Home Relatie Een gebed voor als je kracht verliest – Je dagelijkse gebed – 27 februari

Een gebed voor als je kracht verliest – Je dagelijkse gebed – 27 februari

0
Een gebed voor als je kracht verliest – Je dagelijkse gebed – 27 februari


je dagelijkse gebedsdevotionele kunst

Apple podcast-knop Spotify podcast-knop youtube-knop

Een gebed voor als je kracht verliest
Door Rachel Adams

“Toen de handen van Mozes zwaar werden, namen ze een steen en legden die onder hem, en hij ging erop zitten. Aäron en Hur ondersteunden zijn handen, één aan de ene kant en één aan de andere kant, en zo bleven zijn handen stabiel tot de zon onderging.’ Exodus 17:12

Ik nestelde me op mijn favoriete comfortabele plek voor mijn rustige ochtendtijd. Mijn hart voelde echter verre van comfortabel. Ik had niet goed geslapen; het gesprek met mijn man de vorige avond speelde zich af in mijn gedachten.

Zijn werk werd steeds stressvoller en ik voelde dat hij vermoeid was – fysiek, emotioneel en spiritueel. Terwijl we tot in de kleine uurtjes van de nacht in mattress zaten te praten, luisterde ik naar zijn proces en zijn frustraties. Ik deed mijn greatest om hem te steunen, maar ik had hem geen echte oplossingen te bieden. Nog steeds op zoek naar een oplossing de volgende ochtend boog ik mijn hoofd in gebed: Vader, mijn man heeft hulp nodig. Ik voel dat hij zijn kracht verliest. Stuur alstublieft iemand die naast hem komt staan ​​om hem een ​​helpende hand te bieden. Iemand als een Aaron en een Hur.

Zo snel als de gedachten mijn gedachten verlieten, voelde ik Gods stille, zachte stem die onhoorbaar zei: ‘Zijn hulpgenoot ben jij (Genesis 2:18). Jij bent zijn Aäron. Jij bent Hur.” Een bewustzijn overspoelde mij. Ik was letterlijk ‘haar’. De hulp waar ik God om vroeg, werd al door mij verstrekt. Dit verhaal dat God in mijn gedachten bracht, komt uit het leven van Mozes. Aäron en Hur waren twee mensen die Mozes versterkten en hem hielpen een grote overwinning te behalen. Maar zij zijn slechts twee van de vele mensen waar God doorheen ging om een ​​weg voor Mozes te verschaffen.

Voordat Mozes zelfs maar voor zichzelf kon zorgen, gebruikte God zijn moeder, Jochebed, om hem te helpen. Ze verborg Mozes dapper in een mand om hem te beschermen tegen het bevel van Farao om alle eerstgeboren mannelijke Hebreeën in Egypte te doden (Uittocht 2). Vervolgens volgde Mozes’ zus Miriam moedig de mand langs de Nijl helemaal naar het huis van Farao en beval haar eigen moeder aan als voedster voor Mozes. De dochter van Farao redde Mozes zelf uit het water van de Nijl en voedde hem op als haar zoon.

Nadat Mozes volwassen was geworden, vluchtte hij naar de woestijn. Het was daar dat God in een brandende braamstruik verscheen en hem riep om de Israëlieten uit Egypte te leiden. Toen Mozes betwijfelde of hij wel geschikt was om de schijnbaar onmogelijke taak die voor hem lag te volbrengen, zei God: ‘Ik zal met je zijn’ (Exodus 3:12). Mozes’ gevoelens van ontoereikendheid waren zo sterk dat hij niet kon vertrouwen op Gods vermogen om hem te helpen. Daarom smeekte hij de Heer om iemand anders te sturen. Hoewel dit God boos maakte, beantwoordde Hij zijn verzoek door een man te sturen om hem te helpen. ‘Aäron is al onderweg’, stelde de Heer Mozes gerust’ (Exodus 4:14). God wist wat Mozes nodig had voordat hij zelfs maar zijn behoefte uitte.

