Home Relatie Een gebed voor de geest van Christus – Uw dagelijkse gebed – 31 januari

Een gebed voor de geest van Christus – Uw dagelijkse gebed – 31 januari

0
Een gebed voor de geest van Christus – Uw dagelijkse gebed – 31 januari


je dagelijkse gebedsdevotionele kunst

Apple podcast-knop Spotify podcast-knop youtube-knop

Een gebed voor de geest van Christus
Door Jessica Van Roekel

“Doe niets uit zelfzuchtige ambitie of ijdele verwaandheid, maar beschouw anderen in nederigheid als beter dan uzelf. Laat ieder van u niet alleen naar uw eigen belangen kijken, maar ook naar die van anderen. Heb deze gedachten onder elkaar, die de jouwe is in Christus Jezus, die, hoewel Hij de vorm van God had, de gelijkheid met God niet als een zaak beschouwde die je moest begrijpen, maar zichzelf ontledigde door de vorm aan te nemen van een dienaar, geboren in de gelijkenis van mensen.” (Filippenzen 2:3-7ESV)

Ik ben getalenteerd in het bedenken van worstcasescenario’s. Ik zie fronsen en stel me voor dat ze op mij gericht zijn, en besteed dan veel te veel tijd aan het afvragen wat ik heb gedaan om het te veroorzaken. Als ik iemand vraag of er iets aan de hand is en hij zegt niets, heb ik moeite om hem te geloven. Het is gemakkelijk om je beledigend voor te stellen, en als ik te veel tijd besteed aan het stilstaan ​​bij dit soort gedachten, kom ik huge te zitten in een ik-tegen-zij-cyclus.

Een leven in de verdediging kan een op zichzelf gerichte manier van leven zijn. Grenzen stellen is één ding, maar het construeren van gedachten die muren bouwen tussen andere mensen en ons is gevaarlijk. Ze houden mensen buiten en wij staan ​​alert, wachtend op een aanval. Deze defensieve houding leidt tot ingebeelde overtredingen – van onze kant omdat we ons afvragen wat we verkeerd hebben gedaan en omdat we de daden en woorden van iemand anders interpreteren door de lens van ‘ze zijn erop uit om mij te pakken te krijgen’.

Jezus is op zoveel manieren ons grote voorbeeld. Een van de gebieden waar we het meeste van kunnen leren is zijn demonstratie van nederigheid en zachtmoedigheid. Nederigheid betekent niet dat we op een verheven of vernederende manier over onszelf denken. Het betekent begrijpen dat onze krachten en gaven van God komen, en dat we ze allemaal aan Hem te danken hebben. Nederigheid stelt ons in staat te beweren dat we het voorwerp zijn van onverdiende verlossende liefde, en dat we zonder God niets hebben. Wij zijn niet van onszelf, maar van God Jezus Christus. Dit is het hebben van de denkwijze van Christus.

Wanneer we andere mensen door deze bescheiden lens bekijken, neemt onze verdediging af en houden onze zorgen over overtredingen op. We zijn in staat om de ergste denkbeelden van “Wat heb ik verkeerd gedaan?” opzij te zetten. en “Waarom reageren ze zo op mij?” Deze mentaliteit stelt ons in staat anderen beter te beschouwen dan onszelf, omdat we zeker zijn van wie we zijn in Christus. We zijn in staat het kleine egoïsme dat voortkomt uit zelfbescherming opzij te zetten en ervoor te kiezen elkaar met een genereus hart te dienen.

Jezus diende de mensen om hem heen. Hij onderwees zijn discipelen, hij genas velen, en hij bracht mensen tot leven. Zijn definitieve lediging kwam toen hij zich liet slaan en aan een kruis hing om te sterven. Hij zweeg toen de rechtbank beschuldigingen tegen hem uitte. Hij weigerde het spel van Herodes mee te spelen toen Herodes tekenen eiste om te bewijzen wie hij was. Alles voor jou en voor mij.

In Jezus’ eigen woorden zei hij: “Niemand heeft een grotere liefde dan deze, dat hij zijn leven geeft voor zijn vrienden” (Johannes 15:13, NIV). We kunnen dit voorbeeld naleven als we iemands behoeften of wensen boven die van onszelf stellen. Liefde brengt zichzelf ongemak met zich mee. Anderen dienen en de denkwijze van Christus hebben, betekent dat we verstoringen zullen ervaren waar we dienstbaarheid kunnen beoefenen. Het zal betekenen dat we het beste van anderen denken in plaats van het slechtste.

De denkwijze van Christus helpt ons onze worstcasescenario’s opzij te zetten en andere mensen door de lens van nederigheid te bekijken, zodat we de kracht van God aan het werk in hen en ons kunnen ontdekken.

Laten we bidden:

Heilige God,
Zonder jou heb ik niets, maar met jou heb ik alles. Assist mij mijn zelfzuchtige ambities en de ijdele verwaandheid die mij als defensief tegenover anderen opwerpt, opzij te zetten. Ik wil jouw houding en geest hebben. Assist anderen met blijdschap en vreugde te dienen, in de wetenschap dat ik, terwijl ik dat doe, jouw denkwijze weerspiegelt op de mensen om mij heen. Als ik final heb van een verzoek, assist mij dan blij te zijn dat ik magazine dienen. Als ik worstel met egoïsme, assist me dan om me over te geven aan de verfijning die ontstaat als ik ‘ja’ zeg tegen het werk dat je in mij en door mij doet.
In Jezus naam,
Amen

Fotocredits: ©iStock/Getty Photos Plus/primipil


Headshot van de auteur van Jessica Van RoekelJessica Van Roekel houdt van het omgekeerde leven van het volgen van Jezus terwijl ze door gebrokenheid naar heelheid reist. Als auteur, spreker en aanbiddingsleider gebruikt ze haar gaven en ervaringen om Gods transformerende kracht om te redden, te herstellen en te vernieuwen te delen. Ze verlangt ernaar dat u weet dat afwijzing uw toekomst niet hoeft te bepalen of te bepalen wanneer u deze in de genezende handen van God legt. Meer te weten komen herkaderenafwijzingboek.com Je kunt contact met haar opnemen through Instagram En Fb.

Leer ons bidden is een GRATIS gebedspodcast gehost door iBelieve-schrijfster Christina Patterson. Elke week geeft ze je praktische, praktijkgerichte suggestions over hoe je je geloof en relatie met God kunt laten groeien door de kracht van gebed. Klik hieronder om naar haar aflevering over Wat je ‘s ochtends moet bidden voor een zorgeloze dag te luisteren!

Banneradvertentie voor de podcast Leer ons bidden

Nu je hebt gebeden, heb je iemand nodig die voor JOU bidt? Klik op de onderstaande knop!

Bezoek iBelieve.com voor meer inspirerende gebedsinhoud.



LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here