Home Relatie Een lofgebed voor wie God is – Uw dagelijkse gebed – 12 januari

Een lofgebed voor wie God is – Uw dagelijkse gebed – 12 januari

0
Een lofgebed voor wie God is – Uw dagelijkse gebed – 12 januari


je dagelijkse gebedsdevotionele kunst

Apple podcast-knop Spotify podcast-knop youtube-knop

Een lofgebed voor wie God is
Door Heidi Vegh

“Laat alles wat adem heeft de HEER loven”. – Psalm 160:6

Als lezers van de Bijbel raken we vaak verstrikt in de gedachtegang van het lezen van de Bijbel om onszelf te vinden. Het is waar dat de Bijbel vol staat met de manieren waarop God van ons houdt, de prachtige manieren waarop God ons geschapen heeft, en hoe Hij ernaar verlangt om in ons leven uitgenodigd te worden. Dit zijn prachtige waarheden; Maar als we alleen maar proberen onszelf in het Woord te vinden en ernaar streven het alleen in ons leven toe te passen, missen we het grootste deel van de Bijbel: Wie God is.

Als we in plaats daarvan de Bijbel lezen om God te vinden, gaan onze ogen open voor een geheel nieuwe manier om erachter te komen wie Hij is, waarom Hij deed wat Hij deed, en waarom Hij doet wat Hij doet. Als we begrijpen wie God is en waarom Hij zoveel van ons houdt en voor ons zorgt, geeft dat veel meer diepgang en dringt het op een dieper niveau door in ons hart. Niet alleen “God helpe MIJ”, maar “God, wees wie je BENT; dat zal mij helpen.”

We gaan vaak in de Bijbel zoeken naar manieren waarop God ons kan helpen; daar is het voor, JA. Maar er komt zoveel meer bij kijken als we er echt naar op zoek gaan. Vaak blader ik door de Psalmen. Dit is mijn favoriete boek in de Bijbel omdat het gevuld is met gebeden van mensen, echte gekwetste en verwarde mensen die leiding en waarheid bij God zoeken. We vinden gebeden van lof, klaagzang en vaak verwarring en woede over wat er gaande is in het leven van de schrijver.

We ontdekken dat meer dan een derde van de gebeden in de Psalmen uit klaagzang of rouw bestaat. De schrijver heeft pijn en zoekt troost bij God. Maar aan de andere kant zien we dat we de zinsnede in de hele Bijbel tegenkomen Prijs God maar liefst 6.892 keer! God is onze lof waardig! De lijst met dingen waar we final van hebben lijkt eindeloos. Maar laten we niet vergeten dat God eindeloos IS. Zijn vermogen om voor ons te zorgen en van ons te houden is iets dat we niet kunnen bevatten.

Paulus zegt binnen Efeziërs 3:18‘En moge jij de macht hebben om te begrijpen, zoals heel Gods volk zou moeten doen, hoe breed, hoe lang, hoe hoog en hoe diep zijn liefde is.’ Als we onze grieven aan de Heer voorleggen, kunnen we er zeker van zijn dat Gods karakter het perfecte tegengif voor ons lijden zal hebben.

Laten we bidden:

Lieve Heer,
We leven in een gevallen wereld vol lijden. We horen van tragedies die over de hele wereld plaatsvinden. We weten dat er mensen zijn die in onbeschrijfelijke ontberingen worstelen om te overleven. Ik begrijp niet waarom je zoveel vernietiging toestaat, maar ik vertrouw erop dat je groter bent dan alles wat iemand ooit in deze wereld zal tegenkomen. Dank U, Jezus, dat we de hoop op volmaaktheid in de hemel hebben en dat deze wereld niet alles is wat er is.

Dank U, Heer, dat U voor alles waar we in dit leven doorheen lijden de perfecte eigenschap hebt om ons te genezen door simpelweg te zijn wie U bent.

Als ik zwak ben, ben jij STERK (2 Kor. 12:10)

Als mijn ziel honger heeft, geef jij mij te eten. (Mattheüs 4:4)

Als ik dorst heb, geef jij mij iets te drinken. (1 Kor 10:3-4)

Als Ik mij van jou afwend, blijf jij GELOOF (2 Tim. 2:13)

Als ik zondig, ben jij GOED (Psalm 34:8)

Als ik het waard ben om gestraft te worden, ben jij BENADIG (Titus 3:5)

Als ik aan het einde van mezelf ben, ben jij ALOMACHTIG en ONEINDIG (Mattheüs 19:26) (Romeinen 11:33)

Als ik het niet verdien, ben jij genadig (Psalm 145:8)

Als ik pijn heb, ben jij mijn Trooster (Mattheüs 5:4)

Als ik in de conflict ben, ben jij mijn BRON VAN WAARHEID (Johannes 3:33)

Ik prijs u, Heer, voor al uw perfecte eigenschappen. U noemt mij uw form en wenkt mij om uw glorie te aanschouwen. Assist me om me te concentreren op wie jij BENT als ik het moeilijk heb. Assist mij om U te zien bewegen in mijn omstandigheden, zelfs als ik het niet begrijp, maar assist mij om U te vertrouwen omdat U SOEVEREIN bent (Kol 1:17) over alle dingen.

Dank u, Heer, voor uw liefde voor mij, zelfs als ik tekortschiet. Ik kan er niets aan veranderen. Assist mij om in deze waarheden te leven en vergeet niet om uw naam aan te roepen en te prijzen wie u bent als ik het vergeet of als de wereld mij afleidt met leugens. Ik weet dat je bij mij bent; dat belooft u in uw Woord.

‘De HEER zelf gaat voor u uit en zal met u zijn; hij zal je nooit verlaten, noch in de steek laten. Wees niet bang; wees niet ontmoedigd.” – Deuteronomium 31:8

Dank U, Jezus, Amen

Fotocredit: ©GettyImages/Kieferpix

Heidi Veg is een schrijver, spreker en bedieningsleider en woont in Gig Harbor, WA. Ze is een hertrouwde moeder van vier kinderen en navigeert door het gemengde gezinsleven na het verlies van haar eerste echtgenoot aan kanker in 2013. Ze verlangt ernaar haar schrijven te gebruiken als een manier om anderen die verlies hebben ervaren te bemoedigen en hen te begeleiden op de weg naar genezing. Ze draagt ​​bij aan haar weblog op www.mrsheidivegh.com , het delen van verhalen en devotionals over geloof die voortkomen uit haar verlies en genezing, moederschap en haar gemengde en complexe gezin. Ze studeerde af aan de Southern New Hampshire College met een graad in creatief schrijven en Engels en werkt aan haar eerste boek. Heidi is directeur van het Vrouwenministerie bij Gig Harbor Foursquare en heeft een diep hart voor het delen van Jezus met vrouwen en het aanmoedigen van hen in hun geloofswandel. Als ze niet aan het schrijven is, houdt ze van reizen, lezen, knutselen en experimenteren in de keuken. Bezoek haar Fb en Instagram(@mrsheidivegh) meer leren.

Leer ons bidden is een GRATIS gebedspodcast gehost door iBelieve-schrijfster Christina Patterson. Elke week geeft ze je praktische, praktijkgerichte ideas over hoe je je geloof en relatie met God kunt laten groeien door de kracht van gebed. Klik hieronder om naar haar aflevering over Wat je ‘s ochtends moet bidden voor een zorgeloze dag te luisteren!

Banneradvertentie voor de podcast Leer ons bidden

Nu je hebt gebeden, heb je iemand nodig die voor JOU bidt? Klik op de onderstaande knop!

Bezoek iBelieve.com voor meer inspirerende gebedsinhoud.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here