Home Relatie Een gebed om leiding – Uw dagelijkse gebed – 3 februari

Een gebed om leiding – Uw dagelijkse gebed – 3 februari

0
Een gebed om leiding – Uw dagelijkse gebed – 3 februari


je dagelijkse gebedsdevotionele kunst

Apple podcast-knop Spotify podcast-knop youtube-knop

Een gebed om leiding
Door Meg Bucher

‘Als de Geest van de waarheid komt, zal hij je naar alle waarheid leiden. Hij zal niet uit zichzelf spreken, maar zal u vertellen wat hij heeft gehoord. Hij zal je over de toekomst vertellen.” Johannes 16:13 NLT

Toegegeven, ik heb de neiging me terug te trekken als het leven me een moeilijke situatie voorschotelt. Conflicten en verdeeldheid maken mij bang. Maar het zijn onvermijdelijke dingen die volwassenheid vereist. Door de jaren heen heeft veel tijd in het Woord van God en in christelijke counseling mij geholpen mijn vermogen te verbeteren om moeilijke situaties in Waarheid onder ogen te zien en er doorheen te gaan. Nog steeds een duidelijk werk in uitvoering, kan ik terugkijken en de trouw van God zien om mijn gebeden om leiding te beantwoorden tijdens de ruige zeemomenten en rotsachtige beklimmingen.

De Heilige Geest voorziet ons trouw van dagelijkse leiding. “De bediening van de Geest om Jezus’ volgelingen naar de hele waarheid te leiden, is een belofte speciaal voor deze elf discipelen,” De ESV World Research Bible legt uit: “Het is van toepassing op hun werk: het schrijven van de NT-boeken. De Belofte heeft ook een bredere toepassing voor alle gelovigen. (Rom. 8:14; Galaten 5:18). Het vermogen om de dingen die komen gaan te verkondigen, getuigt van de volledige godheid van de Heilige Geest (zie Is een. 48:14).”

De apostelen waren afhankelijk van de beweging en leiding van de Geest in situaties van vervolging en van focus bij het schrijven van de boeken en brieven die we nu als de Bijbel omarmen. Ze wisten toen nog niet dat al hun proza ​​samengebonden zou zijn, maar ze volgden trouw de leiding van de Heilige Geest in hun leven. Jezus vertelde hen:

‘Ik heb je deze dingen verteld, zodat je je geloof niet zult opgeven.’ – Johannes 16:1 NLT

Ik geloof dat Hij ons vandaag op dezelfde manier aanmoedigt. We zijn misschien niet betrokken bij het schrijven van het Nieuwe Testomony, maar onze sms-berichten kunnen zeker gespannen zijn voordat we ze verzenden. Onze dagelijkse gesprekken, en zelfs ons gedachtenleven, kunnen door de Heilige Geest worden geleid als we ons in ons dagelijks leven aan Zijn leiderschap onderwerpen. Paulus schreef aan de Romeinen:

“Need allen die door de Geest van God worden geleid, zijn kinderen van God.” – Romeinen 8:14 NLT

Kinderen van God zijn is onze erfenis! Wij hebben het vermogen om door de Geest geleid te worden. ‘Er is nog zoveel meer dat ik je wil vertellen’, zei Jezus, ‘maar je kunt het nu niet verdragen.’ (Johannes 16:12 NLT) We verlangen vaak naar antwoorden waar we geen directe antwoorden op krijgen. De Heilige Geest laat geen woord uit de lucht vallen, maar Hij is trouw om ons te helpen zien waar we naartoe gaan.

Laten we bidden:

Vader,
Prijs U dat U Jezus naar de aarde heeft gestuurd om ons te redden. En dank U voor Uw Heilige Geest, die ons hele leven door beweegt en in ons woont. Het is soms moeilijk om onze weg door onze dagen te vinden. Het leven is niet altijd duidelijk, eerlijk of gemakkelijk. Vader, terwijl we proberen de mensen te zijn die U voor ogen hebt, bidden we vandaag om een ​​nieuwe vervulling van Uw Heilige Geest. Kom in ons leven, onze geest en ons hart om ons te leiden op de weg van Uw wil, God. Assist ons moeilijke situaties met vertrouwen en waarheid het hoofd te bieden. Leer ons assertief te zijn en de waarheid in liefde te spreken, Vader.

Vader in de hemel, we willen vaak antwoorden weten op vragen waarop het niet de bedoeling is dat we de antwoorden weten. Assist ons geduldig te zijn, God, wanneer antwoorden ons lijken te zinspelen… wanneer genezingen niet komen in onze tijd op deze aarde. Assist ons de dingen te begrijpen die ons geloof in God, in U en in elkaar dreigen te wankelen. Blijf ons leren wie U bent, God, en wie wij zijn als Uw kinderen. Erfgenamen van het Koninkrijk, assist ons te weten wat onze rol op deze aarde is. Wij weten dat U unieke gaven en doelen in ons allemaal hebt gelegd, Vader. Vandaag bidden wij om Uw leiding. Wijs ons de weg. Verlicht onze geest om met Uw ogen te zien. Kalmeer de roering van onze ziel om Uw vaste stem te horen. Geef ons het bovennatuurlijke, medelevende vertrouwen dat we nodig hebben om U glorie te brengen in ons dagelijks leven.
In Jezus’ Naam bidden wij: Amen.

Aanvullende bronnen:
De ESV World Research Bible®ESV-bijbel® Auteursrecht © 2012 door Crossway. Alle rechten voorbehouden.

Fotocredit: ©Patrick Schneider/Unsplash

Meg BucherMeg schrijft over het dagelijks leven binnen de liefde van Christus op Vreugde overvloeit En Zonnig&80. Zij is de auteur van “Vrienden met iedereen, vriendschap binnen de liefde van Christus”, “Oppervlakte, ontgrendel het geschenk van gevoeligheid,” ‘Glory Up, het dagelijkse streven naar lof’ ‘Thuis, onze identiteit in Christus vinden’ En “Verzonden, geloof in beweging.” Meg behaalde een diploma Advertising and marketing/PR aan de Ashland College, maar stapte uit de zakenwereld om thuis te blijven en haar twee dochters groot te brengen… wat haar ertoe bracht haar schrijfpassie na te streven. Meg is sinds 2016 een bijdragende schrijver voor Salem Net Community en is nu blij om deel uit te maken van het redactieteam van Salem Net Community. Meg vindt het heerlijk om betrokken te zijn bij haar gemeenschap en plaatselijke kerk, leidt Bijbelstudie en fungeert als jeugdleider voor tienermeisjes.

Leer ons bidden is een GRATIS gebedspodcast gehost door iBelieve-schrijfster Christina Patterson. Elke week geeft ze je praktische, praktijkgerichte suggestions over hoe je je geloof en relatie met God kunt laten groeien door de kracht van gebed. Klik hieronder om naar haar aflevering over Wat je ‘s ochtends moet bidden voor een zorgeloze dag te luisteren!

Banneradvertentie voor de podcast Leer ons bidden

Nu je hebt gebeden, heb je iemand nodig die voor JOU bidt? Klik op de onderstaande knop!

Bezoek iBelieve.com voor meer inspirerende gebedsinhoud.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here