Home Relatie Een gebed voor bemoediging als je het nauwelijks meer volhoudt – Je dagelijkse gebed – 5 juli

Een gebed voor bemoediging als je het nauwelijks meer volhoudt – Je dagelijkse gebed – 5 juli

0
Een gebed voor bemoediging als je het nauwelijks meer volhoudt – Je dagelijkse gebed – 5 juli


uw dagelijkse gebed devotionele kunst

apple podcast-knop spotify podcastknop youtube-knop

Een gebed voor bemoediging als je het nauwelijks meer volhoudt
Door Keri Eichberger

“Moedig elkaar daarom aan en bouw elkaar op, zoals u dat ook al doet.” – 1 Thessalonicenzen 5:11

Ik begon mijn tekst met ‘Gebedsverzoek en waarschuwing voor lange tekst’, somde een waslijst op van mijn huidige problemen en sloot af met de volgende woorden voor mijn bijbelstudiemeisjes:

“Al dat drama om te zeggen… In het licht van dit boek dat we bestuderen, in plaats van mijn emoties te stoppen met ‘Ik ben oké. Ik zal oké zijn. God heeft dit,’ vraag ik met tegenzin om gebed. Omdat ik echt van binnen breek. (Dat was moeilijk om toe te geven). En het lekt als een gek om me heen. (Meer paranoia en druk.) Ik verdiep me vanmorgen meer in de Schrift en het gebed, nu de kinderen eindelijk het huis uit zijn. Maar omdat ik niet aanwezig kan zijn bij onze volgende bijeenkomst, deel ik mijn gevoelens met mijn mensen. Sorry voor de dump. En ja, ik was geobsedeerd en dangerous erover of ik dit überhaupt moest sturen. Ik ben een puinhoop. En kwetsbaar, dat is duidelijk.”

Wauw. Dat was eng. Ik beefde toen ik op verzenden drukte en wachtte tot iemand iets zou zeggen, wat dan ook, in de hoop de stemmen binnenin die zeiden snel tot zwijgen te brengen Wat is het punt, Wat zal het helpen?En Wie geeft er om?? Leugens die de vijand me wilde laten overdenken terwijl ik dieper wegzonk in wat voelde als het puntje van een depressie. Het leven was ongeveer een maand daarvoor zwaarder dan normaal geworden, tot het punt waarop ik voelde dat ik niet veel meer kon verdragen. Maar er kwam nog veel meer. Zeggen dat ik ontmoedigd en verslagen was, voelde als een understatement. Ik deed wat ik het beste kon doen. Ik smeekte God om hulp, verlichting en troost. En hoewel hij mijn geschreeuw zeker hoorde en een aantal van mijn diepe pijnen verzachtte, bleef ik nog steeds verdrietig en ontmoedigd, meer dan niet.

En jij? Kun je je een second herinneren dat je veel meer kreeg dan je aankon of veel langer duurde dan je dacht dat je kon verdragen? En toen kwam er meer, of de worsteling ging door, waardoor je nauwelijks overeind bleef en op het randje van breken stond? Hoe dat er ook uitziet. Oh mijn god, ik snap het. Ik was er gewoon. En misschien heb je midden in de vallei ook gebeden, maar om een ​​of andere reden hield je het daar meestal bij. Tussen jou en God. En bijna niemand anders. Dat doe ik. Heel vaak. En luister, naar de Heer rennen is precies wat we zouden moeten doen.

Ga direct naar God met wat je zorgen, wanhoop en verdriet bezorgt. Omdat hij de kracht en liefde heeft om ons op te tillen en ons te vullen op manieren die niet ding en nee een kan. Maar er is nog iets anders waar ik ons ​​vandaag aan wil herinneren (omdat ik het blijkbaar steeds vergeet). God wil ons ook met anderen verbinden. Hij schiep ons voor gemeenschap. Hij gebruikt zijn mensen absoluut om zijn mensen te zegenen. En er zit absoluut kracht in gebed. Ik heb het gezien. Ik heb het internet ervaren. En het was niet de eerste keer, en het zal ook niet de laatste keer zijn.

Ik had een niveau van bemoediging nodig dat ik moeilijk kon vinden. Het is alsof God wist dat ik niet alleen door Hem getroost moest worden, maar dat ik ook een connectie met anderen moest vinden. En ik zal het later steeds weer nodig hebben. En het is ook waar, ze hebben mij misschien nodig. Hetzelfde geldt voor jou. Hé, als je denkt dat je niemand hebt om voor je te bidden, om te delen wat je zwaar valt, zou het mij zegenen om voor je te bidden. Maar ik geloof dat je contact opneemt met iemand in je leven, die persoon terug zou zegenen.

Vriend, blijf leunen op de Heer. Hij is er, biedt troost en tilt je op den duur op. Maar als je het nauwelijks meer volhoudt en versterkte steun nodig hebt, zal God je ook aanmoedigen door je delen en verbinding met je mensen – zijn mensen waar hij in en door schijnt, speciaal voor jou, zijn geliefde.

Laten we bidden:

Liefdevolle Heer, ik heb soms het gevoel dat ik het nauwelijks volhoud. En nu denk ik dat ik er ben. Ik heb U nodig. Uw troost en kracht. Uw vrede en vreugde. Ik weet dat Uw Woord zegt dat U in al mijn behoeften voorziet, en ik dank U dat U altijd dichtbij bent en mij overeind houdt. Ik weet dat U mij niet zult laten vallen. En ik kom naar U toe en vraag om opgetild te worden. Ik vraag om de moed om de stap te zetten om ook anderen om gebed te vragen. Heer, U gebruikt jouw mensen om te zegenen, op te tillen en aan te moedigen jouw mensen. Om mij aan te moedigen. Maar ik weet dat ik moet spreken. Assist mij om uw kracht te putten uit de gebeden van anderen, evenals in mijn intieme, opzettelijke momenten met u. Geef mij het vertrouwen dat u mij nooit zult verlaten, dat u mij altijd zult steunen en ondersteunen. Heel erg bedankt voor uw overvloedige liefde en uw verlangen om zo dicht bij mij te zijn. U bent het anker van mijn ziel.
In uw sterke naam, Jezus, bid ik, amen.

Fotocredit: ©iStock/Getty Photographs Plus/fcscafeine

Keri Eichberger-fotoKeri Eichberger is een meisje uit Kentucky dat van Jezus houdt. Ze is getrouwd met haar beste vriend, Mike, en heeft een vol huis met vijf kinderen. Na jarenlang voor een on-line publiek te hebben geschreven, werd Keri gewijd through Southeast Christian Church, en wijdde ze haar leven aan een fulltime bediening. Ze is de auteur van Overwin de zorgen: overwin wat je schudt en vlieg met degene die overwinten heeft een passie voor het delen van geloofsvolle bemoediging door middel van devotioneel schrijven. Neem contact op met Keri op KeriEichberger.com of Instagram.

Train Us to Pray is een GRATIS gebedspodcast gehost door iBelieve-schrijver Christina Patterson. Elke week geeft ze je praktische, echte ideas over hoe je je geloof en relatie met God kunt laten groeien door de kracht van gebed. Om haar aflevering te beluisteren over Wat te bidden in de ochtend voor een zorgeloze dag, klik hieronder!

Banneradvertentie voor de podcast Leer ons bidden

Nu je gebeden hebt, heb je iemand nodig die voor JOU bidt? Klik op de knop hieronder!

Bezoek iBelieve.com voor meer inspirerende gebedsinhoud.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here