Home Relatie Een gebed om moed – Uw dagelijkse gebed – 18 januari

Een gebed om moed – Uw dagelijkse gebed – 18 januari

0
Een gebed om moed – Uw dagelijkse gebed – 18 januari


je dagelijkse gebedsdevotionele kunst

Apple podcast-knop Spotify podcast-knop youtube-knop

Een gebed om moed
Door Meg Bucher

‘Need de HEER, uw God, woont onder u. Hij is een machtige redder. Hij zal blij zijn met jou. Met zijn liefde zal hij al je angsten kalmeren. Hij zal zich over je verheugen met vreugdevolle liederen.” Zefanja 3:17 NLT

Toen ik op een dag een aantal keren door de stad cirkelde, zag ik een sms van mijn jongste dochter verschijnen op mijn dashboardwaarschuwingen. ‘Kom naar de faculty. Ik heb je nu nodig.”

Mijn dochters zijn niet meer klein, en helaas kan ik ze niet altijd zo snel bereiken als ze liever hebben dat ik er ben. In plaats daarvan herinner ik ze eraan dat ze moeten onthouden wat ik ze heb geleerd… haal diep adem en onthoud wie en van wie ze zijn. Wanneer we angstige momenten en moeilijke dagen in het leven tegenkomen, is het gemakkelijk om de vrede die we in Christus hebben te vergeten. De kracht en moed die ons ter beschikking staan, worden vaak herhaald in de Bijbel!

  • “Wees niet bang!”
  • “Maak je geen zorgen!”
  • “Ik zal je nooit verlaten of in de steek laten.”
  • “Ik zal altijd bij je zijn.”

Als mijn dochter het gevoel heeft dat ze me nu nodig heeft, en ik er niet meteen kan komen, zijn die waarheden een rotsvaste herinnering om op te staan. Het vers van vandaag herinnert ons eraan wie God is en van wie wij zijn!

De NLT Life Utility Bible legt uit:
“God is de enige die ons echt gelukkig kan maken. Zefanja wijst erop dat er echte vreugde in ons leven ontstaat als we in gemeenschap met God leven en hij ons verheugt. Dit gebeurt wanneer we hem volgen en zijn bevelen gehoorzamen, en hij zuivert en transformeert ons. Dan verheugt hij zich over ons met gezang. Als je gelukkig wilt zijn, nader dan de bron van geluk door God met heel je hart te volgen. Als je Gods vreugde voelt, zul je nooit meer zonder Hem willen leven.”

Laten we ervoor kiezen om deze waarheden te onthouden in momenten van angst en pijn. Het leven zal ons een aantal uitdagingen opleveren. Het zal niet altijd gemakkelijk zijn. Maar in Christus hebben wij de kracht om er doorheen te komen.

Laten we bidden:

Vader,
Prijs U, God, de bron van ons ware geluk. God, U leeft onder ons en in ons! Jij bent onze machtige redder! Je geniet met vreugde van ons! Met Uw liefde kalmeert U al onze angsten. Je zult je over ons verheugen met vrolijke liedjes! Prijs U, God! De waarheden in de Bijbel herinneren ons eraan wie U bent en dat wij Uw kinderen zijn. Dank U dat U ons in Uw familie heeft opgenomen en dat U ons een identiteit heeft gegeven die niet kan worden gestolen of geschud. Dank U, Vader, dat u Jezus naar ons heeft gestuurd om ons te redden.

Vader, als we moed nodig hebben in tijden van angst en pijn, laat Uw Heilige Geest ons er dan snel aan herinneren dat U bij ons en in ons bent en dat U ons nooit zult verlaten of in de steek zult laten. Laten we ons dagelijks leven leiden in gehoorzaamheid aan U, God, en niet alleen maar een beroep op U doen als de dingen moeilijk zijn, of als we het gevoel hebben dat we Uw hulp nodig hebben. Assist ons goede gebedsgewoonten te ontwikkelen en de bemoedigende woorden van wijsheid in de Bijbel te lezen, Vader. Creëer in ons een verlangen om steeds meer over U en Uw plan voor ons leven te weten. Angst onder ogen zien is eng, God! We hebben U nodig om ons met bovennatuurlijke moed te vullen als we bang zijn! Assist ons om stil te staan ​​en naar U toe te dringen als het leven overweldigend lijkt en we denken niet te kunnen doen wat ons wordt voorgesteld.

Vader, wij bidden vandaag om verlichting van de pijn. Fysieke, mentale en geestelijke pijn is slopend, en we bidden dat de ketenen van alle pijn vandaag de dag zullen breken en van ons af zullen vallen. U bent machtig om ons te redden. Je kalmeert al onze angsten. Assist ons deze ongelooflijke waarheden te herinneren, God, terwijl we door een wereld lopen die tot doel heeft ons te laten struikelen en twijfel en zorgen te laten floreren. U verheugt zich over ons, Vader. Je geniet van ons! Je hebt nog nooit een belofte gebroken. We kunnen op U vertrouwen en het ware geluk vinden als we in U blijven.
In Jezus’ Naam bidden wij: Amen.

Aanvullende bronnen:

  • NLT Life Utility Research Bible, derde editie, persoonlijke maat
  • Boek·2020·Tyndale, Tyndale (pagina 1206)

Fotocredit: ©Getty Photos/Kamonwan Wankaew

Meg BucherMeg schrijft over het dagelijks leven binnen de liefde van Christus op Vreugde overvloeit En Zonnig&80. Zij is de auteur van “Vrienden met iedereen, vriendschap binnen de liefde van Christus”, “Oppervlakte, ontgrendel het geschenk van gevoeligheid,” ‘Glory Up, het dagelijkse streven naar lof’ ‘Thuis, onze identiteit in Christus vinden’ En “Verzonden, geloof in beweging.” Meg behaalde een diploma Advertising/PR aan de Ashland College, maar stapte uit de zakenwereld om thuis te blijven en haar twee dochters groot te brengen… wat haar ertoe bracht haar schrijfpassie na te streven. Meg is sinds 2016 een bijdragende schrijver voor Salem Net Community en is nu blij om deel uit te maken van het redactieteam als redacteur van Christian Headlines. Meg vindt het heerlijk om betrokken te zijn bij haar gemeenschap en plaatselijke kerk, leidt Bijbelstudie en fungeert als jeugdleider voor tienermeisjes.

Leer ons bidden is een GRATIS gebedspodcast gehost door iBelieve-schrijfster Christina Patterson. Elke week geeft ze je praktische, praktijkgerichte ideas over hoe je je geloof en relatie met God kunt laten groeien door de kracht van gebed. Klik hieronder om naar haar aflevering over Wat je ‘s ochtends moet bidden voor een zorgeloze dag te luisteren!

Banneradvertentie voor de podcast Leer ons bidden

Nu je hebt gebeden, heb je iemand nodig die voor JOU bidt? Klik op de onderstaande knop!

Bezoek iBelieve.com voor meer inspirerende gebedsinhoud.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here