Home Relatie Een gebed voor als je je niet goed genoeg voelt – Je dagelijkse gebed – 13 januari

Een gebed voor als je je niet goed genoeg voelt – Je dagelijkse gebed – 13 januari

0
Een gebed voor als je je niet goed genoeg voelt – Je dagelijkse gebed – 13 januari


je dagelijkse gebedsdevotionele kunst

Apple podcast-knop Spotify podcast-knop youtube-knop

Een gebed voor als je je niet goed genoeg voelt
Door Molly Regulation

“Need jij hebt mijn diepste wezen geschapen; jij hebt mij samengebonden in de baarmoeder van mijn moeder. Ik prijs u omdat ik angstig en wonderbaarlijk gemaakt ben; Je werken zijn prachtig, dat weet ik heel goed. –Psalmen 139:13-14

Dit is iets dat mij acuut raakt, en ik weet dat het iets is dat iedereen minstens één keer in zijn leven voelt, zo niet vaker. Als perfectionist sort A kan ik me meerdere keren per dag ‘niet goed genoeg’ voelen. Ik heb zelfs gemerkt hoe het mijn interacties met mijn familie en vrienden beïnvloedt. Ik vul voortdurend de lege plekken in van wat ik denk dat hun gedachten over mij zijn. Zelfs tijdens een gesprek zal ik mezelf tegenhouden – ik zal letterlijk de stroom van ons gesprek stoppen – om mezelf te corrigeren, te rechtvaardigen of te verdedigen wat ik zojuist heb gezegd, of een klifnoot toe te voegen, zodat ze weten dat ik een goed hart heb of zo. ze ontdekken niet eens een zweem van zwakte in mij.

Tijdens een van deze lange gesprekken merkte mijn goede vriend deze kenmerkende eigenschap van mij op en zei: ‘Weet je, voor mij hoef je jezelf niet te bewerken. Je kunt vrijuit en zonder oordeel spreken.” Toen mijn vriend dit tegen mij zei, begonnen de tranen langs de randen van mijn ogen te springen. Dit was de eerste keer dat ik deze woorden hardop hoorde. Ik had nooit toestemming gekregen of mezelf toestemming gegeven om gewoon mezelf te zijn.

De vrijheid die ik op dat second voelde, was het grootste gevoel dat ik ooit had ervaren. Dit zette mij aan het denken: ‘Waarom doe ik dit? Waarom waardeer ik mezelf zo weinig als niemand om mij heen zo over mij denkt?” En als niemand om mij heen mij zo ziet, dan weet ik dat mijn Vader in de hemel dat ook niet doet.

Ik besefte dat dit aangeleerd en gevormd gedrag was. Toen we opgroeiden in een gebroken gezin, volgde chaos ons waar we ook gingen. Dus om om te gaan met de afwijzing van mijn vader en de inconsistentie van het dagelijks leven, dacht ik dat als ik good kon zijn, als ik elke situatie onder controle kon houden, ons nooit meer iets ergs zou overkomen.

Maar de gevallen wereld staat dit niet toe. Er is zoveel waar we geen controle over hebben. Dit feit, samen met de overweldigende normen van schoonheid, prestatie en succes, veroorzaakt een perfecte storm van angst om niet goed genoeg te zijn. Ik weet dat zoveel mensen zich zo voelen, wat voortkomt uit verschillende redenen en oorzaken, maar als christenen weten we dat dit in werkelijkheid een leugen van de vijand is.

Ook al weten we dit misschien in ons hoofd, het is moeilijk om de luide stemmen en diepgewortelde gevoelens van het tegendeel te overstemmen. Dit is waar de waarheid van de Schrift in het spel komt. Dit is waar Gods eigen woorden de duisternis binnendringen om ons te vertellen hoe geliefd we zijn, hoe mooi we zijn, en hoe we zo belangrijk zijn voor de Almachtige Heer dat Hij ons nauwgezet heeft gevormd en de minachting van het kruis voor ons heeft gedragen.

Laten we bidden:

Lieve Heer,
Bedankt voor je liefde en het streven naar wie we zijn. Bedankt dat je zoveel van ons houdt dat je ons hebt geschapen en ons hebt gered, zodat we voor de eeuwigheid bij je kunnen zijn. Bedankt dat je ons hebt gevonden als de duisternis ons overvalt. Ik prijs je omdat je van me houdt zoals ik ben – zonder mezelf te veranderen om good te zijn. Ik bid dat wanneer de wereld tegen ons schreeuwt dat we dunner moeten zijn, moeten voldoen aan hun normen van aantrekkelijkheid en hun niveau van succes moeten bereiken, dat we in uw aanwezigheid en uw Woord duiken, zodat het enige dat we zien en horen uw waarheid is.

U vertelt ons: “U hebt mij doorzocht, Heer, en u kent mij. Je weet wanneer ik zit en wanneer ik opsta; je neemt mijn gedachten van ver waar. Je onderscheidt mijn uitgaan en mijn liggen; jij kent al mijn wegen’ (Psalm 139:1-3). Wat zijn wij geliefd bij jou! Laten we dit alstublieft niet vergeten: de enorme omvang van het bezitten van uw liefde en de kennis van onze waarde door uw ogen.

Wij houden van u en vertrouwen u met heel ons hart, onze Schepper en Verlosser.
In Jezus’ dierbare naam, Amen.

Fotocredit: ©GettyImages/TinnakornJorruang


Molly Moist is de redacteur van C.com. Ze heeft een Grasp of Arts in Publishing Research van de Universiteit van Stirling, VK, waar ze een jaar in Schotland heeft gestudeerd en gewoond. Ze heeft een Bachelor of Arts in Engels professioneel schrijven behaald aan de Gardner-Webb College. Haar redactionele carrière omvat onder meer Senior Editor van een tweemaandelijks tijdschrift voor de non-profitorganisatie ACA en Editorial Assistant bij Luath Press in Edinburgh, VK. Ze houdt van lezen 18e-eeuwse Britse literatuur, creatief schrijven en reizen.

Leer ons bidden is een GRATIS gebedspodcast gehost door iBelieve-schrijfster Christina Patterson. Elke week geeft ze je praktische, praktijkgerichte suggestions over hoe je je geloof en relatie met God kunt laten groeien door de kracht van gebed. Klik hieronder om naar haar aflevering over Wat je ‘s ochtends moet bidden voor een zorgeloze dag te luisteren!

Banneradvertentie voor de podcast Leer ons bidden

Nu je hebt gebeden, heb je iemand nodig die voor JOU bidt? Klik op de onderstaande knop!

Bezoek iBelieve.com voor meer inspirerende gebedsinhoud.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here