Home Relatie Een gebed om duidelijkheid en kalmte als je je zenuwachtig en gefrustreerd voelt – Je dagelijkse gebed – 4 maart

Een gebed om duidelijkheid en kalmte als je je zenuwachtig en gefrustreerd voelt – Je dagelijkse gebed – 4 maart

0
Een gebed om duidelijkheid en kalmte als je je zenuwachtig en gefrustreerd voelt – Je dagelijkse gebed – 4 maart


je dagelijkse gebedsdevotionele kunst

Apple podcast-knop Spotify podcast-knop youtube-knop

Een gebed om duidelijkheid en kalmte als u zich zenuwachtig en gefrustreerd voelt
Door Keri Eichberger

“Uw woord is een lamp voor mijn voet, een licht op mijn pad.” – Psalmen 119:105

Heeft u zich ooit wanhopig gevoeld voor een woord van wijsheid van God? Weet u niet zeker welke stappen u vervolgens moet nemen of hoe u een specifieke situatie moet aanpakken? U gelooft misschien met heel uw hart dat God elk antwoord heeft dat u zoekt, en dat zijn Woord, alle 800.000 daarvan in de Bijbel, uw beste middel is om parels van veelbelovende leiding te vinden. Maar als je de enorme zee aan goddelijke bladzijden in ogenschouw neemt, phrase je vaak overweldigd door welke verzen je moet beginnen of welke woorden je op een bepaalde dag op een bepaald kruispunt van keuzes zou kunnen toepassen.

Allereerst wil ik u een praise geven als uw eerste reactie uitgaat naar het Woord van God voor persoonlijke ingevingen en hulp. Of als uw automatische reactie is om op uw knieën te vallen in gebed wanneer onzekerheid en onbehagen u overspoelen. Omdat zijn woorden en aanwezigheid altijd een licht op jouw pad zullen zijn.

Aan de andere kant heb ik beide niet altijd gedaan. In feite kostte het me jaren om God eerst te raadplegen over elk groot dilemma, en vooral over de kleine beslissingen waar ik me zenuwachtig over voelde. Een voorbeeld: aan het start van mijn huwelijk kreeg mijn man verschillende onderbrekingen op het werk om mijn conflicten met onze jonge kinderen thuis te bespreken, om mij te helpen bij het nemen van beslissingen over het avondeten, of gewoon om mijn ziel tot rust te brengen als ik final had van vermoeide peuters. Als het Mike niet was, zou mijn moeder de ontvanger zijn van dergelijke verzoeken om oplossing. Niet dat er iets mis mee is om uiteindelijk een christelijke vriend te bellen voor goede hulp en wijze raad.

Wie of wat is jouw aanspreekpunt als je je uitgeput voelt of advies nodig hebt? Is het je moeder? Je associate, beste vriend… of toch niet Jezus?

Weet je, ik schaam me een beetje omdat ik ooit in eerste instantie contact heb opgenomen met iemand anders dan onze enige constante metgezel. Omdat Jezus absoluut altijd bij ons is. Stel het je voor. Niet alleen is zijn Woord direct beschikbaar voor u, maar hij staat letterlijk naast u, wachtend om u te helpen, te luisteren, raad te geven en u te leiden. Ik vraag me af of hij gekwetst is als we hem min of meer negeren of een hand opsteken die zegt: ‘Ik bel je als volgende, of als niemand anders antwoordt.’ Wauw. Sorry, Heer.

Maar dit is wat ik heb geleerd. Als we zijn liefdevolle aanwezigheid en vermogen om te helpen erkennen. Als we hem erkennen, kijk dan naar hem. Dat is het second waarop we eindelijk de kalmte en helderheid vinden waar we naar op zoek waren vanaf het second dat we in een golf van verwarring terechtkwamen over hoe we op onze laatste zorg moesten reageren.

