Home Relatie Een gebed om troost als je hart pijn doet – Je dagelijkse gebed – 26 juni

Een gebed om troost als je hart pijn doet – Je dagelijkse gebed – 26 juni

0
Een gebed om troost als je hart pijn doet – Je dagelijkse gebed – 26 juni


je dagelijkse gebedsdevotionele kunst

Apple podcast-knop spotify podcastknop youtube-knop

Een gebed om troost als je hart pijn doet
Door Keri Eichberger

“De HEER is dicht bij de gebrokenen van hart en redt degenen die verbrijzeld zijn van geest.” – Psalmen 34:18

De Heer is dicht bij de gebrokenen van hart, toch? Dat is wat de Bijbel zegt. Waarom voelde ik dan zijn nabijheid niet? Ik bedoel, ik weet door jaren van een gevoed, groeiend geloof dat hij inderdaad altijd dichtbij is, maar mijn hart deed nog steeds pijn. De laatste tijd zo veel elke ochtend, dat ik het moeilijk vond om in mijn stille tijd echt een diepe verbinding met God te maken. Ik doorstond een zwaar seizoen dat langer duurde dan normaal. Ik begon me af te vragen of de depressie die ik al lang had ervaren op het punt stond terug te keren. En die gedachte op zichzelf duwde me verder de put in. Ik was wanhopig op zoek naar troost. Ik wist dat God ervoor zorgde, en ik voelde hier en daar een korte verlichting, maar de pijn bleef binnendringen.

  • Heeft uw hart pijn vandaag? Hebt u onlangs te maken gehad met moeilijkheden die zwaarder dan normaal op uw ziel drukten? Natuurlijk ken je dit gevoel. Het leven is difficult en zwaar en doet vaak pijn.
  • Heeft u een agenda die zo vol is dat u zich verpletterd voelt door de overweldiging als u er alleen maar naar kijkt?
  • Heeft u zoveel zorgen over uw kinderen, een familielid of het welzijn van uw companion dat u zich verslagen voelt door hulpeloosheid?
  • Bent u bang voor de toekomst omdat iets vlak voor u onzeker, onbetrouwbaar en onstabiel lijkt?

Of misschien is er, internet als ik, dat allemaal en nog veel meer. Je voelt zoveel. Door zo ongelooflijk zwaar belast. En de wilde kluwen is veranderd in een twister van emotionele onrust die je op zijn greatest ontmoedigd en op de rand van depressie heeft achtergelaten. Ik begrijp jou. En het spijt me zo. Ja, het leven is zo moeilijk.

Maar juist op deze moeilijke plekken wil ik je aanmoedigen om troost bij de Heer te blijven zoeken. Omdat hij is dichtbij. En Hij is de Heer die redt. Het einde van Psalmen 34:18 zegt dat hij de verpletterden van geest redt. Blijf hem dus zoeken in en door je pijn. Het is eigenlijk alles wat ik weet te doen in mijn valleien. Ook al lijkt het misschien niet altijd zo, ik weet dat hij mij ziet. Ik weet dat hij je ziet. Zelfs als het maar een aanraking is, zullen we elke keer dat we contact opnemen, hints van troost vinden. Ik hoop dat je je dat vandaag zult herinneren.

Onthoud dat hij altijd dichtbij is. En beetje bij beetje zul je getroost en getroost worden. Je zult zien dat hij je redt. Door de genade van God ben ik er weer uitgekomen. Ik herinner me dat ik me onlangs afvroeg of hij me ooit zou redden van mijn verdrietige zelf. Maar hij was. En dat deed hij. Hij was de hele tijd aan het werk. Naast mij zitten, waardoor ik steeds meer op hem kon leunen. En hij zal hetzelfde voor jou doen. Blijf hem gewoon zoeken. Hij is nu bij jou in de buurt. Hij zal bij je blijven, de hele tijd dat je hart pijn doet. En te zijner tijd zal hij zeker uw strijd verlossen en uw verbrijzelde geest redden.

Laten we bidden:

Heer Jezus, mijn hart doet pijn. En geen verrassing voor jou. Je waarschuwde ons voor beproevingen en problemen in dit leven. Maar jij bent altijd dichtbij. Vooral dicht bij onze gebroken seizoenen. Hartelijk dank voor uw medeleven. Hartelijk dank voor uw consolation. Heer, ik wil wanhopig uw rustgevende aanwezigheid voelen. Ik verlang naar verlichting in uw almachtige kracht en kracht. Assist mij om mij van u bewust te zijn. Assist mij jou en jouw overweldigende omhelzing van extravagante, allesomvattende liefde te ervaren. Ik verlang naar de dag van perfectie in de eeuwigheid, waar mijn tranen niet meer zullen zijn. Maar tot die dag, zoals u beloofd heeft, zal ik op u blijven steunen en u blijven zoeken. Wetende dat je me zult blijven troosten en redden. En wetende dat je zulke wonderlijk goede plannen voor mij hebt. In uw naam, Jezus, bid ik, Amen.

Fotocredits: ©iStock/Getty Pictures Plus/CandyRetriever

Keri Eichberger-fotoKeri Eichberger is een Jezus-liefhebbend meisje uit Kentucky. Ze is getrouwd met haar beste vriend Mike en heeft een vol huis met vijf kinderen. Na jarenlang voor een on-line publiek te hebben geschreven, werd Keri gewijd by way of de Southeast Christian Church, waardoor ze haar leven aan een fulltime bediening wijdde. Zij is de auteur van Overwin de zorgen: overwin wat je schudt en vlieg met degene die overwint, en heeft een passie voor het delen van geloofsvolle aanmoediging door middel van devotioneel schrijven. Neem contact op met Keri op KeriEichberger.com of Instagram.

Leer ons bidden is een GRATIS gebedspodcast gehost door iBelieve-schrijfster Christina Patterson. Elke week geeft ze je praktische, praktijkgerichte suggestions over hoe je je geloof en relatie met God kunt laten groeien door de kracht van gebed. Klik hieronder om naar haar aflevering over Wat je ‘s ochtends moet bidden voor een zorgeloze dag te luisteren!

Banneradvertentie voor de podcast Leer ons bidden

Nu je hebt gebeden, heb je iemand nodig die voor JOU bidt? Klik op de onderstaande knop!

Bezoek iBelieve.com voor meer inspirerende gebedsinhoud.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here