Home Relatie Een ochtendgebed om uw zegeningen te tellen – Uw dagelijkse gebed – 25 februari

Een ochtendgebed om uw zegeningen te tellen – Uw dagelijkse gebed – 25 februari

0
Een ochtendgebed om uw zegeningen te tellen – Uw dagelijkse gebed – 25 februari


je dagelijkse gebedsdevotionele kunst

Apple podcast-knop Spotify podcast-knop youtube-knop

A Ochtendgebed om uw zegeningen te tellen
Door Alicia Searl

“En God kan u overvloedig zegenen, zodat u in alle dingen en te allen tijde, terwijl u alles heeft wat u nodig heeft, overvloedig zult zijn in elk goed werk.” – 2 Korintiërs 9:8

Als ik eerlijk moet zijn, ben ik geen ochtendmens. Sterker nog, ik blijf veel te laat op, wat mijn ochtendroutine volledig beïnvloedt. Ik schrik uit mattress, meestal haast ik me om de kinderen klaar te maken voor college, pak ik de lunch in en spring dan in de auto om vervolgens naar deze of die college te zoemen. Ja, ik ben de moeder met drie kinderen en drie campussen, waardoor mijn ochtenden een beetje hectisch zijn.

Ik weet dat ik me de avond ervoor moet voorbereiden en eerder naar mattress moet gaan, maar de avonden zijn de enige keer dat ik volledig aanwezig kan zijn bij mijn man. Om nog maar te zwijgen van een echt rustig second om te zitten en gewoon te ontspannen. Het is dus de moeite waard om ervan te genieten. Toch denk ik dat het ook de moeite waard is om te vermelden dat het hebben van twee tieners de avonden moeilijker heeft gemaakt, omdat die ‘vreedzame’ en ontspannende momenten later steeds later zijn uitgesteld. Dit betekent dat mijn bedtijd steeds later wordt uitgesteld. Vandaar de reden voor de hectische ochtenden en avonden.

Toch is het op de een of andere manier, na de drukte van mijn gebruikelijke ochtendroutine, en nadat ik dat laatste form op college heb afgezet, alsof God altijd een manier heeft om mijn hart tot rust te brengen. Soms heb ik lof- en aanbiddingsmuziek aan, of is het zo stil in mijn auto dat het een welkome verademing is en me er praktisch toe aanzet stil te worden en op te merken… dat hoe gek deze levensfase ook is, er altijd ruimte is om de vele zegeningen te tellen waarin God zo genadig heeft voorzien.

Dus hier is mijn vraag aan jou…Heb je ‘s ochtends ruimte om je zegeningen te tellen? O vriend, het is zo gemakkelijk om verstrikt te raken in ons dagelijks leven en onze drukke schema’s, dat de ochtend voorbij vliegt zonder zelfs maar een idee of hoofdknik naar onze Almachtige God. Helaas kan ik het me wel voorstellen. Ik spring misschien uit mattress en zeg snel: “Morgen, God!” maar Hij krijgt zelden mijn volledige aandacht en hart.

Dat gezegd hebbende, nodig ik je uit om samen met mij een pauze te nemen in de ochtend, ook al zijn alle kinderen op college (of moet je je in je kast verstoppen), zodat je God werkelijk kunt eren voor al Zijn goedheid en trouw. Omdat de waarheid is dat wanneer we God in de ochtend danken, dit de toon voor onze dag zet en ruimte geeft aan het loven van Hem gedurende de hele dag.

Laten we bidden:

Barmhartige Vader, ik dank u voor nog een dag. U bent zo’n goede en barmhartige God die mij ontmoet waar ik ook ben op deze levensreis en die zoveel rijkdom en goedheid voortbrengt dat ik U mijn volledige hart van dankbaarheid wil geven. Ik wil U bedanken voor elk facet van mijn leven. Ik wil U bedanken voor alles!

O God, er zijn talloze redenen om U vandaag dankbaar te zijn. Ik start met Uw onwankelbare liefde en onfeilbare genade. Ik dank U voor Uw dierbare Zoon, Jezus, en wat Zijn leven voor mij en mijn verlossing betekent. Dank U, Jezus, voor Uw geschenk van de Heilige Geest die in mij woont, omdat het zoveel troost en een manier brengt om de waarheid te zoeken als de wereld luidruchtig is. Dank U dat U mij leidt en begeleidt en mij vergeving schenkt als ik U en Uw verbazingwekkende liefde niet herken.

Mijn hart explodeert van dankbaarheid voor de waardevolle relaties die U in mijn leven hebt geplaatst. Ik dank U voor mijn echtgenoot en kinderen. Ik ben dankbaar voor mijn familie en vrienden. Je bent zo vriendelijk en genadig geweest in het bieden van gemeenschap en een gemeenschap van gelovigen waarmee je geestelijk kunt groeien.

Ik ben dankbaar voor uw voorziening en bescherming en de vrede die dit met zich meebrengt. U toont voortdurend Uw medeleven en liefde voor mij en mijn gezin. U biedt hoop en genezing door uw aanwezigheid en Woord. Dank U dat U mij een veilige plek heeft gegeven waar ik kan verblijven en mijn toevlucht kan zoeken.

Heer, ik ben overweldigd door Uw vrijgevigheid en de manier waarop U in mijn leven beweegt; magazine ik het allemaal als vreugde zien. U bent zo’n goede Vader, en terwijl ik mijn vele zegeningen tel, hoop ik een leven te leiden dat U eert. Bedankt – voor alles in mijn leven! Amen.

Fotocredit: Unsplash/Hannah Olinger

Alicia SearlAlicia Searl is een toegewijde auteur, blogger en spreker die gepassioneerd is in het uitstorten van haar hart en het terugwijzen van dames van alle leeftijden naar Jezus. Ze heeft een onderwijsachtergrond en een grasp in alfabetisering. Haar favoriete mensen noemen haar moeder, en daarom besteedt ze een groot deel van haar tijd aan het aanmoedigen van hen tijdens een softbalwedstrijd of dansles. Ze is getrouwd met haar hartenbreker (een lange blondine met stekelig haar) die een gemene latte kan bereiden. Ze nipt van dat lekkers terwijl ze haar hart op een pagina schrijft terwijl haar pet haar voeten likt. Bezoek haar web site op aliciasearl.com en join met haar op Instagram en Fb.

Leer ons bidden is een GRATIS gebedspodcast gehost door iBelieve-schrijfster Christina Patterson. Elke week geeft ze je praktische, praktijkgerichte ideas over hoe je je geloof en relatie met God kunt laten groeien door de kracht van gebed. Klik hieronder om naar haar aflevering over Wat je ‘s ochtends moet bidden voor een zorgeloze dag te luisteren!

Banneradvertentie voor de podcast Leer ons bidden

Nu je hebt gebeden, heb je iemand nodig die voor JOU bidt? Klik op de onderstaande knop!

Bezoek iBelieve.com voor meer inspirerende gebedsinhoud.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here