Home Relatie Een gebed om jezelf te verheugen in de Heer – Je dagelijkse gebed – 1 februari

Een gebed om jezelf te verheugen in de Heer – Je dagelijkse gebed – 1 februari

0
Een gebed om jezelf te verheugen in de Heer – Je dagelijkse gebed – 1 februari


je dagelijkse gebedsdevotionele kunst

Apple podcast-knop Spotify podcast-knop youtube-knop

Een gebed om jezelf te verheugen in de Heer
Door Victoria Riollano

‘Verheug u op de Heer, en Hij zal u de verlangens van uw hart geven.’ Psalm 37:4

Ik moet eerlijk zijn. Er zijn veel dingen die mij vreugde schenken. Het geluid van de lach van een child. Het korrelige gevoel van zand onder mijn voeten op een helderblauw strand. Een warme knuffel van een van mijn kinderen. De woorden: ‘Ik hou van je’, zoals ze uit de lippen van mijn man vloeien.

De geur van verse brownies, het geluid van mijn favoriete aanbiddingsband en het zien van lang verloren vrienden kunnen momenten van intense vreugde creëren. De waarheid is dat ik de kunst van het vinden van geluk in alledaagse externe genoegens onder de knie heb. Maar toen ik voor het eerst de woorden ‘Verheug u in de Heer’ las, kreeg ik onverwachte vragen. Wat betekent het om vreugde of utmost opwinding te vinden als het de Heer betreft?

Als ik eerlijk magazine zijn, was de manier waarop ik op een bepaald second naar de Heer keek, jarenlang gebaseerd op mijn externe omstandigheden. Als alles goed ging, vond ik het geweldig om over Hem op te scheppen en anderen over Zijn goedheid te vertellen. Maar toen de dingen moeilijker waren en mijn verwachtingen niet werden waargemaakt, vroeg ik me af waar de Heer in deze situatie was. Zag Hij mijn gevaar niet en gaf Hij niet om mijn strijd? Op deze momenten, toen ik dierbaren verloor, toen ziekte mijn huis trof, toen vrienden geen vrienden meer waren, jaar na jaar, maakte ik de keuze om niet langer te genieten.

Na jaren van keuze om vreugde in de Heer te hebben, bracht de Heer pas overtuiging toen Hij mijn leiding volgde. Mijn manieren waren als die van een form dat alleen van zijn ouders hield als het hem uitkwam. Als moeder brak dit mijn hart toen ik besefte hoe fout het was om een ​​christen te zijn die God gebruikte voor zijn zegeningen, maar Hem afwees als er correcties of zelfs beproevingen opdoken. Dit is geen vreugde voor de Heer.

Vandaag bid ik voor u dat u uw vreugde in de Heer vindt. Hoe de situatie er om je heen ook uitziet, jij maakt de keuze om naar Hem toe te rennen. Ik heb keer op keer ontdekt dat als we ervoor kiezen de Heer lief te hebben, niet om wat Hij kan of doet in ons leven, maar om de essentie van wie Hij is, we ons alleen maar in Hem kunnen verheugen. Hij is degene die ons adem gaf in ons lichaam. Hij is degene die onze gedachten kent en die een plan voor ons leven heeft. Hij is degene die voor ons stierf, zodat wij het eeuwige leven kunnen hebben. De Heer is een constante, onze troost, en hoewel Hij majestueus genoeg is om de sterren aan de hemel te zetten, noemt Hij ons vrienden. Dit, mijn vriend, zou ons onuitsprekelijke vreugde moeten brengen.

Laten we bidden.

Heer, ik dank U voor wie U bent. Ik prijs Uw prachtige werken. Need U bent de Schepper van alles en toch zo dichtbij. Vergeef mij voor de keren dat ik U tot een bijzaak heb gemaakt. Leer mij om tot U te komen met de nederigheid en vreugde van een form. God, veroordeel mij als ik meer opgewonden raak over wereldse genoegens dan over het volgen van Uw wil. Vader, ik verheug mij in U. Assist mij om nooit te vergeten hoe goed U bent. Magazine ik alle dagen van mijn leven van U genieten! In Jezus’ naam, amen.

Fotocredit: ©GettyImages/tommaso79

Victoria Riollano is auteur, blogger en spreker. Als moeder van zeven kinderen, militaire echtgenote, hoogleraar psychologie en vrouw van een predikant, heeft Victoria de kunst geleerd om het gezin in evenwicht te brengen en Gods uiteindelijke doel met haar leven te verwezenlijken. Onlangs heeft Victoria een ouderschapsboek uitgebracht met de titel Warrior Mom: je hart toerusten om voor het geloof van je familie te vechten. Dit boek geeft moeders de kracht om kracht te vinden door hun kinderen op de Heer te vertrouwen. Uiteindelijk is het haar wens om vrouwen in staat te stellen een leven vol overwinning, hoop en liefde te leiden. Ze gelooft dat we met Christus een leven kunnen leiden dat ALTIJD wint. Meer over haar bediening kunt u lezen op overwinningsspraak.org.

Leer ons bidden is een GRATIS gebedspodcast gehost door iBelieve-schrijfster Christina Patterson. Elke week geeft ze je praktische, praktijkgerichte ideas over hoe je je geloof en relatie met God kunt laten groeien door de kracht van gebed. Klik hieronder om naar haar aflevering over Wat je ‘s ochtends moet bidden voor een zorgeloze dag te luisteren!

Banneradvertentie voor de podcast Leer ons bidden

Nu je hebt gebeden, heb je iemand nodig die voor JOU bidt? Klik op de onderstaande knop!

Bezoek iBelieve.com voor meer inspirerende gebedsinhoud.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here