Home Relatie Een gebed om eenzaamheid met God te zoeken in een haastige wereld – Jouw dagelijkse gebed – 8 mei

Een gebed om eenzaamheid met God te zoeken in een haastige wereld – Jouw dagelijkse gebed – 8 mei

0
Een gebed om eenzaamheid met God te zoeken in een haastige wereld – Jouw dagelijkse gebed – 8 mei


je dagelijkse gebedsdevotionele kunst

Apple podcast-knop Spotify podcast-knop youtube-knop

Een gebed om eenzaamheid met God te zoeken in een haastige wereld
Door Emma Danzey

‘Maar Jezus trok zich vaak terug op eenzame plaatsen en unhealthy.’ – Lukas 5:16

Elke dag hebben we de uitnodiging om deel uit te maken van een snelle wereld en achter de wind aan te rennen. Prediker 1:14 zegt: “Ik heb alle dingen gezien die onder de zon worden gedaan; ze zijn allemaal betekenisloos, een najagen van de wind.” Het idea van het volgen van de wind is komisch omdat de wind onvoorspelbaar en onzichtbaar is. Het is uitsluitend gebaseerd op gevoelens. We voelen de wind en zien de effecten ervan op de wereld om ons heen. Het zou echter dwaas zijn om de wind te volgen, omdat deze ons in cirkels zou leiden.

Als we de dingen van deze wereld nastreven, is het zinloos. We zullen tijdelijke genoegens najagen die ons doelbewust nergens toe leiden. Jezus wist dat het antwoord niet in de cultuur of in zijn gevoelens lag, maar in de waarheid van Gods Woord. Jezus trok zich terug op eenzame plaatsen omdat Hij in eenzaamheid met de Vader communiceerde. Wij zien het woord vaak gebruikt in vers 16. Jezus maakte er een prioriteit en een gewoonte van om weg te gaan en tijd door te brengen met de Vader. Jezus was het perfecte mannequin van de mensheid, onaangetast maar wel in de wereld. Waarom zou Hij zich hebben teruggetrokken en alleen zijn gebleven?

  1. Spirituele vernieuwing: Wanneer we de Heer in eenzaamheid zoeken, wordt onze geest vernieuwd om alles wat de dag in petto heeft het hoofd te kunnen bieden.
  2. Ons doel herinneren: Wanneer we de eenzaamheid zoeken, worden we herinnerd aan ons doel op aarde als volgelingen van Christus.
  3. Relationele groei: Wanneer we tijd met God doorbrengen, groeien we in onze relatie met Hem, web zoals we zouden doen wanneer we tijd met iemand anders doorbrengen. Gebed was een belangrijke praktijk van Jezus toen Hij naar de eenzaamheid ging. Laten we, terwijl we ons voorbereiden om vandaag tot Hem te bidden, denken aan de gave om met vertrouwen Zijn troon te benaderen. Hij vindt het heerlijk om van ons te horen, en wij vinden het heerlijk om naar Hem te luisteren en van Hem te leren. Hij leidt ons, Hij hoort ons en Hij houdt van ons. Elke keer dat we ervoor kiezen Hem te zoeken, jagen we niet de wind na, maar streven we de waarheid na die ons vrijmaakt.

Laten we bidden:
Lieve Jezus,
Dank U voor het geschenk van eenzaamheid. Of we nu fysiek weg kunnen komen of niet, eenzaamheid kan een toestand van ons hart zijn. Assist ons om met U weg te komen, wat er ook gebeurt in het leven. Jij bent onze prioriteit. Jij bent ons doel. Wij zijn dankbaar voor uw consistentie en uw liefde voor ons.

Open onze geest om Uw Schriften te begrijpen. Leer ons bidden zoals Jezus. Toon ons Uw wegen en leid ons. Hoor onze gebeden. Vergeef ons voor onze zonden die een barrière vormen in onze tijd samen. Heer, onze verleiding is te geloven dat sneller beter is en dat minder tijd wenselijker is. U laat ons echter zien dat we onze tijd met U niet hoeven te overhaasten. Vergeef ons dat we van onze relatie met U een guidelines of een tijdgebrek hebben gemaakt. Stel ons in staat om op een diepgaande manier, volledig gefocust en toegewijd, met u involved te komen. Assist ons hiervoor te vechten, zelfs als dit betekent dat we andere dingen waar we van genieten moeten opofferen. Assist ons hart grotere dingen na te streven.

God assist ons om niet in de val van de haastige wereld te trappen, maar om de eenzaamheid bij U te zoeken. Wij weten dat onze ware schat zich in de hemel bevindt. Jij zegt binnen Mattheüs 6:19 Dat we moeten geen schatten voor onszelf verzamelen op aarde, waar mot en roest ze vernietigen en waar dieven inbreken en stelen. maar verzamel schatten voor onszelf in de hemel, waar noch mot noch roest ze vernietigt en waar dieven niet inbreken en stelen. Need waar onze schatten zijn, daar zullen ook onze harten zijn. Geef ons de kracht van Uw Geest om U boven alles te koesteren. Waar we in de verleiding komen om meegesleept te worden in de wind van deze wereld, houd ons verankerd op U, onze Rots en Vesting.

Vertel het ons binnen Jeremia 29:13 Dat als we U met heel ons hart zoeken, zullen we u vinden. Assist ons om het rustiger aan te doen en U vandaag te zoeken. Dank U dat U ons altijd ontmoet wanneer wij dichter bij U komen. Amen.

Fotocredits: ©GettyImages/TongTa

Emma DanzeyEmma Danzey‘s missie in het leven komt voort uit Efeziërs 3:20-21, om het buitengewone te omarmen. Een van haar grootste vreugden is om met de Heer in Zijn Schriften te reizen. Ze is de vrouw van Drew en de moeder van Graham. Emma dient samen met haar man in de bediening. Ze concentreert zich het grootste deel van haar tijd thuis, maar geeft graag artikelen over de Bijbel, levensvragen en de christelijke levensstijl. Haar artikel over interraciale huwelijken was de nummer 1 op Crosswalk in 2021. Meest recentelijk werd Emma uitgebracht Schatten voor peuters, (schriftgeheugenliedjes) voor jonge kinderen. Tijdens haar carrière in de bediening is Emma vrijgelaten Wildflower: bloeien door alleenstaand zijntwee aanbidding EP-albums, richtte en leidde Polished Convention Ministries, en leidde het Refined Journal. Je kunt haar artikelen bekijken op haar weblog op emmadanzey.wordpress.com en bekijk haar Instagram @Emmadanzey.

Leer ons bidden is een GRATIS gebedspodcast gehost door iBelieve-schrijfster Christina Patterson. Elke week geeft ze je praktische, praktijkgerichte suggestions over hoe je je geloof en relatie met God kunt laten groeien door de kracht van gebed. Klik hieronder om naar haar aflevering over Wat je ‘s ochtends moet bidden voor een zorgeloze dag te luisteren!

Banneradvertentie voor de podcast Leer ons bidden

Nu je hebt gebeden, heb je iemand nodig die voor JOU bidt? Klik op de onderstaande knop!

Bezoek iBelieve.com voor meer inspirerende gebedsinhoud.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here