Als u duidelijkheid zoekt, kan ik ons ​​er dan aan herinneren om even stil te staan ​​en God te zoeken. Zoek hem en zijn Woord eerst in alle dingen, en kijk en zie alle dingen die hij zal doen. Filippenzen 4:6-7 herinnert ons eraan dat we onze verzoeken aan God moeten voorleggen en dat zijn vrede dan ons hart zal bewaken. Hij houdt er absoluut van om ons die vrede en een gevoel van kalmte te geven als we onze strijd bij hem brengen.

Ik weet dat we allemaal 100% vertrouwen willen hebben in onze beslissingen. En soms kan het moeilijk zijn om Gods definitieve richting te onderscheiden te midden van de rommel en chaos van onze dagen. Maar als je dat bent in hem en in zijn Woord wil ik u met iets bemoedigen… Zoals u werkelijk bent in hem, je kunt erop vertrouwen dat hij je pad leidt en verlicht. Je kunt vertrouwen op het pad, welk pad je ook kiest. En jij kunt daar rusten in zijn rustgevende vrede. Omdat hij je heeft gebracht waar je bent, en hij zal nooit stoppen met met je mee te lopen terwijl je in hem blijft. Je kunt op hem en zijn plannen vertrouwen, en dat ze altijd de overhand zullen hebben voor degenen onder ons in Christus Jezus. (Romeinen 8:28) En dat ben jij, lieve variety van God.

Laten we bidden:

Hemelse Vader, Uw Woord is een leidende lamp op ons pad. Jij zijn een fixed helder licht op mijn hele levenspad. Terwijl ik op u leun en bij u blijf, leidt u mij en stuurt u mij. Ik ben zo dankbaar voor je begeleiding die altijd beschikbaar is. Vergeef me alsjeblieft als ik vergeet dat je een geweldige raadgever bent. Dat jij de greatest raadgever. Ik wil jou op de eerste plaats zetten en jou eerst zoeken. Heer, ik weet dat u nooit zult falen, dat uw woord nooit zal falen. Assist mij om boven alle stemmen naar uw stem te luisteren. Ik bid dat ik steeds meer verliefd magazine worden op u en uw Woord, en steeds meer naar u en uw waarheden magazine kijken. Uw beloften en voorzieningen bieden duidelijkheid en een rustgevende vrede. Ik verlang naar deze vrede. En Heer, u geeft het zo vrijelijk, samen met uw rijke wijsheid, wanneer ik bij u kom. Mijn handen en hart staan ​​open om jouw leiding te ontvangen. Assist mij te vertrouwen waarheen u ook leidt. Assist mij erop te vertrouwen dat U inderdaad bij elke stap bij mij zult zijn, waar ik ook heen ga. Bedankt voor je liefde, bedankt voor je altijd zo standvastige helpende hand die nooit faalt. In de krachtige naam van Uw Zoon, Amen.

Fotocredit: Unsplash/Ben White

Keri Eichberger-fotoKeri Eichberger is een Jezus-liefhebbend meisje uit Kentucky. Ze is getrouwd met haar beste vriend Mike en heeft een vol huis met vijf kinderen. Na jarenlang voor een on-line publiek te hebben geschreven, werd Keri gewijd through de Southeast Christian Church, waardoor ze haar leven aan een fulltime bediening wijdde. Zij is de auteur van Overwin zorgen: overwin wat je schudt en vlieg mee met degene die overwint, en heeft een passie voor het delen van geloofsvolle aanmoediging door middel van devotioneel schrijven. Neem contact op met Keri op KeriEichberger.com of Instagram.

Leer ons bidden is een GRATIS gebedspodcast gehost door iBelieve-schrijfster Christina Patterson. Elke week geeft ze je praktische, praktijkgerichte suggestions over hoe je je geloof en relatie met God kunt laten groeien door de kracht van gebed. Klik hieronder om naar haar aflevering over Wat je ‘s ochtends moet bidden voor een zorgeloze dag te luisteren!

Banneradvertentie voor de podcast Leer ons bidden

Nu je hebt gebeden, heb je iemand nodig die voor JOU bidt? Klik op de onderstaande knop!

Bezoek iBelieve.com voor meer inspirerende gebedsinhoud.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here