Home Relatie Een gebed voor groei – Uw dagelijkse gebed – 3 juli

Een gebed voor groei – Uw dagelijkse gebed – 3 juli

0
Een gebed voor groei – Uw dagelijkse gebed – 3 juli


uw dagelijkse gebed devotionele kunst

apple podcast-knop spotify podcastknop youtube-knop

Een gebed voor groei
Door Vivian Bricker

“Maar groei in de genade en kennis van onze Heer en Heiland Jezus ChristusHem zij de heerlijkheid, nu en in eeuwigheid! Amen” (2 Petrus 3:18).

Toen ik vele jaren geleden een bruiloft bijwoonde, werd ik getroffen door het idee van groei in het hart van de gelovige. Nadat een nieuwe vriend van mij door andere “christenen” belachelijk was gemaakt omdat hij de Heer pas op de middelbare college had leren kennen, begon ik na te denken over wat het betekende om daadwerkelijk christelijke groei te hebben. Mijn nieuwe vriend was pas een paar jaar christen, maar hij liet in die korte tijd veel groei zien. De “christenen” die hem hadden uitgelachen, beweerden al christenen te zijn sinds ze een paar jaar oud waren, maar ze lieten geen groei zien in hun christelijke wandel – zoals blijkt uit hun vreugdevolle plezier bij het belachelijk maken van mijn vriend.

Terwijl ik daar zat en luisterde naar hun kwetsende opmerkingen tegen mijn vriend, begon ik te denken aan hoe ik ook een nieuwe christen was. Ik geloofde pas in Jezus in mijn eerste jaar op de universiteit. Ik dacht: “Betekent dit dat ik ook een onvolwassen christen was? Zouden ze mij ook belachelijk maken?” Mijn vriend en ik besloten om weg te gaan van deze menigte en begonnen te praten over wat het eigenlijk betekende om een ​​christen te zijn.

Christen zijn betekent niet dat je gered bent op de leeftijd van twee, drie of vier. Hoewel er misschien een choose groepje is dat Jezus op zo’n jonge leeftijd leert kennen, is het voor de meesten niet praktisch. Kinderen kunnen verlossing en redding niet volledig begrijpen op zo’n jonge leeftijd. Toch herinnerden mijn vriend en ik onszelf eraan dat christen zijn betekent dat je geloof stelt in Jezus. Er is geen “afkapdatum” als het gaat om redding.

De gelovige dief aan het kruis kreeg van Jezus te horen dat hij op diezelfde dag met Hem in het paradijs zou zijn (Lucas 23:43). Je hoeft niet vanaf je jonge sort een gelovige te zijn om gered te worden. God roept mensen op verschillende leeftijden tot Hem en geen enkele leeftijd is superieur aan een andere. Als je geloof in Jezus hebt gesteld, ben je een christen. Het maakt niet uit of je tien of negentig bent.

“Zoals u Christus Jezus als Heer hebt aangenomen, moet u ook in Hem blijven leven, geworteld en opgebouwd in Hem, gesterkt in het geloof zoals u geleerd bent, en overvloeiend van dankbaarheid” (Kolossenzen 2:6-7).

Wat mijn vriend en ik die avond tegen elkaar zeiden, deel ik met jullie: iemand kan jarenlang christen zijn, maar toch geen groei in zijn wandel met Christus doormaken. Op dezelfde manier kan iemand die pas een paar jaar gelovig is, veel groei in zijn wandel met de Heer laten zien.

De groei die je hebt in je wandeling met Jezus zal afhankelijk zijn van je gehoorzaamheid aan Hem, of je tot Hem gaat in gebed, en of je actief bent in het lezen van de Bijbel. Gedurende ons leven zullen we groeien in onze wandeling met de Heer. We kunnen gezonde groei blijven cultiveren door de Heer te volgen, gehoorzamen en lief te hebben. Groei kan soms pijnlijk zijn, maar het is het waard om de Heer beter te leren kennen.

Naarmate u blijft groeien in uw christelijke wandel, zult u dingen meer gaan zien zoals Jezus dat doet. Dit zal ervoor zorgen dat u een tederder hart krijgt voor anderen en het zal ervoor zorgen dat u Jezus’ liefde uitstraalt in uw daden. Met andere woorden, u zult Jezus weerspiegelen in de verloren wereld. Er is niets dat God gelukkiger maakt dan te weten dat Zijn kinderen Zijn liefde en genade uitstralen naar de wereld.

Als je het gevoel hebt dat je vastzit in je wandeling met God, weet dan dat je je altijd tot Hem kunt wenden. In plaats van te proberen om zelf te groeien, wend je je tot de Heer in gebed.

Laten we bidden:

Lieve Heer, assist me alsjeblieft om christelijke groei te hebben in mijn eigen leven. Soms heb ik het gevoel dat ik helemaal niet groei. Assist me alsjeblieft om vandaag te beginnen met groeien in mijn wandeling met U. Assist me gemotiveerd te zijn om de Bijbel te lezen, tot U te bidden en U elke dag te gehoorzamen. Ik wil anderen helpen om U te leren kennen en om Uw prachtige licht te blijven weerspiegelen in de wereld. Groei is moeilijk, maar ik weet dat U mij kunt helpen. Ik vertrouw U Heer en ik dank U.
In Jezus’ naam bid ik, Amen.”

Fotocredit: ©GettyImages/Sarayut

Train Us to Pray is een GRATIS gebedspodcast gehost door iBelieve-schrijver Christina Patterson. Elke week geeft ze je praktische, echte ideas over hoe je je geloof en relatie met God kunt laten groeien door de kracht van gebed. Om haar aflevering te beluisteren over Wat te bidden in de ochtend voor een zorgeloze dag, klik hieronder!

Banneradvertentie voor de podcast Leer ons bidden

Nu je gebeden hebt, heb je iemand nodig die voor JOU bidt? Klik op de knop hieronder!

Bezoek iBelieve.com voor meer inspirerende gebedsinhoud.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here