Home Relatie Een gebed om anderen lief te hebben – Uw dagelijkse gebed – 29 januari

Een gebed om anderen lief te hebben – Uw dagelijkse gebed – 29 januari

0
Een gebed om anderen lief te hebben – Uw dagelijkse gebed – 29 januari


je dagelijkse gebedsdevotionele kunst

Apple podcast-knop Spotify podcast-knop youtube-knop

Een gebed om anderen lief te hebben
Door Ashley Moore

“Lieve vrienden, laten we elkaar blijven liefhebben, need liefde komt van God. Iedereen die liefheeft, is een sort van God en kent God.” – 1 Johannes 4:7NLT

Ik snauwde binnensmonds vanwege zijn korte reactie op mijn e-mail. Dit was niet onze eerste minder prettige interactie; we hadden vaak moeite om op één lijn te komen als we samenwerkten.

Heeft u ooit ruzie gehad met iemand? Misschien klaagt u bij uw companion of een vriend over de manier waarop deze persoon u op uw zenuwen werkt. Of misschien merkte je dat je niet in staat was het goede in deze persoon te zien, omdat je al te veel kritiek had op elk woord en elke daad in je gedachten.

Reageert iemand anders web als ik overdreven en gaat hij zelfs zo ver dat hij nadenkt over manieren waarop u de interactie met deze persoon helemaal kunt vermijden? De waarheid is dat hoe meer we met anderen omgaan, hoe onvermijdelijker conflicten worden. Maar we hebben twee opties bij het benaderen van moeilijke interacties: we kunnen bitterheid koesteren of de liefde van God tonen.

Toen Johannes zijn temporary aan de kerk schreef, waren er mensen die beweerden profeten te zijn en valse boodschappen deelden in een poging mensen op te zetten tegen degenen die het goede nieuws van de Kerk predikten. Jezus Christus. Deze mensen waren niet alleen aanstootgevend en ontwrichtend, maar onderwezen ook verkeerd de Schrift. Maar Johannes zei niet tegen de kerk dat ze deze mensen moesten belasteren, bekritiseren of vermijden. Hij herinnerde de kerk er eenvoudigweg aan dat ze al de overwinning op die mensen hadden behaald. En hij herinnerde hen eraan dat het bewijs dat de kerk aan God toebehoorde, zou komen uit de manier waarop zij van elkaar hielden (1 Johannes 4:7).

Oef. Zijn de tenen van iemand anders pijnlijk? Hoewel onze ruzies met anderen misschien niet zo ernstig zijn als waar deze kerk mee te maken had, is de beschuldiging van John nog steeds op ons van toepassing. Onze ergernis over mensen is misschien niet omdat ze zoiets beledigends hebben gedaan als vals profeteren, maar als de instructie van Johannes aan de kerk voor die overtreding was om anderen lief te hebben, dan kan ik me voorstellen dat zijn aansporing aan ons vergelijkbaar zou zijn. Elke keer dat we nauw met iemand samenwerken, e-mailcorrespondentie sturen of commentaar geven op sociale media, is dit een kans om te bewijzen dat we God toebehoren, omdat dit kansen zijn om anderen lief te hebben met dezelfde liefde die God ons heeft getoond.

Dus als we merken dat we moeite hebben om met iemand om te gaan, geïrriteerd zijn tegenover een andere persoon, of die persoon die op onze zenuwen werkt ronduit vermijden, kunnen we misschien even stilstaan ​​bij twee dingen: wie we zijn en wie we zijn. Wij zijn kinderen van God. Een God die zich tot het uiterste heeft ingespannen om van ons te houden, ook al was er geen liefde voor ons. Hoe zou een sort van God dus overwinnend reageren? Wij tonen liefde!

Laten we bidden:

Heer,
Bedankt dat je van ons hield toen er nog niet van ons gehouden kon worden! Terwijl wij zondaars waren, stierf jij voor ons (Romeinen 5:8). We hebben je diep beledigd, maar toch hield je nog steeds van ons. Zozeer zelfs dat je je leven in onze plaats hebt gegeven en de dood hebt verslagen, zodat we voor altijd in de eeuwigheid met je konden leven.

Heer, ik geef toe dat dit soort liefde voor mij niet vanzelfsprekend is. Het laatste dat ik wil doen als iemand mij beledigt of van streek maakt, is van hem of haar houden, laat staan ​​hem uitnodigen om voor altijd bij mijn familie te komen. Maar dat is precies wat je deed. Heer, vergeef mij dat ik anderen niet liefheb zoals U ons liet liefhebben. God, wilt u ons helpen U lief te hebben en te groeien in de kennis van U en uw Woord? Wilt u ons helpen om met anderen om te gaan op een manier die hen laat zien dat wij bij u horen? Heer, zou u ervoor willen zorgen dat uw mensen in liefde voor u en anderen groeien, zodat de toeschouwers weten dat u bestaat en dat u ook van hen houdt?

God, zou u ons willen vergeven als we toestaan ​​dat kleine ergernissen ons afleiden en ons het goede nieuws van het evangelie en onze rol als uw ambassadeurs doen vergeten? Heilige Geest, zou u ons veroordelen als we overdreven reageren op de tekortkomingen van anderen? Wilt u ons sterken en toerusten om anderen goed lief te hebben? Bedankt dat dit mogelijk is omdat je van ons hield en de liefde van jou komt.
In Jezus’ naam, amen.

Fotocredit: Emmanuel Phaeton / Unsplash.com

Ashley MooreAshley Moore is schrijver en presentator van wees de twee™podcast. Ze staat bekend om haar herkenbaarheid en om haar gepassioneerde schrijven en spreken over mentale, emotionele en relationele gezondheid vanuit een bijbels wereldbeeld. Zij heeft voor geschreven Kingdom Edge-tijdschrift, Wegwijzers, Zebrapad, De geheime plek, verlevendigen, De borrelende beek en meer. Als Ashley niet aan het schrijven is, kun je haar vinden met haar man, drie kinderen en twee Goldens met slappe oren op hun landbouwgrond in Zuid-Georgië. De beste manier om contact te maken met Ashley is door een free of charge devotional- of bijbelstudie te volgen en je aan te melden voor haar nieuwsbrief op free.ashleynicolemoore.com.

Leer ons bidden is een GRATIS gebedspodcast gehost door iBelieve-schrijfster Christina Patterson. Elke week geeft ze je praktische, praktijkgerichte ideas over hoe je je geloof en relatie met God kunt laten groeien door de kracht van gebed. Klik hieronder om naar haar aflevering over Wat je ‘s ochtends moet bidden voor een zorgeloze dag te luisteren!

Banneradvertentie voor de podcast Leer ons bidden

Nu je hebt gebeden, heb je iemand nodig die voor JOU bidt? Klik op de onderstaande knop!

Bezoek iBelieve.com voor meer inspirerende gebedsinhoud.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here