Home Relatie Een gebed om na te denken over wie Jezus is tijdens de vastentijd – Uw dagelijkse gebed – 29 februari

Een gebed om na te denken over wie Jezus is tijdens de vastentijd – Uw dagelijkse gebed – 29 februari

0
Een gebed om na te denken over wie Jezus is tijdens de vastentijd – Uw dagelijkse gebed – 29 februari


je dagelijkse gebedsdevotionele kunst

Apple podcast-knop Spotify podcast-knop youtube-knop

Een gebed om na te denken over wie Jezus is tijdens de vastentijd
Door Meg Bucher

“Jezus antwoordde: ‘Ik ben de weg en de waarheid en het leven. Niemand komt tot de Vader behalve door mij.'” – Johannes 14:6

De vastentijd zorgt ervoor dat ik elk jaar diep adem haal als herinneringen aan de katholieke college mijn hoofd overspoelen. Het zijn goede herinneringen. Ik kan me geen dag herinneren dat ik niet van Jezus hield… nog voordat ik begreep wie Hij was.

De vastentijd is een geweldige tijd van bezinning. Of je nu katholiek bent opgegroeid zoals ik, of dit de eerste keer is dat je probeert uit te vinden wat het is, het zal je helpen Jezus beter te leren kennen. Ik vind het geweldig dat Gods reis voor mij het mogelijk heeft gemaakt om deel uit te maken van vele gemeenten: katholiek, broeder, methodistisch, pinkstergemeente en niet-confessioneel. Als we luisteren en in Zijn richting leunen, drinken we zoveel dat we er misschien aan voorbij zijn gegaan.

Misschien ben je internet als ik, en hoewel je niet langer deel uitmaakt van je oorspronkelijke gemeente, kun je terugkijken en zien hoe God daardoor niveaus van wijsheid in je geloof heeft gelaagd. Het verbaast mij. Er zijn christenen in elke denominatie, dus dit zal niet een plek zijn waar ik er een uitkies. De vreugde op mijn reis ligt in de mensen die God in die kerken heeft geplaatst… priesters, pastors, jeugdleiders en leraren – trouwe dienaren van God.

Door deel uit te maken van zoveel plaatsen heb ik waardering gekregen voor mensen die meer van God zoeken en hoe belangrijk het is om de Bijbel zelf te kennen. Onze persoonlijke relatie met Jezus is groter dan, en kan niet uitsluitend ervaren worden through, welke kerk of denominatie dan ook. Elke goede pastor of leider zal ons aanmoedigen om eerst de Vader in Zijn Woord te zoeken.

Pastors, leiders, leraren… ze maken allemaal fouten. Niet elke denominatie is 100% Bijbels verantwoord. Het is belangrijk om te weten wat wel en wat niet is. Dat is waar de Vasten om draait. Het is een herijking en weerspiegeling van de herinnering aan wie Jezus is.

Het leven is een prachtige reis die in de pas met de Heer wordt geleefd. De Vastentijd is een krachtige herinnering dat, hoewel het leven soms pijnlijk kan zijn, leven volgens de wil van God ons in staat stelt er met hoop doorheen te gaan. Als je op mij lijkt, zijn er dagen dat ik terugkijk in mijn verleden en weet dat ik hier niet eens zou moeten zijn. Maar vanwege het Evangelie ben ik dat wel. Deze veertig dagen vastentijd zijn een tijd waarin ik mijn dagelijks leven aanpas om diep na te denken over mijn reis met Jezus. Of het nu betekent iets opgeven of een nieuwe gewoonte aanleren, de vastentijd kan een ongelooflijke tijd zijn om meer marges te creëren om ons hart te heroriënteren en onze geest te marineren in Gods Woord.

Hoewel ons geloof in Christus Jezus een van de meest complexe relaties is, is het ook de eenvoudigste. ‘Kom naar mij toe,’ zegt Hij. We vechten, slopen, trekken ons terug en rennen de heuvels in, en Hij staat standvastig en wacht tot wij ons leven aan Hem overgeven. De vastentijd herinnert ons aan wie en van wie we zijn. Wij zijn van Hem. Jezus verliet de hemel om naar de aarde te komen. Volledig mens, Hij voelde alles wat wij voelen. Volledig God, Hij zondigde niet. Hij is God. Maar de verschillende niveaus van pijn en geluk en de gestage vreugde die we ervaren als we verbonden zijn met God… Hij voelt het allemaal. Hij ging ervoor naar het kruis. “Need God had de wereld zo lief dat Hij Zijn enige Zoon gaf om ons te redden.” Dat is het.