Aäron bleef aan zijn zijde om Mozes te steunen en gaf kracht op gebieden waar Mozes zich zwak voelde – vooral bij het naderen en spreken met Farao. Nadat de Israëlieten waren vrijgelaten, bleef Aäron Mozes helpen het volk door alle hoogte- en dieptepunten te leiden die ze in de wildernis hadden meegemaakt – inclusief meerdere veldslagen. Eén zo’n gevecht was met de Amalekieten. De Schrift vertelt ons dat Mozes, Aäron en Hur naar de prime van de heuvel boven het battle klommen. Zolang Mozes zijn handen omhoog hield, waren de Israëlieten aan het winnen, maar telkens wanneer hij zijn handen liet zakken, begonnen de Amalekieten te winnen. Toen de handen van Mozes moe werden, pakten zijn vrienden een steen en legden die onder hem, en hij ging erop zitten. Aäron en Hur hielden zijn handen omhoog – de ene aan de ene kant, de andere aan de andere kant – zodat zijn handen stabiel bleven tot zonsondergang, en Jozua overwon het Amalekietische leger met het zwaard (Exodus 17:10-13). Samen gingen ze voor de overwinning.

Houdt u niet van hun kameraadschap en hun vastberadenheid om Mozes te steunen en te sterken toen hij zich zwak voelde? Figuurlijk gesproken moeten we in ons leven ook de handen van anderen opheffen. Het op zich nemen van enige verantwoordelijkheid, het uiten van een bemoedigend woord of het uitspreken van een gebed zijn manieren om anderen op te frissen in hun werk. God heeft ons mensen gegeven om op te vrolijken, te verdedigen, te helpen, aan te moedigen en voor te bidden. Onze familie, vrienden, collega’s en kerkelijke gemeenten zijn ingebouwde ondersteuningssystemen waarin God ons al heeft voorzien.

Misschien ben jij het vandaag, die je kracht verliest. Misschien bid je tot God om je te redden. Magazine ik je aanmoedigen om rond te kijken naar de mensen die Hij je al heeft gegeven? Heb vertrouwen en geloof dat Zijn hulp al onderweg is. En denk natuurlijk eens na: is er iemand in uw leven waarvan u denkt dat hij hulp nodig heeft?

Het antwoord van de Heer op mijn gebed voor mijn man zorgde ervoor dat ik besefte dat wanneer we God vragen om in beweging te komen, Hij in werkelijkheid wacht op ons bewegen. God heeft je voorzien van tijd, talenten en schatten. Zou jij het antwoord kunnen zijn op het gebed van een vriend of familielid?

Vriend, jij bent iemands Aaron of Hur. Jij bent haar. Pak een zwakke hand in de buurt en blijf deze omhoog tillen totdat jullie samen de overwinning behalen.

Laten we bidden:

Vader, het leven kan zo moeilijk zijn, maar ik weet dat U altijd bij mij bent. Je zult mij nooit verlaten of in de steek laten. Ik put veel troost uit die belofte. Geef mij Uw ogen om situaties en omstandigheden te zien zoals U dat doet. Magazine ik aanwezig zijn om anderen op te beuren en hen kracht te geven wanneer zij zich ontmoedigd en zwak voelen. Geef mij de kracht met Uw Geest om een ​​ondersteunende helpende hand te zijn. In Jezus’ naam, amen.

Fotocredit: ©GettyImages/ Blasius Erlinger

Rachel AdamsAuteur van Een beetje gaat een lange weg en gastheer van Het liefdesaanbod podcast, Rachel Adams, hoopt vrouwen te helpen hun door God gegeven doel en betekenis te realiseren. Zij en haar man, Bryan, wonen in Kentucky met hun twee kinderen, Will en Kate. Haar werk is te zien op Crosswalk, Spreuken 31, At this time Parenting en YouVersion. Maak contact met haar door naar rachaelkadams.com te gaan, te zoeken op @rachaeladamsauthor op sociale media en elke dinsdag af te stemmen op de The Love Provide-podcast op je favoriete luisterplatform.

Leer ons bidden is een GRATIS gebedspodcast gehost door iBelieve-schrijfster Christina Patterson. Elke week geeft ze je praktische, praktijkgerichte suggestions over hoe je je geloof en relatie met God kunt laten groeien door de kracht van gebed. Klik hieronder om naar haar aflevering over Wat je ‘s ochtends moet bidden voor een zorgeloze dag te luisteren!

Banneradvertentie voor de podcast Leer ons bidden

Nu je hebt gebeden, heb je iemand nodig die voor JOU bidt? Klik op de onderstaande knop!

Bezoek iBelieve.com voor meer inspirerende gebedsinhoud.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here