ons leven zoeken. Er zijn zoveel beloften waar we dankbaar voor zijn, God. Dank U dat U onze gebeden hoort en beantwoordt. God, U belooft, als we erom geven … Geeft U erom! De profeet Jesaja schreef:
“Ik zal ze antwoorden voordat ze mij zelfs maar aanroepen. Terwijl ze nog over hun behoeften praten, zal ik hun gebeden beantwoorden!” – Jesaja 65:24 NLT

Dank U, God, dat U voorziet in onze dagelijkse behoeften. U kent het aantal dagen, God, en U bent trouw om ons te ondersteunen in elk van hen. Vanwege deze waarheid kunnen we dankbaar zijn in alle omstandigheden! De zorgen van de wereld hebben geen macht over ons, die in Christus Jezus zijn. We staan ​​even stil om te bidden voor al diegenen die te maken hebben met de zeer reële ziekten van de geest die angst en zorgen veroorzaken, zodat ze een voorsprong krijgen in hun leven. We bidden voor hun volledige genezing, God. En voor diegenen onder ons die worstelen met de zonde van te veel piekeren, wat anders is dan de ziekte van angst, depressie en andere psychische aandoeningen, assist ons om U beter te leren kennen, zodat we U meer kunnen vertrouwen. De apostel Paulus schreef: “Aangezien alles wat God geschapen heeft goed is, moeten we niets ervan verwerpen, maar het met dank ontvangen. Need we weten dat het aanvaardbaar is door het woord van God en door gebed” (1 Timoteüs 4:4-5 NLT).

God, omdat U alles voor ons bestwil laat werken, zijn de zegeningen die U op ons leven laat regenen eindeloos. Zegeningen die we niet altijd als zegeningen herkennen op het second zelf. Zegeningen die letterlijke wonderen zijn. Zegen van voorziening, talenten, gemeenschap, vrienden en familie … God, er is geen limiet aan Uw hand van zegen op ons leven. 1 Kronieken 17:34 luidt: “Dank de HEER, need hij is goed! Zijn trouw duurt voor eeuwig” (NLT). Vader, assist ons bidden op een manier die ons hart toestaat onze behoeften te uiten, need Uw Woord zegt dat we U moeten vertellen wat we nodig hebben. Geef ons het geschenk om U, God, oprecht te prijzen. Psalmen 7:17 zingt: “Ik zal de HEER danken, need hij is rechtvaardig; ik zal de naam van de HEER, de Allerhoogste, lofzingen” (NLT). We bidden voor zoveel momenten waarop ons hart zingt: “Dank God voor dit geschenk, te wonderbaar voor woorden!” (2 Korintiërs 9:15 (NLT)

Vader, verbind ons met de mensen die U zo doelbewust in ons leven hebt geplaatst. Kleine groepen, Bijbelstudies en een plek om te dienen in onze plaatselijke kerk. Vrienden, familie en onze gemeenschappen. Maar we danken U vooral voor de medegelovigen in ons leven, die ons helpen groeien in ons geloof en naast ons lopen in de beproevingen die een leven na Jezus met zich meebrengt. U belooft dat het niet gemakkelijk zal zijn. Er is pijn in deze gevallen, zondige wereld waar we niet aan kunnen ontsnappen. Assist ons om de harde realiteit van zonde in de wereld onder ogen te zien, God, en ons huge te klampen aan de mensen die U ons hebt gegeven om er samen doorheen te worstelen. Vader, we bidden voor op Christus gerichte vriendschappen, omdat we weten dat ze verlichting en bemoediging bieden om ons te inspireren op dagen dat woedende vuren onze aandacht dreigen af ​​te leiden van de goedheid van God en de kostbare liefde van Jezus. Vader, we begrijpen niet hoe mensen het door de vuren van het leven heen redden zonder Jezus. Assist ons om gecentreerd te blijven in dankbaarheid, God, voor alles wat U hebt gedaan en belooft te doen in ons leven. We houden van U.
In Jezus’ naam. Amen.

Fotocredit: ©iStock/Getty Photos Plus/kieferpix

Meg BucherMeg schrijft over het dagelijks leven binnen de liefde van Christus op megbucher.com. Zij is de auteur van “Vrienden met iedereen, vriendschap in de liefde van Christus,” “Oppervlakte, het geschenk van gevoeligheid ontsluiten,” “Glorie omhoog, de dagelijkse zoektocht naar lof,” “Thuis, onze identiteit vinden in Christus,” En “Verzonden, Geloof in Beweging.” Meg behaalde een Advertising and marketing/PR-diploma aan de Ashland College, maar stapte uit de zakenwereld om thuis te blijven en haar twee dochters op te voeden … wat haar ertoe bracht haar passie voor schrijven na te jagen. Meg is sinds 2016 een bijdragende schrijver voor Salem Internet Community en is nu verheugd om deel uit te maken van het redactieteam van Salem Internet Community. Meg vindt het geweldig om betrokken te zijn bij haar gemeenschap en lokale kerk, leidt Bijbelstudie en is jeugdleider voor tienermeisjes.

Gerelateerde bron: Denk aan Gods blijvende liefde voor jou in deze begeleide meditatie over Psalm 100!

Deze begeleide christelijke meditatie uit Psalm 100 zal u helpen God te ervaren en te prijzen voor zijn oneindige liefde voor u. Phrase u bewust van Gods aanwezigheid bij u en prijs God voor zijn loyale en blijvende liefde vanaf het start der tijden en in de toekomst. Luister naar elke aflevering van de Zoveel Meer Podcast op LevenAudio.comof abonneer u op Appel of Spotify zodat je nooit een aflevering mist!

Nu je gebeden hebt, heb je iemand nodig die voor JOU bidt? Klik op de knop hieronder!

Bezoek iBelieve.com voor meer inspirerende gebedsinhoud.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here