Home Relatie Een gebed om in vuur en vlam te staan ​​voor God – Uw dagelijkse gebed – 6 juli

Een gebed om in vuur en vlam te staan ​​voor God – Uw dagelijkse gebed – 6 juli

0
Een gebed om in vuur en vlam te staan ​​voor God – Uw dagelijkse gebed – 6 juli


uw dagelijkse gebed devotionele kunst

apple podcast-knop spotify podcastknop youtube-knop

Een gebed om in vuur en vlam te staan ​​voor God
Door Kelly Balarie

“Zij vroegen elkaar: Brandde ons hart niet in ons toen hij onderweg met ons sprak en de Schriften voor ons opende?” – Lucas 24:32 NBV

Ik luisterde naar een voice memo tekst. Ik concentreerde me intens op mijn vriendin die sprak, maar het was niet wat ze zei dat me raakte, maar hoe ze het zei. Mijn vriendin heeft een specifieke cadans in haar stem. Ze benadrukt sommige woorden en rekt andere uit. Het valt me ​​op hoe haar vrienden ook praten zoals zij. Ik denk dat we worden als het gezelschap waarin we ons bevinden.

Diezelfde dag stuurde een andere groep gemeenschappelijke vrienden me een bericht; ik ontmoette deze dames in een andere staat. Toen ik naar hun audioteksten luisterde, merkte ik dat de tijd die ze samen doorbrachten, ervoor zorgde dat ze ook op elkaar gingen praten. Wederom worden we als het gezelschap dat we hebben. Dit heeft een spirituele betekenis…

In Lucas 24leren we dat de discipelen, op weg naar het dorp Emmaüs, met iemand liepen waarvan ze niet wisten dat het — De Ene was, Jezus, de Koning der Koningen! Tijdens deze wandeling, zonder te beseffen dat het Jezus was die bij hen was, leidde Jezus hen door de geschriften van Mozes en alle profeten. Hij benadrukte de Schrift die over Hemzelf ging, waardoor het duidelijk werd als de dag. Ze aten zelfs samen. Het was toen Jezus het brood brak — hun ogen werden geopend. Ze wisten eindelijk met wie ze zaten! Toen, zomaar ineens — was Jezus weg! Hij verdween.

Na deze ontmoeting met God, verwonderden ze zich erover hoe Jezus daar was, maar merkten ze ook op hoe ze Hem misten? Misschien. Vroegen ze zich af hoe ze konden voorkomen dat ze Hem weer zouden missen? Ik wed. Maar als ik erover nadenk, waren de woorden die ze na deze ontmoeting spraken: “Brandde ons hart niet in ons toen hij met ons sprak op de weg en ons de Schriften uitlegde?”

Openbaringen 19:12 beschrijft Jezus’ ogen als “vlammend vuur”. Omdat deze discipelen het vuur van Christus ervoeren, voelden ze zich in model staan. Ze werden als het gezelschap dat ze hadden. Onze harten branden in model als Jezus bij ons is. Brengen we tijd door met Jezus en staan ​​we in model? Wordt het vuur van Christus ons vuur om helder te schijnen en sterk te branden in een wereld die het daglicht nodig heeft?

Ik heb gemerkt dat momentum met God opbouwt. Web als een fiets, heeft momentum een ​​klein zetje nodig voordat je eropuit trekt en gaat fietsen. Je hebt misschien geen zin om te bidden, maar als je er eenmaal in zit, start je te bewegen. Je hebt misschien geen zin om 10 minuten in Gods Woord te zitten, maar als je er een paar dagen in zit, blijf dan meer dan 30 minuten bewegen. Je hebt misschien geen zin om te aanbidden, maar als het lied eenmaal aan staat en je je geest concentreert, komt je hart tot leven met passie die je vergeten was dat je had. Veracht kleine beginnetjes met God niet. Jezus loopt met je mee; ik geloof dat Hij je hart in vuur en vlam zal zetten.

Laten we bidden:

Vader, ik wil branden van liefde, passie en een hart voor U. Ik wil niet vervallen in christelijke zelfgenoegzaamheid, rituele verplichtingen of eentonigheid. Ik wil dat mijn hart volledig leeft. Ik vraag dat dat nu gebeurt. Ik wil met U wandelen en met U praten. Ik wil U prijzen en U eren met heel mijn hart. Vader, ik wil diep en intiem met U in touch komen. Ik wil ontwaken tot de volheid van Uw liefde. Ik vraag U om mij nu te wekken. Ik wil U zien. Ik wil weten dat U het bent die met mij meeloopt en U niet mist. Geef mij een hart om U na te streven, ogen om U te zien en oren om te horen wat de Heilige Geest zegt. Laat mijn licht zo helder schijnen dat iedereen U door mij heen zal zien werken en Uw Naam zal verheerlijken.
In de machtige naam van Jezus. Amen.

Fotocredit: ©Getty Photos/m-imagephotography


hoofdfoto van Kelly BalarieKelly verheft gelovigen met een enhance van geloof; phrase wekelijks bemoedigd door Kelly’s Weblog berichten per e-mail. Kelly, een cheerleader van het geloof, is een blogger, nationale spreker en auteur van Neem elke gedachte gevangen, rust nu, klaar voor de strijd, En Angst Vechten. Kelly vindt het geweldig om de kracht van gebed in actie te zien. Ze vindt het geweldig om de uitdrukking op de gezichten van vrouwen te zien als ze zich realiseren dat hun God trouw is! Kelly’s werk is te zien geweest in The Right now Present, CBN’s 700 Membership, Related en De christelijke vrouw van vandaag.

Educate Us to Pray is een GRATIS gebedspodcast gehost door iBelieve-schrijver Christina Patterson. Elke week geeft ze je praktische, echte suggestions over hoe je je geloof en relatie met God kunt laten groeien door de kracht van gebed. Om haar aflevering te beluisteren over Wat te bidden in de ochtend voor een zorgeloze dag, klik hieronder!

Banneradvertentie voor de podcast Leer ons bidden

Nu je gebeden hebt, heb je iemand nodig die voor JOU bidt? Klik op de knop hieronder!

Bezoek iBelieve.com voor meer inspirerende gebedsinhoud.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here