Als u deel uitmaakt van een ingewikkelde denominatie, vereenvoudig het dan. De vastentijd is tussen jou en Jezus. Maak wat marge om contact met Hem te maken. Ga op reis.

Laten we bidden:

Vader,
Je bent geweldig. Jij bent! De manier waarop U onze levens heeft voorzien van rijke ervaringen die ons naar U toe trekken, is ongelooflijk. Dank U dat U zo specifiek en trouw van ons houdt. Je houdt van ons om wie we nu zijn. Wij zijn uw kinderen! Vader, deze vastentijd bekennen we dat we afgeleid zijn. Assist ons om ons op Jezus te concentreren, om in reflectie met Hem mee te reizen, op zoek naar de opzettelijke lagen van liefde die U in ons leven hebt gelegd. Wij willen meer van U, God. Meer tijd met U, en U beter leren kennen. U hebt de weg bereid, God. Deze vastentijd helpt ons na te denken over het grootste liefdesverhaal aller tijden: Uw liefde voor ons door het supply van Jezus aan het kruis.

Wij bidden dat Uw Woord tot leven komt als nooit tevoren. Assist ons om verbinding te maken met een leesplan of luister naar de Bijbel die in deze tijd regelmatig wordt gelezen, God. Waarschuw ons. Veroordeel ons. Herinner ons. Versterk onze verbinding met U, Vader. Wij willen wijzer worden. Wij willen de mensen in ons leven zien zoals U ze ziet. Als we eerlijk zijn, God, willen we genezing, vrede, hoop en vreugde ervaren. Zegen ons met Uw gunst, God. We bidden om terug te kijken op deze vastentijd als een tijd waarin een van die opmerkelijke lagen van wijsheid in ons leven werd verweven. Dank U dat U van ons houdt. Dank U dat U ons vergeeft.

Voor de wonden die gemeenten uit het verleden in ons hart en in onze geest hebben achtergelaten, God, zou U alleen voor genezing kunnen zorgen, waartoe U in staat bent. Leid ons in waarheid, God. Assist ons te vergeven en te genezen van dingen die ons pijn hebben gedaan en onze perceptie van wie U bent en wie Jezus is beschadigd. Laat het doel van Uw kerk iets worden dat we niet alleen begrijpen, maar waar we ook graag aan willen deelnemen!

Vader, assist ons terwijl we door de vastentijd reizen om contact te maken met U en de mensen om ons heen. Assist ons de mensen te zien die U in ons leven hebt geplaatst en sluit u aan bij onze gemeenten op plaatsen die behoefte hebben aan wat alleen wij kunnen bieden. Laat de unieke gaven die U in ons hebt geplaatst duidelijk zijn, God, tijdens deze vastentijd. In deze tijd van bezinning willen we met Jezus meegaan en ervoor zorgen dat we ons leven ten volle leven, zoals Hij voor ons stierf. Laat alles wat we doen glorie en eer aan U brengen, God.
In Jezus’ Naam, Amen.

Fotocredit: ©GettyImages/pcess609

Meg BucherMeg schrijft over het dagelijks leven binnen de liefde van Christus op megbucher.com. Zij is de auteur van “Vrienden met iedereen, vriendschap binnen de liefde van Christus”, “Oppervlakte, ontgrendel het geschenk van gevoeligheid,” ‘Glory Up, het dagelijkse streven naar lof’ ‘Thuis, onze identiteit in Christus vinden’ En “Verzonden, geloof in beweging.” Meg behaalde een diploma Advertising and marketing/PR aan de Ashland College, maar stapte uit de zakenwereld om thuis te blijven en haar twee dochters groot te brengen… wat haar ertoe bracht haar schrijfpassie na te streven. Meg is sinds 2016 een bijdragende schrijver voor Salem Internet Community en is nu blij om deel uit te maken van het redactieteam van Salem Internet Community. Meg vindt het heerlijk om betrokken te zijn bij haar gemeenschap en plaatselijke kerk, leidt Bijbelstudie en fungeert als jeugdleider voor tienermeisjes.

Leer ons bidden is een GRATIS gebedspodcast gehost door iBelieve-schrijfster Christina Patterson. Elke week geeft ze je praktische, praktijkgerichte ideas over hoe je je geloof en relatie met God kunt laten groeien door de kracht van gebed. Klik hieronder om naar haar aflevering over Wat je ‘s ochtends moet bidden voor een zorgeloze dag te luisteren!

Banneradvertentie voor de podcast Leer ons bidden

Nu je hebt gebeden, heb je iemand nodig die voor JOU bidt? Klik op de onderstaande knop!

Bezoek iBelieve.com voor meer inspirerende gebedsinhoud.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here